Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #26 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er forsåvidt ikke linker i seg selv jeg ikke liker. Jeg er bare så lei latskapen til mange, og jeg kom heller ikke med noen påstand jeg måtte underbygge, tvert i mot så står det tydelig og klart at det var noe jeg hadde hørt. Jeg tok utgangspunkt i det, fordi jeg har ingen problemer med å tro på det. Jeg syns uansett at det er interessant med innspill på slike ting, og et par klarte jo fint det også før noen tenkte at "å, her har jeg mulighet til å krangle litt igjen" Voksne mennesker må også klare å forestille seg ting, og de må klare å google selv om de vil finne ut av noe hvis de må ha mer info av en sak som i dette eksempelet. Hvis ikke får de finne på noe annet da 🙂 Når det er sagt så er det greit med linket for de som vil legge ut, men ikke krev at jeg leser dem. Alt er ikke så interessant, og dette forumet er for small talk. Ikke å granske hvert enkelt tema. Anonymkode: 86b22...7fa Jeg har også hørt det. Men da sagt av en komiker. På tiktok. Kan være greit med kildekritikk Anonymkode: 9b7e0...223
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #27 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Det er forsåvidt ikke linker i seg selv jeg ikke liker. Jeg er bare så lei latskapen til mange, og jeg kom heller ikke med noen påstand jeg måtte underbygge, tvert i mot så står det tydelig og klart at det var noe jeg hadde hørt. Jeg tok utgangspunkt i det, fordi jeg har ingen problemer med å tro på det. Jeg syns uansett at det er interessant med innspill på slike ting, og et par klarte jo fint det også før noen tenkte at "å, her har jeg mulighet til å krangle litt igjen" Voksne mennesker må også klare å forestille seg ting, og de må klare å google selv om de vil finne ut av noe hvis de må ha mer info av en sak som i dette eksempelet. Hvis ikke får de finne på noe annet da 🙂 Når det er sagt så er det greit med linket for de som vil legge ut, men ikke krev at jeg leser dem. Alt er ikke så interessant, og dette forumet er for small talk. Ikke å granske hvert enkelt tema. Anonymkode: 86b22...7fa Men å svare ‘å kjære gud’ til en som responderer saklig på innlegget ditt er elendig debattteknikk. Du ødelegger dine egne tråder med slike kommentarer. Anonymkode: 3bca2...f58
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #28 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvordan ville du opplevd å sitte der i 15 min? Hvordan tror du andre opplever det? Virker det sannsynlig at noen blir så desperate at de gir seg selv støt? Anonymkode: 86b22...7fa Hvorfor skulle årsaken være at de var «desperate»? Det sier noe om DIN fortolkning av årsak og virkning i et uansett fiktivt eksperiment. Anonymkode: d0fff...bee
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #29 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle årsaken være at de var «desperate»? Det sier noe om DIN fortolkning av årsak og virkning i et uansett fiktivt eksperiment. Anonymkode: d0fff...bee Selvfølgelig er det min tolkning. Syns jo selv at den var helt logisk da jeg ikke skjønner hvorfor noen trykker på noe som gir dem støt istedenfor å sitte i egne tanker. Det kaller jeg "desperat", men ser jo at noen her hadde gjort det av nysgjerrighet så. Anonymkode: 86b22...7fa
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #30 Skrevet 15. mars 2023 Jeg kan godt sitte i 15 minutter, men jeg er nysgjerrig og hadde nok tenkt at de ikke turte påføre noen farlige sykt så jeg hadde sikkert forsøkt. Anonymkode: 2669b...a7b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #31 Skrevet 15. mars 2023 Dere som er nysgjerrige, har dere ikke fått støt noen gang? Da kan jeg jo forstå det, men ellers begriper jeg ikke hvorfor dere ville gjort det av bare nysgjerrighet. Anonymkode: 86b22...7fa
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #32 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dere som er nysgjerrige, har dere ikke fått støt noen gang? Da kan jeg jo forstå det, men ellers begriper jeg ikke hvorfor dere ville gjort det av bare nysgjerrighet. Anonymkode: 86b22...7fa Feil feil feil. Jeg begriper ikke hvorfor dere ville gjort det hvis dere har fått støt! Anonymkode: 86b22...7fa
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #33 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er forsåvidt ikke linker i seg selv jeg ikke liker. Jeg er bare så lei latskapen til mange, og jeg kom heller ikke med noen påstand jeg måtte underbygge, tvert i mot så står det tydelig og klart at det var noe jeg hadde hørt. Jeg tok utgangspunkt i det, fordi jeg har ingen problemer med å tro på det. Jeg syns uansett at det er interessant med innspill på slike ting, og et par klarte jo fint det også før noen tenkte at "å, her har jeg mulighet til å krangle litt igjen" Voksne mennesker må også klare å forestille seg ting, og de må klare å google selv om de vil finne ut av noe hvis de må ha mer info av en sak som i dette eksempelet. Hvis ikke får de finne på noe annet da 🙂 Når det er sagt så er det greit med linket for de som vil legge ut, men ikke krev at jeg leser dem. Alt er ikke så interessant, og dette forumet er for small talk. Ikke å granske hvert enkelt tema. Anonymkode: 86b22...7fa Du selv gidder ikke legge ved linker for å underbygge påstander du kommer med. Du selv gidder ikke lese linker når andre legger ut linker (som som regel motbeviser det du påstår). Og så kaller du andre for late... Du er så totalt blottet for kunnskap om normal oppførsel når man diskuterer med andre at du begynner å bli en parodi på deg selv. Oppegående, voksne mennesker vet at det er norm å gi referanser til påstander man kommer med. Du vil ikke legge ut slikt og du er heller ikke interessert i å tilegne deg kunnskap når du får påpekt at noe du sier er feil. Og så kaller du andre for late. Frekkere enn flatlusa, det er du i hvert fall. Anonymkode: 3c4b9...1c6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #34 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 15.3.2023 den 13.06): Det var et antall personer som ble delt inn i to grupper. Hver enkelt i begge grupper skulle inn på et lite rom og sitte på en stol i 15 min uten å gjøre annet enn å tenke. Foran stolen var et lite bord, og den ene gruppen hadde et tomt bord, mens den andre hadde en innretning som de kunne trykke på for å få støt! Alle fortalte at de opplevde ubehag ved å kun sitte på stolen uten å ha noe å gjøre, og i såpass stor grad at gruppa med innretningen ga seg selv støt flere ganger av kjedsomhet/ "desperasjon". Mennene var i stort flertall av de som trykket på innretningen og fikk støt. Bare noen få kvinner gjorde det. Tanker? Anonymkode: 86b22...7fa Jeg har også lest om dette forsøket og at de fleste ga seg selv støt av ren kjedsomhet. Men jeg mener å huske at det ikke var noen signifikant skilnad mellom kjønnene. Anonymkode: e7659...97d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #35 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Du selv gidder ikke legge ved linker for å underbygge påstander du kommer med. Du selv gidder ikke lese linker når andre legger ut linker (som som regel motbeviser det du påstår). Og så kaller du andre for late... Du er så totalt blottet for kunnskap om normal oppførsel når man diskuterer med andre at du begynner å bli en parodi på deg selvSkulle nesten tro hun ikke var intere Oppegående, voksne mennesker vet at det er norm å gi referanser til påstander man kommer med. Du vil ikke legge ut slikt og du er heller ikke interessert i å tilegne deg kunnskap når du får påpekt at noe du sier er feil. Og så kaller du andre for late. Frekkere enn flatlusa, det er du i hvert fall. Anonymkode: 3c4b9...1c6 Så ghoster hun tråden når hun får motbør. Anonymkode: 8d39f...e40
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #36 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har også lest om dette forsøket og at de fleste ga seg selv støt av ren kjedsomhet. Men jeg mener å huske at det ikke var noen signifikant skilnad mellom kjønnene. Anonymkode: e7659...97d Ved gjennomlesningen ser jeg at det var det. My bad. Anonymkode: e7659...97d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #37 Skrevet 16. mars 2023 Hadde nok ikke hatt problemer med 15 min kjedsomhet, men som noen nevner hadde jeg blitt nysgjerrig. Jeg har jo fått støt før, men i varierende smertegrad og hadde kanskje blitt nysgjerrig på hvor dette lå på skalaen. Men etter en gang hadde hatt nok altså. Anonymkode: aa6fe...888
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #38 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Dere som er nysgjerrige, har dere ikke fått støt noen gang? Da kan jeg jo forstå det, men ellers begriper jeg ikke hvorfor dere ville gjort det av bare nysgjerrighet. Anonymkode: 86b22...7fa Noen gjorde det mer enn to ganger…. Anonymkode: 9b7e0...223
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #39 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Noen gjorde det mer enn to ganger…. Anonymkode: 9b7e0...223 Da var det nok ikke veldig smertefullt. Anonymkode: fd6df...6ac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #40 Skrevet 16. mars 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Da var det nok ikke veldig smertefullt. Anonymkode: fd6df...6ac Men flere som sier de ville helt fint taklet å sitte uten annet å gjøre enn å tenke, er jo de som også ville trykket av nysgjerrighet. Fordi de kan gjøre noe annet enn å sitte og tenke, så gjør de det. Anonymkode: 86b22...7fa
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #41 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 15.3.2023 den 13.37): Jeg kan forestille meg at jorden er flat. Vi ser jo ikke krumningen fra bakkenivå. Men det betyr ikke at jorden er flat likevel. Jeg vil se forskningsrapporter før jeg stoler på påstander om forskning. Det er ikke et sidespark til deg; det er noe jeg har lært meg tidlig av å lese om "forskning" i diverse avisartikler. Anonymkode: 8a583...cac Dette er jo bare en diskusjon basert på noe hun har lest. Det er jo ikke noe du trenger ta stilling til. Innfallsvinkel kunne like gjerne vært, tåler vi ikke å kjede oss lengre? Klarer vi ikke sitte inaktivt i 15 minutter uten noen som helst stimulans. Dette er spørsmål man kan stille bare ved å ta toget en tidlig morgen og observere alle ansikt som er rettet mot en skjerm. Anonymkode: 816de...84a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #42 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 15.3.2023 den 14.53): Men det er jo sunn fornuft å etterspør kilder? Du fordummer din egen tråd ved å reagere slik som dette. Anonymkode: 3bca2...f58 Eller er det du som fordummer deg selv som krever bevis for å dra i gang en diskusjon? Dette er jo ikke debatten eller et eller annet forskningsråd. De fleste diskusjoner starter ofte med gjenfortelling av noe andre har lest. Da kan du velge å delta eller holde kjeft. Om så hi hadde løyet, oppfattet feil. Diskusjonen kan likevel flyte, og dette går vel ikke under kategorien fake News. Det er jo en diskusjon på egen oppfattelse. Anonymkode: 816de...84a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #43 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Eller er det du som fordummer deg selv som krever bevis for å dra i gang en diskusjon? Dette er jo ikke debatten eller et eller annet forskningsråd. De fleste diskusjoner starter ofte med gjenfortelling av noe andre har lest. Da kan du velge å delta eller holde kjeft. Om så hi hadde løyet, oppfattet feil. Diskusjonen kan likevel flyte, og dette går vel ikke under kategorien fake News. Det er jo en diskusjon på egen oppfattelse. Anonymkode: 816de...84a Eller er det du som fordummer når du ikke klarer å skille på anonymkodene? Det var min første (og eneste?) kommentar i denne tråden. Anonymkode: 3bca2...f58
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #44 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 15.3.2023 den 13.06): Det var et antall personer som ble delt inn i to grupper. Hver enkelt i begge grupper skulle inn på et lite rom og sitte på en stol i 15 min uten å gjøre annet enn å tenke. Foran stolen var et lite bord, og den ene gruppen hadde et tomt bord, mens den andre hadde en innretning som de kunne trykke på for å få støt! Alle fortalte at de opplevde ubehag ved å kun sitte på stolen uten å ha noe å gjøre, og i såpass stor grad at gruppa med innretningen ga seg selv støt flere ganger av kjedsomhet/ "desperasjon". Mennene var i stort flertall av de som trykket på innretningen og fikk støt. Bare noen få kvinner gjorde det. Tanker? Anonymkode: 86b22...7fa Det er flust av slike sosiologiske eksperimenter innenfor europeisk og amerikansk forskning! Anonymkode: ad522...7fa
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #45 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er flust av slike sosiologiske eksperimenter innenfor europeisk og amerikansk forskning! Anonymkode: ad522...7fa Jeg har sett en snutt utført på ett venteværelse. Hver gang det ringte i en klokke, reiste de seg. Nye kunder som kom inn gjorde da tilsvarende, til slutt av de opprinnelige ute og venterommet kun med nyankomne. De fortsatte like herlig. Folk gjør mye rart er vel konklusjonen 😅 Anonymkode: bf2a8...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå