Gå til innhold

Stripe på tånegl, eller ser jeg syner? (Bilde av negl)

Anbefalte innlegg

Prøvde å utelate så mye tå som mulig da de ikke er fikset for våren enda, og det trenger ikke andre å måtte se/forholde seg til. Bildet er noe uklart på grunn av det, håper det er synlig nok likevel. Men den lille stripen der, ingenting å tenke på, ikke sant? Har vært der en stund, men blir ikke mørkere eller bredere.

4622BC81-9FC8-4E10-A73F-30146AED58D8.jpeg

Anonymkode: 86d53...3bb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Betyr nok bare at du har dunket borti noe på ett tidspunkt .

Anonymkode: 49e6b...89b

Det kan jo hende ja, kløne som jeg er. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Rett ved siden av har du en like lang, bredere stripe.

Du bør uansett få sjekket dette!

Anonymkode: 762e8...eba

Jeg prøver virkelig hardt å se en stripe nummer to, men får det ikke til. Høyre eller venstre side?

Takk for svar begge to. Alt jeg finner av bilder på Google viser så mye «klarere» og mørkere stripe. Kan ta det opp når jeg skal til legen neste gang. (Om den fortsatt er der)

Jeg har flere sånne på en lillefinger. I tillegg deler neglen seg på langs om den blir lenger enn et par mm. Jeg har psoriasis på hendene, så er derfor. Psoriasis er mye bedre og nesten usynlig nå, men den neglen ble bare aldri helt normal igjen. Det er i alle fall ikke farlig 

Anonymkode: 30dcf...19d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg prøver virkelig hardt å se en stripe nummer to, men får det ikke til. Høyre eller venstre side?

Takk for svar begge to. Alt jeg finner av bilder på Google viser så mye «klarere» og mørkere stripe. Kan ta det opp når jeg skal til legen neste gang. (Om den fortsatt er der)

Jeg har akkurat det samme, fikk det etter ett år med gel-negler. Ikke fil ned stripen, det er samme tykkelse på den som resten av neglen, bare at det er en forhøyelse om du skjønner. Søk på "ridgy nails" på youtube så finner du ut av det:)

Så lenge neglen ikke er misfarget så er det ikke noe farlig--------Tror jeg, jeg er ingen lege:)

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Den lyse stripen er bred, liger kant i kant med den mørkere stripen. Rett til høyre for den mørke stripen. Den lyse går, som den mørke, helt fra negleroten til tuppen på neglen. Jeg ser den lyse veldig tydelig, den er omtrent like bred som 1/6 av neglen.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har flere sånne på en lillefinger. I tillegg deler neglen seg på langs om den blir lenger enn et par mm. Jeg har psoriasis på hendene, så er derfor. Psoriasis er mye bedre og nesten usynlig nå, men den neglen ble bare aldri helt normal igjen. Det er i alle fall ikke farlig 

Anonymkode: 30dcf...19d

Jeg har invers psoriasis, er i sjakk ellers på kroppen, men kanskje det kan være noe sånt ja!

smurfis skrev (12 minutter siden):

Jeg har akkurat det samme, fikk det etter ett år med gel-negler. Ikke fil ned stripen, det er samme tykkelse på den som resten av neglen, bare at det er en forhøyelse om du skjønner. Søk på "ridgy nails" på youtube så finner du ut av det:)

Så lenge neglen ikke er misfarget så er det ikke noe farlig--------Tror jeg, jeg er ingen lege:)

Den er ikke ruglete, har ikke filet der :)

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Den lyse stripen er bred, liger kant i kant med den mørkere stripen. Rett til høyre for den mørke stripen. Den lyse går, som den mørke, helt fra negleroten til tuppen på neglen. Jeg ser den lyse veldig tydelig, den er omtrent like bred som 1/6 av neglen.

Lurer på om det er lyset fra lommelykten du ser? I «virkeligheten» er det bare den mørke stripen som er der.

Tusen takk igjen, alle sammen. Mye mindre stressa enn jeg var i sta :)

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har invers psoriasis, er i sjakk ellers på kroppen, men kanskje det kan være noe sånt ja!

Den er ikke ruglete, har ikke filet der :)

Lurer på om det er lyset fra lommelykten du ser? I «virkeligheten» er det bare den mørke stripen som er der.

Tusen takk igjen, alle sammen. Mye mindre stressa enn jeg var i sta :)

Nei, det er ikke skinnet fra lommelykten jeg ser. Det er en tydelig stripe som ser ruglete ut. Kan være at det kommer frem fordi det er forstørret.

Jeg synes uansett du bør få det sjekket hos lege.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke skinnet fra lommelykten jeg ser. Det er en tydelig stripe som ser ruglete ut. Kan være at det kommer frem fordi det er forstørret.

Jeg synes uansett du bør få det sjekket hos lege.

NÅ så jeg den! Det er ikke ruglete der. Skal ta det opp med legen når jeg skal dit neste uke. Igjen; tusen takk for svar.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

NÅ så jeg den! Det er ikke ruglete der. Skal ta det opp med legen når jeg skal dit neste uke. Igjen; tusen takk for svar.

Bra du ser den. Det trenger ikke være ruglete på overflaten, men det er tydelig en annen struktur/rugler i neglvevet akkurat i den stripen, strukturendringen kan jo ligge i neglen, ikke opp til overflaten. Og at de endringene kommer frem på bildet når du har forstørret det for oss. Kamera og forstørrelser kan av og til vise ting vi ikke ser med det blotte øyet.

Jeg sitter på pc, så det er kanskje enklere å se på det enn på mobil?

Bra du tar det opp med legen. Ikke fordi jeg tror det er alvorlig, men fordi man i slike tilfeller ikke skal ta noen sjanser, men heller teste en gang for mye enn en gang for lite.

Husker du det kan du godt oppdatere etter du har vært hos legen.

Annonse

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det hadde jeg ikke brydd meg mye om. Du trenger ikke gå til legen for det der. 

Anonymkode: 63f75...87b

Er det seriøst noen som mener en stripe i en negl er noe man går til lege for??

Neimen ikke rart det er vanskelig å få time hos legen! 

Anonymkode: c9622...c7a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det seriøst noen som mener en stripe i en negl er noe man går til lege for??

Neimen ikke rart det er vanskelig å få time hos legen! 

Anonymkode: c9622...c7a

Siden langsgående mørke striper som oppstår i en negl kan være kreft skal slike sjekkes av lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...