Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Skrevet 14. mars 2023 Hvilke oster vil du anbefale? Anonymkode: 50cec...f57
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvilke oster vil du anbefale? Anonymkode: 50cec...f57 Det kommer litt an på hvor mye penger du vil bruke egentlig:) Anonymkode: be1fc...b63
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #3 Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det kommer litt an på hvor mye penger du vil bruke egentlig:) Anonymkode: be1fc...b63 Tenkte gjerne 2 eller 3 forskjellige. Ikke for dyrt. Anonymkode: 50cec...f57
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tenkte gjerne 2 eller 3 forskjellige. Ikke for dyrt. Anonymkode: 50cec...f57 Er det type ost du lurer på? Hva slags ost er det du vanligvis spiser da? Anonymkode: be1fc...b63
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 Det kommer an på om det er til gjester eller for egen nytelse. Jeg er ikke spesielt glad i brie eller blåmuggost f.eks., men kjøper alltid inn dette dersom osten skal serveres til gjester. Selv foretrekker jeg parmesan og hvit cheddar. Gjerne en kremost med f.eks. mandarinsmak også. Ellers er fikensyltetøy et must for min del. Anonymkode: ab157...694
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det type ost du lurer på? Hva slags ost er det du vanligvis spiser da? Anonymkode: be1fc...b63 Ja, tenkte type ost. Normalt hvitost og brunost. Så vil prøve noe nytt og spennende. Har smakt noen smøreoster og. Anonymkode: 50cec...f57
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det kommer an på om det er til gjester eller for egen nytelse. Jeg er ikke spesielt glad i brie eller blåmuggost f.eks., men kjøper alltid inn dette dersom osten skal serveres til gjester. Selv foretrekker jeg parmesan og hvit cheddar. Gjerne en kremost med f.eks. mandarinsmak også. Ellers er fikensyltetøy et must for min del. Anonymkode: ab157...694 Takk for tips. Må gå å se på dem du tipset om der. Blir for egen nytelse. Anonymkode: 50cec...f57
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 Ridderost, Brie, Græddost og Rondele synes jeg er godt. Anonymkode: 18aaa...14d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, tenkte type ost. Normalt hvitost og brunost. Så vil prøve noe nytt og spennende. Har smakt noen smøreoster og. Anonymkode: 50cec...f57 Kanskje du ikke skal dra på med de mest avanserte, da. Men Snøfrisk og en god Gouda kan være en start. Anonymkode: 0212b...026
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Jeg elsker Castello, både vanlig hvit og med cheddar. Vanlig brie og camembert er også godt. Ellers kan jeg også anbefale gräddost, ridderost, Port Salut, manchego, cheddar, gouda, babybel, tubeost med paprika chili eller cheddar og chili, Rondelé smøreost.. Anonymkode: db410...1b2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg elsker Castello, både vanlig hvit og med chili. Vanlig brie og camembert er også godt. Ellers kan jeg også anbefale gräddost, ridderost, Port Salut, manchego, cheddar, gouda, babybel, tubeost med paprika chili eller cheddar og chili, Rondelé smøreost.. Anonymkode: db410...1b2 Skriveleif Anonymkode: db410...1b2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 Västerbotten, Ridder, en blåmuggost og manchego. Evt også en camembert. Anonymkode: 86698...00a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 Tine kremost med krydder. Brie Castello med ananas, pepper eller de litt sterkere om du liker det. Anonymkode: 0e72f...5c1
frk Nilsen Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 En god og kremet brie f.eks Bjølsund Brie fra Ryggemeieri, blåmuggost som f.eks Kraftkar eller Hitra blå. Valnøttost er mild og begynnervennlig. God marmelade (fiken er godt, solbærgele til brie) Godt brød, god kjeks (det er noen veldig gode i spesialforretninger)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 Vanlig gulost, en hvitmuggost som fks Brie er nesten et must, og kanskje Jarsberg eller en hard sveitserost i tillegg. Jeg ville unngått smøreost på et skikkelig ostefat. Ha gjerne et syrlig syltetøy til. Frukt som druer og mandariner og fiken er godt tilbehør, og gjerne paprika og agurk. Anonymkode: 9cf2e...67e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #17 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vanlig gulost, en hvitmuggost som fks Brie er nesten et must, og kanskje Jarsberg eller en hard sveitserost i tillegg. Jeg ville unngått smøreost på et skikkelig ostefat. Ha gjerne et syrlig syltetøy til. Frukt som druer og mandariner og fiken er godt tilbehør, og gjerne paprika og agurk. Anonymkode: 9cf2e...67e Det er ikke et skikkelig ostefat om det er vanlig gulost og jarlsberg på det altså 😅 Det er jo frokost. Harde oster bør unngås. Siden dette er en nybegynner er nok kremoster tingen. Anonymkode: 0e72f...5c1
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke et skikkelig ostefat om det er vanlig gulost og jarlsberg på det altså 😅 Det er jo frokost. Harde oster bør unngås. Siden dette er en nybegynner er nok kremoster tingen. Anonymkode: 0e72f...5c1 Joda, og en ost kan holde det også hvis du pynter og har tilbehør, mer vanlig er minimum tre oster. Jeg tok utgangspunkt i at hi var vant til kun hvitost og brunost da jeg svarte. Kremoster og tubeost har ingenting på et ostefat å gjøre hvis man skal ha gjester. Anonymkode: 9cf2e...67e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #19 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Joda, og en ost kan holde det også hvis du pynter og har tilbehør, mer vanlig er minimum tre oster. Jeg tok utgangspunkt i at hi var vant til kun hvitost og brunost da jeg svarte. Kremoster og tubeost har ingenting på et ostefat å gjøre hvis man skal ha gjester. Anonymkode: 9cf2e...67e Nå skulle ikke Hi ha gjester da. Jeg mener kremost er mer riktig på et ostefat med kjeks enn vanlig hvitost. Anonymkode: db410...1b2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #20 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke et skikkelig ostefat om det er vanlig gulost og jarlsberg på det altså 😅 Det er jo frokost. Harde oster bør unngås. Siden dette er en nybegynner er nok kremoster tingen. Anonymkode: 0e72f...5c1 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Joda, og en ost kan holde det også hvis du pynter og har tilbehør, mer vanlig er minimum tre oster. Jeg tok utgangspunkt i at hi var vant til kun hvitost og brunost da jeg svarte. Kremoster og tubeost har ingenting på et ostefat å gjøre hvis man skal ha gjester. Anonymkode: 9cf2e...67e Hvordan i alle dager kan dere bestemme at vanlig hvitost, kremost og tube ost ikke har noe på et ostefat å gjøre? Alle tre er oster, man skal ha et fat med oster, ergo så er det et ostefat selv om det kun er disse tre ostene som er på fatet. Anonymkode: 2e213...6d0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #21 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Joda, og en ost kan holde det også hvis du pynter og har tilbehør, mer vanlig er minimum tre oster. Jeg tok utgangspunkt i at hi var vant til kun hvitost og brunost da jeg svarte. Kremoster og tubeost har ingenting på et ostefat å gjøre hvis man skal ha gjester. Anonymkode: 9cf2e...67e Eh. Ingen her snakket om tubeost. Men kremost og Castello er vanlig ostefat oster det altså i tillegg til brie og mer avanserte oster. Aldri opplevd å få gulost eller brunost på ostefat, heldigvis. Ikke engang svigermor serverer det. Det er jo ikke godt på kjeks? Anonymkode: 0e72f...5c1
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #22 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan i alle dager kan dere bestemme at vanlig hvitost, kremost og tube ost ikke har noe på et ostefat å gjøre? Alle tre er oster, man skal ha et fat med oster, ergo så er det et ostefat selv om det kun er disse tre ostene som er på fatet. Anonymkode: 2e213...6d0 Hvitost er jo ikke noe man spiser på kjeks. Til frokost oglunsj ja, men ikke på et ostefat. Aldri vært borti det altså. Anonymkode: 0e72f...5c1
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #23 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvitost er jo ikke noe man spiser på kjeks. Til frokost oglunsj ja, men ikke på et ostefat. Aldri vært borti det altså. Anonymkode: 0e72f...5c1 Men da burde du kanskje prøve. Anonymkode: 86698...00a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #24 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hvitost er jo ikke noe man spiser på kjeks. Til frokost oglunsj ja, men ikke på et ostefat. Aldri vært borti det altså. Anonymkode: 0e72f...5c1 Det er mye jeg ikke har vært borti og, men jeg betviler ikke andre som sier det går an. Det er ost. Og kjeks. Klart det kan spises sammen! Jeg spiste forresten bringebærsyltetøy med kaviar HVER DAG som liten! Men du har kanskje ikke vært borti det heller Anonymkode: c146b...556
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2023 #25 Skrevet 15. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men da burde du kanskje prøve. Anonymkode: 86698...00a Nei, skal man kose seg med ost og kjeks vil man jo gjerne ha noe som smaker godt. Ikke hvitost liksom🤣 Anonymkode: 0e72f...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå