Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #51 Skrevet 19. mars 2023 Kaster opp av uttrykket familie AS. Anonymkode: 17f3d...c00
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #52 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Kaster opp av uttrykket familie AS. Anonymkode: 17f3d...c00 Husk bøtte 🤮 Anonymkode: f88e1...6b7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #53 Skrevet 19. mars 2023 Eg trur det er vanskeleg for dei som ikkje tar det tredje skiftet å skjønne kor energitappande det faktisk kan vere, for det er dessverre mykje usynleg arbeid. Hender ikkje så reint sjelden at hovudet mitt rett og slett klappar sammen av alt ein må deale med. Avtale her og der, passe på treningstider, køyreavtaler, foreldresamtaler, at ungane har alt dei treng av kle og utstyr, at middagsplanen er på plass, tannlegetimar, lekser som skal gjerast… alt sammen meir usynlig enn eit nyvaska golv! Mannen gjer sitt i huset, men ansvaret er og blir liksom mitt, til og med når eg er vekkreist. Anonymkode: b2ae9...1d4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #54 Skrevet 19. mars 2023 Jeg tenker at den totale arbeidsmengden må være jevnt fordelt, ikke nødvendigvis det andre og tredje skiftet. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan være sikker på at alt blir gjort om man ikke snakker sammen om det. Begge kan ikke tro at den andre tar seg av ting, det må kommuniseres hvem som skal gjøre hva. Jeg vil si jeg tar mest av det tredje skiftet, det er jeg som har oversikten over hva som skal skje og tar ansvaret for at ting ikke blir glemt. Men det er beroligende for meg, å ha en stor familiekalender på kjøkkenveggen, skrive ting ned etterhvert som de dukker opp og avtale hvem som skal gjøre hva. Det betyr ro i hodet og mindre stress. Jeg har en mann som slett ikke er redd for å brette opp armene, som definitivt er mer duracellkanin enn meg og derfor gjør noe mer eller mindre hele tiden. Jeg kan fint sitte i sofaen og slappe av, han blir rastløs og gyver løs på ting som skal gjøres. Den totale arbeidsmengden med jobb, hus, unger osv er nok større på han enn på meg, men ansvaret for "det tredje skiftet" tar jeg. Det er noe vi begge trives med og vi har holdt fornøyd sammen i 25 år. Jeg hadde blitt litt stresset om ikke en tok hovedansvaret for å ha oversikt, om ting "flyter" og begge tar ansvar for de tingene de kommer på må da ting bli glemt? Familiekalenderen på kjøkkenet er gull da, jeg går ikke rundt og koker i hodet, ting blir skrevet på kalenderen og blir gjort etter avtale om hvem som skal gjøre hva. Anonymkode: f7e14...627
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #55 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 16.3.2023 den 16.40): Ja, akkurat som de sliter så mye mer enn alle andre. De gjør ikke det. Er heller ikke så fan av "det tredje skiftet" heller. Det er et begrep som ikke henger på greip. Anonymkode: 3b95b...b7e Hvem er «de»? Alle familier med foreldre i jobb, et sosialt liv og barn som er aktive på fritiden må organiseres. Det er en del av «jobben» og tar faktisk både tid og energi? Anonymkode: 6401c...550
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #56 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Eg trur det er vanskeleg for dei som ikkje tar det tredje skiftet å skjønne kor energitappande det faktisk kan vere, for det er dessverre mykje usynleg arbeid. Hender ikkje så reint sjelden at hovudet mitt rett og slett klappar sammen av alt ein må deale med. Avtale her og der, passe på treningstider, køyreavtaler, foreldresamtaler, at ungane har alt dei treng av kle og utstyr, at middagsplanen er på plass, tannlegetimar, lekser som skal gjerast… alt sammen meir usynlig enn eit nyvaska golv! Mannen gjer sitt i huset, men ansvaret er og blir liksom mitt, til og med når eg er vekkreist. Anonymkode: b2ae9...1d4 Kjenner igjen den der med at det var min jobb å administrere ting også i mitt eget fravær. Eksen min kunne ringe og gnåle om at barneskolegutten ikke var hjemme fra skolen. Nei, han er vel hos en kompis da, forventer du at jeg skal ringe rundt til naboene her fra Sverige (eller hvor jeg var) for å finne ham? Eller fjernstyre avtaler og klokkeslett med barnevakter som DU trenger i mitt fravær? Ja, det forventet han faktisk. Å administrere sin egen hverdag med én voksen og ett barn til stede i huset, nei det ble jammen for komplisert... Anonymkode: 0cebf...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå