Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Hva driver dere? Tenker dere langsiktige konsekvenser av innkjøp, eller er dere kun "her og nå"? Hva tenker dere som sier "Åh, så fine sko, MÅTTE bare ha dem", "Oi, den vognen inne på finn kunne jeg tenkt meg" selv om du allrede har 2 til barnet ditt, osv. Hvordan får dere tid til å handle så ofte? Eller å pløye gjennom finn, tise, kjøp-salg-ditt nærområde hver dag? Hvordan forsvarer dere innkjøpene for dere selv, for partner og for omverdenen? Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Opplys meg. Anonymkode: 6329a...592
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Mulig du er på feil forum, for her spares til og med pappegg fra år til år. For egen del så impulskjøper jeg lite fordi jeg har rett og slett ikke plass på 30 kvm til masse kjøkkenutstyr og annet som serviser til alle anledninger og klær i fullpakkede skap. Det stopper se selv, takk og lov. Anonymkode: 936fc...11d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har ADHD, så impulskontrollen min er ikke alltid den beste. Nå er jeg stort sett fornuftig, og har også blitt flinkere med årene, men jeg kan fortsatt kjøpe enkelt ting på impuls. Jeg har dog aldri brukt penger jeg ikke har, men det har blitt noen bomkjøp. Ofte er det litt sånn for meg at hvis jeg først kjøper én ting på impuls, så er det akkurat som om forsvaret mitt har blitt revet bort, og da kan jeg kjøpe flere ting også. Og så kan det gå måneder og nesten år til neste gang igjen. Anonymkode: b8d27...9c4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Du tror du får svar med et sånt innlegg? Anonymkode: 388a1...106
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du tror du får svar med et sånt innlegg? Anonymkode: 388a1...106 Jeg har svart henne. 🤷♀️ Anonymkode: b8d27...9c4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Du får nok mye flere svar med et innlegg som ikke er så dømmende. Det går fint an å diskutere dette fra et nøytralt og oppriktig undrende holdning. I tillegg legger du her opp til en debatt rundt deg i stedet for sak der du og dine meninger er i fokus ("Opplys meg") Anonymkode: 68902...506
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Mulig du er på feil forum, for her spares til og med pappegg fra år til år. For egen del så impulskjøper jeg lite fordi jeg har rett og slett ikke plass på 30 kvm til masse kjøkkenutstyr og annet som serviser til alle anledninger og klær i fullpakkede skap. Det stopper se selv, takk og lov. Anonymkode: 936fc...11d Er det feil å gjenbruke påskeegg av papp? Anonymkode: ee024...8a8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har svart henne. 🤷♀️ Anonymkode: b8d27...9c4 Hvorfor gidder du å svare på et så nedlatende dømmende innlegg? Anonymkode: 3b0aa...6ea
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det feil å gjenbruke påskeegg av papp? Anonymkode: ee024...8a8 Hehe jeg trodde også det var like vanlig å spare på og gjenbruke påskeegg på samme måte som julepynt helt til saken i media og påfølgende diskusjon her på forumet. Jeg er ikke en utpreget impulshandler, men om jeg har tenkt at jeg trenger noe en stund så kan det oppleves som impulskjøp når jeg først handler for da bruker jeg ikke mye tid på å kikke og gruble før jeg kjøper uten at jeg har diskutert og snakket så mye om det med andre. Anonymkode: 51d45...da9
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har svart henne. 🤷♀️ Anonymkode: b8d27...9c4 Ja Anonymkode: 388a1...106
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du får nok mye flere svar med et innlegg som ikke er så dømmende. Det går fint an å diskutere dette fra et nøytralt og oppriktig undrende holdning. I tillegg legger du her opp til en debatt rundt deg i stedet for sak der du og dine meninger er i fokus ("Opplys meg") Anonymkode: 68902...506 Dette er viktig, hi. Det hjelper ikke å starte førti tråder når det du er ute etter alltid er din egen navle. Og med denne inngangen er det raskt der denne tråden også havner. Anonymkode: 081d5...e3b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Noen av impulskjøpene mine er noen av de beste scoopene jeg har kommet over. Det er ofte klær eller sko det gjelder da. Jeg kjøper sjelden dyre ting til meg selv, derfor handler jeg gjerne når jeg kommer over noe som er skikkelig nedsatt i pris, som jeg da faller for. Jeg skjønner for øvrig ikke hvorfor du ikke forstår sånt da 😄
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor gidder du å svare på et så nedlatende dømmende innlegg? Anonymkode: 3b0aa...6ea Kanskje hun faktisk lærer noe? Anonymkode: b8d27...9c4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du får nok mye flere svar med et innlegg som ikke er så dømmende. Det går fint an å diskutere dette fra et nøytralt og oppriktig undrende holdning. I tillegg legger du her opp til en debatt rundt deg i stedet for sak der du og dine meninger er i fokus ("Opplys meg") Anonymkode: 68902...506 Jeg er ikke dømmende. Jeg lurer oppriktig. Jeg forstår det faktisk ikke. Jeg snakker ikke om et impulskjøp her og der. Jeg snakker om daglig, ukentlig, flere ganger i måneden- uten at man egentlig har penger til det eller trenger det. Man er bare glad i å shoppe. Og det siste forstår jeg, at man er glad i å shoppe, men jeg forstår enda ikke hva som gjør at man ikke begrenser seg. Har selv adhd som nevnt over, men jeg er kanskje i motsatt ende og overtenker alt. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er viktig, hi. Det hjelper ikke å starte førti tråder når det du er ute etter alltid er din egen navle. Og med denne inngangen er det raskt der denne tråden også havner. Anonymkode: 081d5...e3b Sist jeg startet en tråd var vel for omtrent 4 år siden. Min verden sentrerer svært lite rundt egen navle. Litt for lite egentlig. Uansett, jeg kan godt poengtere det for deg også. Jeg lurer oppriktig på hva som får folk til å velte egen privatøkonomi når man ikke egentlig har ressursene til det. Er det avhengighet? Anonymkode: 6329a...592
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Setter av penger som skal dekke all mat og regninger over på en konto. Det som er igjen, rundt 15.000 kan jeg bruke til det jeg selv ønsker deriblant impulsshopping. Bruker ALLDRI kreditt Anonymkode: 2046d...e18
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg er ikke dømmende. Jeg lurer oppriktig. Jeg forstår det faktisk ikke. Jeg snakker ikke om et impulskjøp her og der. Jeg snakker om daglig, ukentlig, flere ganger i måneden- uten at man egentlig har penger til det eller trenger det. Man er bare glad i å shoppe. Og det siste forstår jeg, at man er glad i å shoppe, men jeg forstår enda ikke hva som gjør at man ikke begrenser seg. Har selv adhd som nevnt over, men jeg er kanskje i motsatt ende og overtenker alt. Sist jeg startet en tråd var vel for omtrent 4 år siden. Min verden sentrerer svært lite rundt egen navle. Litt for lite egentlig. Uansett, jeg kan godt poengtere det for deg også. Jeg lurer oppriktig på hva som får folk til å velte egen privatøkonomi når man ikke egentlig har ressursene til det. Er det avhengighet? Anonymkode: 6329a...592 Eh jo du er dømmende! Anonymkode: 388a1...106
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Eh jo du er dømmende! Anonymkode: 388a1...106 Da sier vi det. Anonymkode: 6329a...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå