Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #51 Del Skrevet 17. mars 2023 Tok du kontakt med Krisesenteret i dag, HI? Anonymkode: d2be7...e26 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149932020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #52 Del Skrevet 20. mars 2023 Hei! I dag tok jeg kontakt med krisesenteret, måtte vente til alle barna var ute av huset (og det tok noen dager).. fikk snakke med en forståelsesfull dame, som satte navn på volden jeg har vært utsatt for: materiell vold, psykisk vold, fysisk vold, seksuell vold og latent vold. Det stemmer bra med det jeg selv har kommet fram til, men det blir litt mer «sant» når det kommer fra andre, at det liksom ikke bare er min påstand/ mine ord. Hun skulle skrive et kort referat som blir liggende hos dem. hun støttet meg i mine tanker om at jeg var bekymret for å sende barna dit. På den annen side støttet hun også da jeg sa at BV ville vektlegge hvordan han har vært i det siste, og hvordan man tenker hans sinne blir framover. Dette er det jo veldig vanskelig å svare på, men jeg har en følelse av at han ikke har endret seg dersom han blir utsatt for stressorer/krav. Jeg trenger tid for å tro at ting har endret seg. Jeg trenger å se at han tar ansvar for volden han har utøvd, at han ikke legger skylden på meg. Man kan tenke jeg er en trigger, at barna er en teigger osv.. men det er uansett hans ansvar å beherske seg.. Her om dagen plagdes han med å få på skoene på 5-åringen, og jeg overhørte han sa til barnet «si meg, hva er det du ikke forstår». Jeg synes ikke dette er en passende kommentar til en 5-åring. jeg vet ikke om samtalen med krisesenteret endrer så mye, men det var greit å ta den praten. Jeg fikk tilbud om 3 timers gratis advokat, som jeg kan bruke feks til å vurdere anmeldelse, eller at advokaten kan skrive et forslag til samvær for meg- som hun sender til barnefar. Jeg vet ikke om jeg vil anmelde, tror det kan gjøre samarbeidet utfordrende, kanskje blir barna sinte på meg som lager så mye styr for pappaen deres, og i verste fall får barna vite hva han har utsatt meg for- det vil jeg helst skåne dem for. Så jeg tror alternativet om å bruke advokat til å skrive en samværsavtale kan være en god ide, men da må det i samtalen stå at han ikke skal gå til barna for å spørre om de vil overnatte. Ellers har vi det gående slik vi har i dag. Jeg vet ikke om barnefar vil gidta en slik avtale, men kanskje d blir mer vektlagt om det kommer fra en advokat. fikk også tilbud om å ringe tilbake til krisesenteret dersom jeg hadde behov for det. De syntes det var dumt at BV ikke hadde tatt en vurdering av barnefars omsorgsevne, slik de først sa de skulle- og at det egentlig er BV som burde hjulpet. skal i samtale med BV igjen denne uka, er spent på hvordan det skal gå. takk for all støtte❤️ TS Anonymkode: e51cc...8e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149933099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2023 #53 Del Skrevet 22. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 20.3.2023 den 14.14): Jeg trenger tid for å tro at ting har endret seg. Jeg trenger å se at han tar ansvar for volden han har utøvd, at han ikke legger skylden på meg. Man kan tenke jeg er en trigger, at barna er en teigger osv.. men det er uansett hans ansvar å beherske seg.. Her om dagen plagdes han med å få på skoene på 5-åringen, og jeg overhørte han sa til barnet «si meg, hva er det du ikke forstår». Jeg synes ikke dette er en passende kommentar til en 5-åring. Dette er blinkende varsellamper. Anonymkode: a6dbf...e4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149933805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #54 Del Skrevet 23. mars 2023 Hei igjen! i dag var vi hos BV på nytt, hvor både hun fra BV som vi tidligere hadde kommet skjevt ut med, samt en ny behandler fra BV var med. Barnefar og jeg var også der. BV lurte på hva barna ville, og da barnefar sa barna ville til han på overnatting. Far ble litt spurt om sinnet sitt, sa det hadde vært situasjoner hvor han hadde blitt sint, og bekreftet barna hadde blitt redd- men la til at det var 2 år siden sist han ble sint. Jeg fortalte at det var ett år siden han sist ble oppfarende, hvorpå far sa det ikke var oss han ble sint på da. Jeg bekreftet det, men st det allikevel er skremmende/ ubehagelig når han da ble sint. Jeg fortalte om at jeg har levd med volden i 25 år, og ikke sett bedring tross han har prøvd mange forskjellige hjelpeinnstanser. Barnefar han mener det er noe helt annet denne gangen. BV konkluderte med at barnefar måtte få prøve ha barna på samvær, sa at jeg måtte det. Jeg sa med henne at hun ikke kan bestemme det. Hun bekreftet at hun ikke kunne bestemme, men la til at jeg da ikke gjorde det som var til barnas beste/ barnas ønske. Hun sa videre at om jeg tok det til retten, så ville jeg tape. Jeg svarte bare «jaja, da har jeg i allefall gjort det jeg kunne for å beskytte barna mine». barnefar fortalte han hadde hatt barna på overnatting når annen voksenperson var tilstede, og at det hadde gått så fint, at de som hadde vært der ikke hadde skjønt hvorfor han ikke kunne ha barna alene osv. BV anbefalte han fortsette ha barna med annen voksenperson tilstede. Det virket som BV mente at volden hadde opphørt fordi vi ikke bodde sammen lenger, at jeg og barnafar var triggere for hverandre. jeg fortalte jeg hadde ringt krisesenteret og fått støtte der. BV lurte på når jeg hadde vært der. Jeg sa jeg hadde ringt dem. Hun fortsatte med ja, men når har du vært der? Jeg sa jeg kun hadde ringt og snakket med dem. BV sa da at hun visste ikke hvem jeg hadde snakket med, det kunne kanskje være en frivillig jeg hadde snakket med, og at de kun hadde hørt min side av saken. barnafar var opptatt av å fortelle at jeg hadde sendt han meldinger som gjorde at han fikk suicidale tanker. Meldingene inneholdt begrunnelser for hvorfor jeg ikke ville han skulle ha barna- hvor jeg hadde beskrevet situasjoner han har utsatt oss for. Barnafar synes tudeligvis det er så vanskelig å forholde seg til hva han har gjort mot oss, og retter da sinnet sitt mot hvor forferdelig jeg er som forteller han det. Ringte krisesenteret på nytt etter samtalen, og hun virket rystet over hva BV sier, at de ser bort fra volden, at de på krisesenteret ikke frivillige, og at BV kan si at jeg taper en rettsak er jo ikke noe de kan uttale seg om. hva tenker dere? Mener dere BV har rett, burde jeg sende barna på overnatting hos far? BV brukte det mot meg at barnefar får ha dem på dagtid- hva var forskjellen- han kunne jo bli sint på dagtid også. De mente jeg burde få hjelp for min redsel for å sende barna til han.. TS Anonymkode: e51cc...8e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149934484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #55 Del Skrevet 23. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei igjen! i dag var vi hos BV på nytt, hvor både hun fra BV som vi tidligere hadde kommet skjevt ut med, samt en ny behandler fra BV var med. Barnefar og jeg var også der. BV lurte på hva barna ville, og da barnefar sa barna ville til han på overnatting. Far ble litt spurt om sinnet sitt, sa det hadde vært situasjoner hvor han hadde blitt sint, og bekreftet barna hadde blitt redd- men la til at det var 2 år siden sist han ble sint. Jeg fortalte at det var ett år siden han sist ble oppfarende, hvorpå far sa det ikke var oss han ble sint på da. Jeg bekreftet det, men st det allikevel er skremmende/ ubehagelig når han da ble sint. Jeg fortalte om at jeg har levd med volden i 25 år, og ikke sett bedring tross han har prøvd mange forskjellige hjelpeinnstanser. Barnefar han mener det er noe helt annet denne gangen. BV konkluderte med at barnefar måtte få prøve ha barna på samvær, sa at jeg måtte det. Jeg sa med henne at hun ikke kan bestemme det. Hun bekreftet at hun ikke kunne bestemme, men la til at jeg da ikke gjorde det som var til barnas beste/ barnas ønske. Hun sa videre at om jeg tok det til retten, så ville jeg tape. Jeg svarte bare «jaja, da har jeg i allefall gjort det jeg kunne for å beskytte barna mine». barnefar fortalte han hadde hatt barna på overnatting når annen voksenperson var tilstede, og at det hadde gått så fint, at de som hadde vært der ikke hadde skjønt hvorfor han ikke kunne ha barna alene osv. BV anbefalte han fortsette ha barna med annen voksenperson tilstede. Det virket som BV mente at volden hadde opphørt fordi vi ikke bodde sammen lenger, at jeg og barnafar var triggere for hverandre. jeg fortalte jeg hadde ringt krisesenteret og fått støtte der. BV lurte på når jeg hadde vært der. Jeg sa jeg hadde ringt dem. Hun fortsatte med ja, men når har du vært der? Jeg sa jeg kun hadde ringt og snakket med dem. BV sa da at hun visste ikke hvem jeg hadde snakket med, det kunne kanskje være en frivillig jeg hadde snakket med, og at de kun hadde hørt min side av saken. barnafar var opptatt av å fortelle at jeg hadde sendt han meldinger som gjorde at han fikk suicidale tanker. Meldingene inneholdt begrunnelser for hvorfor jeg ikke ville han skulle ha barna- hvor jeg hadde beskrevet situasjoner han har utsatt