Gå til innhold

Klage fra skolen - sjokoladepålegg på brødskiven i matpakken

Anbefalte innlegg

Vårt barn i andre klasse hadde sjokoladepålegg på en av brødskivene i matpakken for noen dager siden.
Barna våre får alltid en brødskive med sjokoladepålegg på i matpakken på bursdagen sin. Det er maks en gang i året.

I dag mottok vi en melding om at sjokoladepålegg i matpakken ikke skulle forekomme.
Forklarte at barna våre får det på bursdagen sin dersom bursdagen deres havner på en ukedag og de skal på skolen, og det kommer vi til å fortsette med. Fikk svar tilbake at det ikke spiller noen rolle, det var fremdeles ikke greit.
Nå skal det sies at akkurat den læreren det barnet har som klasseforstander er veldig anti sukker, dager hvor barn i andre klasser får ha med seg litt godteri som for eksempel siste dag før jul, sommerferien eller lignende får barna i klassen til denne læreren kun ha med seg fersk, eller tørket frukt/bær. Læreren er ellers veldig flink

Ville dere sagt noe mer, eller lagt det ligge?

Anonymkode: 0a562...f9e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hadde jeg ikke brydd meg om! Sender med en skive nugatti innimellom jeg, bare for kos 

Anonymkode: 14cd3...599

Samme her, gutten min fikk pizzabolle og 2 Bixit med sjokolade på bursdagen. 

Anonymkode: e78d5...0f6

Annonse

oslofrk skrev (46 minutter siden):

Vil du virkelig lære barnet ditt at vi driter i hva lærer’n sier?

Hadde det vært noe som kunne skade barnet, hadde jeg selvsagt støttet deg, men sjokoladepålegg er ikke skolemat.

Hva så om sjokolagepålegg ikke er skolemat, det er snakk om en gang i året

Endret av Musemor med tre søte små
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vårt barn i andre klasse hadde sjokoladepålegg på en av brødskivene i matpakken for noen dager siden.
Barna våre får alltid en brødskive med sjokoladepålegg på i matpakken på bursdagen sin. Det er maks en gang i året.

I dag mottok vi en melding om at sjokoladepålegg i matpakken ikke skulle forekomme.
Forklarte at barna våre får det på bursdagen sin dersom bursdagen deres havner på en ukedag og de skal på skolen, og det kommer vi til å fortsette med. Fikk svar tilbake at det ikke spiller noen rolle, det var fremdeles ikke greit.
Nå skal det sies at akkurat den læreren det barnet har som klasseforstander er veldig anti sukker, dager hvor barn i andre klasser får ha med seg litt godteri som for eksempel siste dag før jul, sommerferien eller lignende får barna i klassen til denne læreren kun ha med seg fersk, eller tørket frukt/bær. Læreren er ellers veldig flink

Ville dere sagt noe mer, eller lagt det ligge?

Anonymkode: 0a562...f9e

Selvfølgelig hører du på læreren og dropper sjokoladepålegget neste bursdag. Du kan gi sjokoladepålegg til frokost, middag og kvelds om du vil gi det, men når det er et ønske fra skolen at du dropper det hører du vel på skolen. Det er pga slike foreldre vi på skolen strever i undervisningen. "Mamma og pappa bryr seg ikke om hva frøken sier, hvorfor skal jeg da følge regler og beskjeder på skolen?" Og, ja, barna fanger lett opp hva dere mener om den ene eller andre avgjørelsen læreren tar. Vi vet som oftest hva som er best i skolesituasjonen! 

Anonymkode: d78a7...cc5

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig hører du på læreren og dropper sjokoladepålegget neste bursdag. Du kan gi sjokoladepålegg til frokost, middag og kvelds om du vil gi det, men når det er et ønske fra skolen at du dropper det hører du vel på skolen. Det er pga slike foreldre vi på skolen strever i undervisningen. "Mamma og pappa bryr seg ikke om hva frøken sier, hvorfor skal jeg da følge regler og beskjeder på skolen?" Og, ja, barna fanger lett opp hva dere mener om den ene eller andre avgjørelsen læreren tar. Vi vet som oftest hva som er best i skolesituasjonen! 

Skolen har et reglement. Enkeltlærere kan ikke overstyre det. 

Jeg er veldig den eneste i landet som tenker på alle de andre barna i klasserommet som ikke får lov til å ha med kjeks og nugatti. Alltid noen som overstyrer det. 

Anonymkode: 241ea...52e

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig den eneste i landet som tenker på alle de andre barna i klasserommet som ikke får lov til å ha med kjeks og nugatti. Alltid noen som overstyrer det. 

Anonymkode: 241ea...52e

Alle de andre barna må fint takle det. Eller hvilke skader påføres de tenker du? 

Annonse

Jeg hadde sendt mail til rektor med læreren i kopi og skrevet at jeg synes dette er for strengt, og i samme slengen påpekt urimeligheten i at denne klassen ikke får ha med godteri til spesielle anledninger slik som alle andre klasser. 

Anonymkode: 07174...95f

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Barna har ikke vondt av å lære at noen ting er man uenige om. Jeg hadde nok tatt det opp slik at barnet slapp å takle lærerens reaksjon neste bursdag. Jeg sender med både vafler og sjokopålegg når det passer seg slik. Om det ikke står i skolens vedtekter at den er sukkerfri så kan lærer bare rulle inn. 

Anonymkode: d5bd2...208

Sjokoladepålegg skal ikke benyttes som pålegg på skolemat, uansett dag. Det er heller ikke noe man bør ha i huset til vanlig. 
Og på bursdager spiser man kake hjemme for å feire, man har ikke med ekstra god mat på skole eller jobb. 
Godteri på skoleturer eller avslutninger er for øvrig noe som burde vært forbudt over alt. Vi får i oss nok både sukker og salt, og kan alle ha godt av å skjerpe oss. 

Anonymkode: 39e9d...458

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde sendt mail til rektor med læreren i kopi og skrevet at jeg synes dette er for strengt, og i samme slengen påpekt urimeligheten i at denne klassen ikke får ha med godteri til spesielle anledninger slik som alle andre klasser. 

Dette!

I klassen min oppfordrer vi alltid til sunn og variert mat. Jeg legger jo merke til de som «alltid» har med boller og saft, og da tar jeg kontakt med de det gjelder. Ellers stoler jeg på foreldrene og de valgene som blir tatt i hvert hjem. Jeg liker også å ta med litt kjeks eller boller innimellom. Etter fastelaven, har jeg alltid med restemat i lunsjen. Det viktigeste er at de får i seg mat. Hadde en elev som bare spiste rundstykker, uten noe på. Hun var veldig sær og spesiell i matveien, men hun hadde andre utfordringer, så det hun spiste ble ikke prioritert. Hun hadde nok å jobbe med, så ingen av oss ønsket å påføre henne mer stress.

Anonymkode: d66eb...259

… helt til noen foreldre klager i foreldremøte over at mange barn har sjokoladepålegg og boller i matpakka, og de får problemer med å si nei til egne barn. DA er der plutselig skolens/lærerens jobb å rydde opp.

Anonymkode: 42b3d...fbf

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sjokoladepålegg skal ikke benyttes som pålegg på skolemat, uansett dag. Det er heller ikke noe man bør ha i huset til vanlig. 
Og på bursdager spiser man kake hjemme for å feire, man har ikke med ekstra god mat på skole eller jobb. 
Godteri på skoleturer eller avslutninger er for øvrig noe som burde vært forbudt over alt. Vi får i oss nok både sukker og salt, og kan alle ha godt av å skjerpe oss. 

Det bestemmer igrunn ikke du.

Anonymkode: b5494...17e

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Sende mail til rektor fordi ungen ikke får ha sjokoladepålegg på nistematen, er du virkleig seriøs?

Anonymkode: 7d4ca...b0d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tull

Anonymkode: e6744...a26

Skjer det på bursdagen en gang i året hadde jeg totalt oversett det. Fy fader så provoserende lærer. Det er ikke hun som bestemmer hva slags mat barna spiser så lenge det er mat? Det defineres som pålegg. Er det ulovlig med hapå, syltetøy osv også? Altså alt pålegg med sukker i? 

Anonymkode: be318...790

Hvis de ikke skal ha sjokoladepålegg på skolematen, så skal de ikke det. Det er da ikke noe å lage bråk om. Gi barnet sjokoladepålegg til frokost, middag og kvelds når det har bursdag, men ikke på skolematen. Mye annet godt du kan sende med i barnets niste på gebursdagen, som ikke er søtt. Det er ikke bare søte saker som er gode.

Anonymkode: bdc7a...57a

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Noen mennesker lærer ungene sin å balansere et kosthold ved å lære de litt og noen ganger og hver dag. 
Totalt fravær av noe er ikke løsningen for oss. 
Og de aller verste barna i bursdag er de som har foreldre med sukkerangst. 

Anonymkode: 2f2e3...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...