Gå til innhold

Fond og bankkrisen USA

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på fond sparing og følger med på økonomien i verden? Jeg har arvet ca 1 million og hadde tenkt å spare dette i fond til jeg blir pensjonist, så ca 20 års perspektiv. Men kan jo få bruk for pengene før om noe uventet skjer. 

Så hører jeg om denne bankkrisen i USA og lurer på om jeg bør vente? Er drt dumt å satse på fond nå, eller er dette vanlig opp og ned som det er med jevne mellomrom?

Anonymkode: 4679b...db6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438816-fond-og-bankkrisen-usa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt med svingninger, din fordel er at du sparer på lang sikt og det er penger du tåler å ruge på. De som taper er gjerne de som i panikk selger unna når det går nedover, men eneste du oppnår da er ofte å realisere tapet. Vi har ca 7 år mellom konjunkturene, derfor er det ikke noe overraskende at vi er i en nedtur nå (sist var 2015, oljekrise, før det var 2008, finanskrise). 

Jeg ville personlig satset på globale indeksfond. Dnb har også gode fond du kan spare i. Hvis ikke du har en stor plan om å sette deg veldig inn i det, så sjekk tipsene til Hallgeir Kvasheim, han har gode råd hvilke fond du bør spare i 😃

Anonymkode: 44e6a...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...