Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Inspirert av lungemostråden. Jeg er vokst opp med blodpudding, lungemos, lever og finke. Husker at jeg likte det, men har aldri lagd eller spist det i voksen alder. Det er noe med det at det er innmat som byr i mot. Hvor vanlig er slik kost i dagens Norge? Anonymkode: e519c...7cf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Vi spiser noe lever og kyllinglever. Skulle gjerne ha spist mer av den, men kyllinglever er dyrt, og vanlig lever er vanskelig å få tak i Anonymkode: 43219...df9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Jeg spiser leverpostei, men ingen annen innmat. Jeg har heller ikke vokst opp med noen annen innmat. Anonymkode: 466b1...265
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Inspirert av lungemostråden. Jeg er vokst opp med blodpudding, lungemos, lever og finke. Husker at jeg likte det, men har aldri lagd eller spist det i voksen alder. Det er noe med det at det er innmat som byr i mot. Hvor vanlig er slik kost i dagens Norge? Anonymkode: e519c...7cf En gang i året. Innmatpølse til jul sammen med ribba. Anonymkode: affb4...f7f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Har aldri smakt annen innmat enn leverpostei. Hadde nok smakt om jeg fikk det servert, men det frister ikke å lage det selv. Anonymkode: 0990a...c67
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Har spist blodpudding og syns det var veldig godt! De ble servert med litt sukker på, og tilbehør var melne poteter, bacon og smeltet smør. Det høres sikkert helt merkelig ut, men det var veldig godt! Har også spist levergryte og det var helt ok, men ikke utpreget godt. Anonymkode: 38d0e...f8f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 Jeg liker godt både blodpølse, lungemos og lever. Noe av det beste jeg vet er stekt lever med mammas saus på. Dessverre for meg fikk jeg aldri oppskriften på sausen, så jeg har ikke spist det siden hun døde.
sug lut Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Inspirert av lungemostråden. Jeg er vokst opp med blodpudding, lungemos, lever og finke. Husker at jeg likte det, men har aldri lagd eller spist det i voksen alder. Det er noe med det at det er innmat som byr i mot. Hvor vanlig er slik kost i dagens Norge? Anonymkode: e519c...7cf Ja, vi spiser innmat. Lever, nyrer, lungemos og blodmat - og når venner har jaktet, hjerte og bevertunge. Hva er finke?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Blodpølse med sukker på er SNADDER! Eller blodpannekaker, kalde med smør på. Blodpudding er også veldig godt. Lammehjerte i brunsaus er også veldig godt. Jeg likte aldri lever, det brukte å være kokt i brunsaus sammen med hjerte. Er vant med slik mat fra oppveksten på et lite gårdsbruk i Nord-Norge. Anonymkode: fbd21...0bd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Jeg spiser det når jeg får det servert og kan godt bestille det ute, men jeg er ikke flink nok på kjøkkenet til å lage det selv. Med unntak av leverpostei og lungemos. Det spiser jeg hjemme Anonymkode: 3a308...a55
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 Nei det byr meg fullstendig imot, og jeg spiser det ikke. Ikke engang leverpostei. Dersom jeg hadde fått det i selskap hadde jeg faktisk slitt med å spise det. Anonymkode: 32a50...965
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja blodpudding Anonymkode: 8e449...e25 Blodpølse mente jeg Anonymkode: 8e449...e25
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 sug lut skrev (1 time siden): Ja, vi spiser innmat. Lever, nyrer, lungemos og blodmat - og når venner har jaktet, hjerte og bevertunge. Hva er finke? Finke er en blanding av kjøttdeig og innmat, tror jeg. Husker det som godt, men litt spesiell smak. Anonymkode: e519c...7cf
Himmel og hav Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 Nei, det blir lite innmat annet enn som leverpostei og naturtarm på pølse. Teller rogn? I så fall så spiser jeg gjerne stekt makrellrogn. Det er skikkelig godt.
HeiteH Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 Spiser leverpostei og blodpudding. Blodpudding serveres med kålstuing og sirup. Pussig, men godt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #17 Skrevet 15. mars 2023 Jeg har spist hjerte ved et par anledninger, det er godt, men ikke noe jeg har behov for å ha på menyen hjemme. Med unntak av det har jeg smakt leverpostei, både kjøpt og hjemmelaget, lever i fløtesaus, lungemos og andre retter av innmat under opphold i utlandet. Liker ingen av disse. Anonymkode: a67db...e84
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 Nå spiser jeg bare leverpostei. Vokste opp med blodklubb, og hadde de fremdeles hatt det på butikken hadde jeg nok kjøpt det. Jeg husker det som godt. Var sånne vakumpakka runde klumper med en liten fettklump i midten. Vi delte den i terninger og stekte i panna, hadde over H-melk og lot det surre litt så melken kokte litt bort men det fremdeles var litt "saus" rundt blodklubbterningene. Spiste med sukker på. Fant oppskrift faktisk, men ikke bilde https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/oppstekt-klubb Svigermor lager blodpudding av og til vet jeg, men det er bare ene sønnen (broren til min mann) som liker det. Anonymkode: ca40e...4c9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #19 Skrevet 15. mars 2023 Spiser lungemos og lever. Elsker blodkomper og blodpannekaker, men det er sørgelig vanskelig å få tak i blod her jeg bor. Til jul må vi ha tunge og jur. Morrpølse, (inneholder lunger, hjerte m.m.) er nydelig med potet og kålstuing til. Men nyrer kan jeg styre min begeistring for, men spiser det om jeg får det tilberedt. Anonymkode: a5125...159
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 Lager og spiser blodpudding, blodpannekake, leverpostei og levergryte. Som barn fikk vi også innimellom lungemos og såkalt "steak and kidney pie". Har spist haggis også. Men de sistnevnte tinga lager jeg ikke selv; kan det ikke. Anonymkode: 0a157...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå