Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har ennå ikke mottatt den. Føler «alle andre» har fått den. I fjor fikk jeg penger igjen. Pengene fikk jeg ikke før slutten av oktober. Er det slik nå at jeg alltid er sist i køen på både å få skatteseddelen og for å få skatteoppgjøret, eller er det vare tilfeldig? Anonymkode: e5fe2...cc9
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Litt tilfeldig og litt ikke. De som har en litt komplisert ligning (f.eks. kan aksjer i egen bedrift, eiendeler i utlandet, ektefelle med komplisert ligning osv.) kan få sen behandling da sjansene er større for at dette må tas manuelt. Er alt "rett frem" og uten endringer er sjansen større for at prosessen er ferdig tidligere. Anonymkode: c6845...25c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Kjæresten min fikk kjapt svar, samme i fjor. Restskatt. Jeg fikk svar seint, fikk penger til gode. Har enda ikke fått svar i år Anonymkode: fd9a5...347
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 De sender nok også ut i puljer av datatekniske grunner, for å unngå at "alle" skal inn på nettsiden samtidig. Anonymkode: 4f81e...f15
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Fikk tidlig i fjor og i år. Restskatt begge årene Anonymkode: 98acc...1e3
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Fikk sent i fjor fikk tilgode. Fikk tidlig i år, fikk mye mer tilgode. Anonymkode: dc7eb...5d1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): De sender nok også ut i puljer av datatekniske grunner, for å unngå at "alle" skal inn på nettsiden samtidig. Anonymkode: 4f81e...f15 👆🏻Dette. Like irriterende hvert år når altinn henger og man ikke får sendt inn nødvendige oppgaver fortløpende. Forresten smal sak å beregne skatten selv hvis en kun er vanlig lønnsmottaker, om ikke en vet hvordan har dine penger en fin kalkulator. Da vet du ca hvor du ender allerede i desember året før. Anonymkode: f8134...2c8
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Litt tilfeldig og litt ikke. De som har en litt komplisert ligning (f.eks. kan aksjer i egen bedrift, eiendeler i utlandet, ektefelle med komplisert ligning osv.) kan få sen behandling da sjansene er større for at dette må tas manuelt. Er alt "rett frem" og uten endringer er sjansen større for at prosessen er ferdig tidligere. Anonymkode: c6845...25c Her fikk mannen min og jeg nesten samtidig for to dager siden. Min er enkel, rett fram og jeg fikk igjen på skatten. Hans er langt mer komplisert med aksjer, fond, medeier i bedrift osv., og med (beregnet), stor restskatt. Anonymkode: b6a61...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå