Gå til innhold

Underskrive kontrakt idrett/cup/reiser

Anbefalte innlegg

Ungdommene måtte underskrive en kontrakt hvor de må overholde regler ang null rus, innetider/leggetid, regler om mobil osv. genrelt regler de fleste vil mene er innafor. Regler som brytes ang alle former for rus fører til hjemsendelse for egen/foresattes regning. Her skrev ungdommen under og vi har ingen innvending. Noen foreldre nektet ungdommen å underskrive … ville ditt barn skrevet under? Ungdommene går i 10.ende trinn.

Anonymkode: eeeeb...3c6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det blir jo enten å skrive under, eller la være å dra. Min hadde valgt det første. 

Anonymkode: 9127f...c66

Sant nok. Burde også spurt om dere foreldre hadde hatt innvendinger mot å underskrive. Hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sant nok. Burde også spurt om dere foreldre hadde hatt innvendinger mot å underskrive. Hi

En 10. klassing er (stort sett?) moden nok til å skjønne konsekvenser, så hadde ikke hatt noen innvendinger. 

Anonymkode: 9127f...c66

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det eneste jeg kan tenke at jeg kunne være tvilende til, er om dette vil bety at de som er vakter ikke passer godt nok på. Ellers er det veldig fint at ungdom må ta ansvar selv. 

Anonymkode: 54425...f20

Nei. Når de er så store og reglene forbyr ting så er det ungdommens ansvar. Ikke vaktene 

Anonymkode: d2e88...392

Mitt barn skriver selvfølgelig under. Det handler ikke om at det ikke er juridisk bindende men om at de skal vite at det de eventuelt gjør får konsekvenser. Skriver du ikke under reiser du ikke. En underskrift er en måte å dokumentere at de har lest og forstått reglene, det er helt greit. 

Syns det er helt greit, men siden brudd på reglene vil føre til hjemsending på foreldrenes regning vil foreldrene eventuelt bære det økonomiske ansvaret.
Derfor mener jeg at både foreldrene og barnet burde skrive under

Mine barn hadde signert uten å tenke noe rart over det. Jeg tenker dette er lurere enn om bare foreldrene må gjøre det, for da husker ungdommen over at de faktisk har signert på reglene. Om foreldrene bare gjør dette så bryr de seg ofte lite de som gjør slikt, så jeg regner med at de gjør det av erfaring. 
Nei, det er egentlig ikke noe juridisk bindene når barn signerer, men det er forebyggene. For selv om ett barn ikke hadde gjort slike ting, så er det fort å bli dratt med i suget når noen begynner å tøye grensene. 

Idettslaget skal vel også ha underskift av dere foreldre for å kunne ta de med på slike turer, det har vi gjort med alle ting på skole, idrett osv frem til de har blitt myndige. Om dere må signere for hver tur eller om dere signerte for alt når barnet ble meldt inn varierer.

Anonymkode: 4b0f7...11c

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Mine barn hadde signert uten å tenke noe rart over det. Jeg tenker dette er lurere enn om bare foreldrene må gjøre det, for da husker ungdommen over at de faktisk har signert på reglene. Om foreldrene bare gjør dette så bryr de seg ofte lite de som gjør slikt, så jeg regner med at de gjør det av erfaring. 
Nei, det er egentlig ikke noe juridisk bindene når barn signerer, men det er forebyggene. For selv om ett barn ikke hadde gjort slike ting, så er det fort å bli dratt med i suget når noen begynner å tøye grensene. 

Idettslaget skal vel også ha underskift av dere foreldre for å kunne ta de med på slike turer, det har vi gjort med alle ting på skole, idrett osv frem til de har blitt myndige. Om dere må signere for hver tur eller om dere signerte for alt når barnet ble meldt inn varierer.

Anonymkode: 4b0f7...11c

Men om bare barnet signerer, så kan de, juridisk sett, ikke sende barnet hjem for foreldrenes regning. Det må foreldrene signere på. Derfor er det lurt at både barnet og foreldrene signerer

Anonymkode: b121d...0f1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men om bare barnet signerer, så kan de, juridisk sett, ikke sende barnet hjem for foreldrenes regning. Det må foreldrene signere på. Derfor er det lurt at både barnet og foreldrene signerer

Så du tror at om foreldre får telefon om at barnet blir sendt hjem pga brudd på regler om rus, så vil de motsette seg fordi de ikke har underskrevet? 

Nei, for det er en regel de kan velge å ha uavhengig av om det må signeres på eller ei. 

Helt ok. Eldste vår har signert at hun kan måtte stille til doptesting når som helst på døgnet hele året. Helt greit for da drikker hun ikke heller 😅

Anonymkode: 7fc99...c79

Hvem krevde den doptestingen? Toppidrett?

Anonymkode: 0cb79...b82

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så du tror at om foreldre får telefon om at barnet blir sendt hjem pga brudd på regler om rus, så vil de motsette seg fordi de ikke har underskrevet? 

De kan faktisk det om de ikke har signert på det

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, for det er en regel de kan velge å ha uavhengig av om det må signeres på eller ei. 

De kan ikke kreve at foreldre betaler for noe barna har lest og signert signert, men ikke selv har lest ig signert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...