oss for. Barnafar synes tudeligvis det er så vanskelig å forholde seg til hva han har gjort mot oss, og retter da sinnet sitt mot hvor forferdelig jeg er som forteller han det. Ringte krisesenteret på nytt etter samtalen, og hun virket rystet over hva BV sier, at de ser bort fra volden, at de på krisesenteret ikke frivillige, og at BV kan si at jeg taper en rettsak er jo ikke noe de kan uttale seg om. hva tenker dere? Mener dere BV har rett, burde jeg sende barna på overnatting hos far? BV brukte det mot meg at barnefar får ha dem på dagtid- hva var forskjellen- han kunne jo bli sint på dagtid også. De mente jeg burde få hjelp for min redsel for å sende barna til han.. TS Anonymkode: e51cc...8e9 Jeg er helt enig med Krisesenteret - jeg er rystet over at bv-ansatte tar så lett på vold. Hans vold mot ungene har på ingen måte sluttet, den fortsetter han med full styrke - ref. det du skrev rett over her om kommentaren han kommer med til 5-åringen som slet med å få på seg skoene, og det du fortalte tidligere om måten han manipulerer ungene for å kontrollere deg og påvirke deg, gir ungene skyldfølelse fordi de ikke er hos ham. Jeg mener den bv-ansatte viste totale mangler på fagkunnskaper når far innrømmer at han blir suicidal av å bli konfrontert med den volden han har utsatt deg og ungene for. For den kommentaren hans viser jo med all tydelighet at han har vært voldelig! En god person hadde tatt tak i dette, og der kunne begynt å nøste i hvorfor dette var så tøft for ham, hva han hadde utsatt deg og ungene for - og hvorfor han mener han plutselig har sluttet å være voldelig. Der kunne du ha fortalt episoden om 5-åringen og det at han manipulerer ungene for å få dem til å overnatte hos seg. DA hadde den bv-ansatte gjort jobben sin. Jeg hadde skaffet advokat og tatt dette videre, for det du møter hos bv er inkompetanse og farlig bagatellisering av alvorlig vold gjennom over 20 år! Du må bare stole på deg selv, HI. Og du må ha advokat på saken, for det du opplever med bv nå er nok dessverre ikke helt uvanlig når ene parten er en så stor manipulator som din eks tydeligvis er. En advokat kan lettere tydeliggjøre og ansvarliggjøre også bv, bl.a. med hvordan de bagatelliserer også det som er faktisk pågående vold fra fars side, både mot ungene og mot deg! Noter dessuten ned alle episoder som skjer, dato, klokkeslett (eller så nøyaktig du kan, om du noterer ned gamle episoder), og ta vare på alle sms/mail, referer alle samtaler med far der han tråkker over grensene, og også når barna forteller at han presser dem. Du må rett og slett dokumentere alt du kan! Ha fortsatt kontakt med krisesenteret, og skaff deg en advokat. Ps! Jeg tror du også bør diskutere med Krisesenteret og/eller psykolog om det å holde tilbake informasjon i et forsøk på å beskytte ungene dine. Det gjør du jo i beste vilje. Men jeg tror at det kan slå tilbake på deg, at det kan bli brukt mot deg senere, og jeg tror også at det kan hindre deg fra å kunne beskytte ungene dine. Volden både du og de er utsatt for er alvorlig og har vært langvarig. Da er det viktig å ikke holde noe tilbake. Men diskuter det med Krisesenteret/psykolog. Anonymkode: d2be7...e26 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149934505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2023 #56 Del Skrevet 23. mars 2023 Hadde også kontaktet advokat når barnevernet viser inkompetanse på denne måten. Helt utrolig at de ikke er klar over hvordan vold i nære relasjoner arter seg, er det en gjeng helt nyutdanna idioter du har vært ute for? Jeg er dessverre ikke sjokkert. Barnevernet i to ulike kommuner vurderte i mitt tilfelle fars aggresjonsproblematikk på to helt forskjellige måter. De som vurderte ham som ikke samværsdyktig i ene kommunen hadde hatt flere møter med far og skjønte at han løy om både det ene og det andre, den andre kommunen gadd knapt lese gjennom dokumentene fra kommune nr. 1 før saken ble henlagt. Skremmende. Anonymkode: 08f27...6aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149934575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2023 #57 Del Skrevet 24. mars 2023 Har du vurdert å politianmelde ham, HI? Faktum er jo pr. nå at du "slår en strek" over vold og voldtekter og sier at det er greit at han er kriminell så lenge du slipper å krangle med ham - og så slipper du ikke det engang! Anonymkode: a6dbf...e4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438826-barnefordeling-n%C3%A5r-barnefar-har-ut%C3%B8vd-psykisk-vold/page/3/#findComment-149935072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå