Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Hvordan i helvete får dere de plantene til å både overleve og bære frukter!!?? Jeg sår hver vår, men har ikke høsten en eneste agurk, tomat eller sukkererter. Noen planter dør, men klarer jeg å holde liv i, og de son vokser opp blir store og flotte, men det hjelper jo ikke når de ikke har noe frukt eller grønnsak… jeg følger alle anvisninger og tips fra nett…. Skal legge til at jeg i mitt liv er en plantedreper. Det inkluderer kaktus. Men jeg har så lyst til å få det til Anonymkode: 772a9...54c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438866-dere-som-s%C3%A5r-gr%C3%B8nnsaker-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 Tomater og chili sår jeg inne så de har godt størrelse før jeg flytter de ut når det er varmt nok om natta. Har de gjerne under plast i starten. Mine står i store potter eller murerbøtter inntil husvegg et sted de får mye sol og varme og er skjermet for vind. For å få avling er det viktig med mye gjødsel, mye vann (tomatene vannes hver dag, chili annenhver) og stell. Dette er ikke planter du kan reise fra i ei uke og håpe det går greit. Binder opp etter behov og kniper av alle skudd som dukker opp mellom stammen og en kvist. Om du lar de stå så vil planta bruke mye krefter på å lage greiner og blader og ikke på blomster og frukt. Chili kniper jeg for å få den til å forgreine seg. Om det er lite pollinerende insekter rundt plantene dine er det lurt å riste litt på de slik at de kan bestøve seg selv. Det er lurt å lese seg litt opp, men det aller viktigste for å få avling er varme, gjødsel og vann, og nok av det. Her jeg bor høster jeg tomater fra juli og til langt utpå høsten. Agurker og sukkererter har jeg ingen erfaring med, men skal prøve sukkerert for første gang i år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438866-dere-som-s%C3%A5r-gr%C3%B8nnsaker-osv/#findComment-149931339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå