Gå til innhold

Tråkket over...legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ring fastlegen i morgen. 😊

Ha benet høyt. 

Anonymkode: 39f23...020

Skrevet

Lurt å legge på en ispakke / kuldepakke ved sånne skader. Selv ved ganske små skader. "Timer uten is, gir dager ekstra med skade" lærte jeg på et idrettsskadekurs en gang. Et lite overtråkk leges fort, en forstuing tar litt lenger tid, så is og opp med foten er lurt. Personlig hadde jeg nok dratt på legevakta om det var mer enn litt vondt. Det kan være andre ting, som f.eks skadet leddbånd eller til og med brudd. Jobben bør jo få beskjed så fort som mulig, uansett om det blir egenmelding eller sykemelding.  

Anonymkode: f013f...2cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lurt å legge på en ispakke / kuldepakke ved sånne skader. Selv ved ganske små skader. "Timer uten is, gir dager ekstra med skade" lærte jeg på et idrettsskadekurs en gang. Et lite overtråkk leges fort, en forstuing tar litt lenger tid, så is og opp med foten er lurt. Personlig hadde jeg nok dratt på legevakta om det var mer enn litt vondt. Det kan være andre ting, som f.eks skadet leddbånd eller til og med brudd. Jobben bør jo få beskjed så fort som mulig, uansett om det blir egenmelding eller sykemelding.  

Og så glemte jeg det andre som er viktig : Kompresjon og opp med foten når du sitter. Alt for å få minst mulig hevelse. 

Skrevet

Takk for svarene. Er bedre i dag. Så da trenger jeg ikke til legen. Biir hjemme fra jobb ett par dager 😉

Anonymkode: b5d1f...cb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Legevakten kan ikke skrive ut sykemelding, det må du få hos fastlegen.

Sønnen min skadet øyet en kveld og måtte på legevakten, der ble det anbefalt å hvile øyet en uke og være sykemeldt, men de kunne ikke skrive sykemeldingen. Sønnen min måtte skrive en melding til fastlegen, han leste epikrisen fra legevakten, og skrev ut sykemelding.

Så om det er sykemelding du tenker på ringer du fastlegen i morgen.

Anonymkode: 7bf8f...069

Jeg brakk armen tidlig en morgen. Måtte på legevakta. De skrev ut sykemelding. Så ulik praksis rundtomkring. 

Anonymkode: 68bcd...8ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg brakk armen tidlig en morgen. Måtte på legevakta. De skrev ut sykemelding. Så ulik praksis rundtomkring. 

Eller når jeg tenker meg om så var det kanskje lege på ortopedisk som skrev ut sykemelding. Ble sikkert henvist dit fra legevakten eller noe sånnt🤔 det jeg mener er vel at det må ikke være fastlege som skriver sykemelding. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...