Gå til innhold

Ei jeg kjenner har blitt gravid i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, hvis du får traumer av det, så får du spandere på deg en terapitime eller ti. Men jeg regner faktisk med at du kommer til å venne deg til det, uten videre komplikasjoner, i løpet av ganske kort tid. Da kommer du ikke til å tenke på det i det hele tatt mer 🤗 Lykke til! 🌸

Anonymkode: fd665...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel... Da reagerer dere ikke som meg. Greit det. Tenker det er egoistisk. 

Anonymkode: e1f6c...9a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Å få barn er egositisk uansett, det gjelder alle som får barn. Takk gud for at flere ikke reagerer som deg, det viser at ikke alle er like sneversynte.

Anonymkode: 8ef52...6b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Før fantes det et ord på slike, det finnes det fortsatt når jeg tenker etter det brukes bare ikke mer, dessverre.

https://ordbokene.no/bm/search?q=mysefelop

Anonymkode: e250d...99e

Du er bare kjedelig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Før fantes det et ord på slike, det finnes det fortsatt når jeg tenker etter det brukes bare ikke mer, dessverre.

https://ordbokene.no/bm/search?q=mysefelop

Før fantes det et ord på slike som deg, det finnes det fortsatt når jeg tenker etter det brukes bare ikke mer, dessverre. 

https://ordbokene.no/bm/search?q=drittkjerring&scope=ei

Anonymkode: 3e5bd...bd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Fordi?

Anonymkode: 55836...b4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du bestemte deg for hva du mente da? Hvorfor syns du at det er egoistisk? 

Anonymkode: 66687...808

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du bestemte deg for hva du mente da? Hvorfor syns du at det er egoistisk? 

Jeg er ikke henne, men jeg kan svare logisk. Det er egoistisk fordi det er "jeg vil ha/jeg skal ha!", heller enn, "VI får barn".

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke henne, men jeg kan svare logisk. Det er egoistisk fordi det er "jeg vil ha/jeg skal ha!", heller enn, "VI får barn".

Men er ikke vi vil ha barn egoistisk? Hva tenker du? Skal det bli forbudt fordi du og andre syns det er feil da? For i såfall blir det jo veldig egoistisk det også- å avgjøre for andre hva som er riktig for dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så en mann og en dame som er i et parforforhold har aldri tenkt "jeg vil ha barn/jeg skal ha barn"?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er vel gjerne slik at «vi VIL ha barn, dermed FÅR vi barn» når man er et par også. Det begynte i hvert fall med at vi VILLE ha barn, deretter etterfulgt av vi SKAL ha barn i 9 måneder og tilslutt vi FIKK barn da jeg og min mann ble foreldre. Blir ikke mer eller mindre egoistisk av at man er to om det.

Nå er det nå en gang lov for single kvinner å få barn alene så du og HI må nå mene så mye dere bare gidder - betyr ikke så mye i det store og hele heldigvis.

Anonymkode: da2ff...c48

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men er ikke vi vil ha barn egoistisk? Hva tenker du? Skal det bli forbudt fordi du og andre syns det er feil da? For i såfall blir det jo veldig egoistisk det også- å avgjøre for andre hva som er riktig for dem. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så en mann og en dame som er i et parforforhold har aldri tenkt "jeg vil ha barn/jeg skal ha barn"?

Det er vel gjerne slik at «vi VIL ha barn, dermed FÅR vi barn» når man er et par også. Det begynte i hvert fall med at vi VILLE ha barn, deretter etterfulgt av vi SKAL ha barn i 9 måneder og tilslutt vi FIKK barn da jeg og min mann ble foreldre. Blir ikke mer eller mindre egoistisk av at man er to om det.

Nå er det nå en gang lov for single kvinner å få barn alene så du og HI må nå mene så mye dere bare gidder - betyr ikke så mye i det store og hele heldigvis.

Egoisme betyr "jeg-tenking". Vi og jeg er ikke samme sak. Selv om mange av dere sikkert tenker, "vi" om "jeg". At "vi ønsker barn" betyr at, "jeg ønsker at han skal få oppleve gleden ved å bli far" og at han tenker at, "jeg ønsker at hun skal få oppleve gleden ved å bli mor". Det er ikke egoisme.

"Jeg vil ha unge", det, derimot, er egoisme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Egoisme betyr "jeg-tenking". Vi og jeg er ikke samme sak. Selv om mange av dere sikkert tenker, "vi" om "jeg". At "vi ønsker barn" betyr at, "jeg ønsker at han skal få oppleve gleden ved å bli far" og at han tenker at, "jeg ønsker at hun skal få oppleve gleden ved å bli mor". Det er ikke egoisme.

Omg, gratulerer med dagens desidert dummeste påstand, hjelpes.

Skrevet

Interessant. Du har muligens rett og et godt poeng i så fall.

Men du tenker at alle må være et par før en får barn? 

Skrevet

Skjønner ikke heeeelt hvorfor du skal mene så mye om det. Er da mange barn som vokser opp med 1 forelder både frivillig og ufrivillig. 

Anonymkode: b8775...d81

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Med sperm. Helt aleine. Kjenner jeg ikke helt veit hva jeg tenker om det valget. Sier ikke noe men usikker på om det er greit. Hva tenker dere? 

Selvfølgelig er det greit. Tenker du stygt om alenemødre også da? 

Anonymkode: a9195...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men.. Påvirker hennes valg deg og livet ditt? En god venn holder kjeft om egne synspunkter, og er glad for venninnens valg. Er du sjalu? Redd for å miste henne etter  at hun har fått barn? Skjønner ikke hvorfor du må mene så mye om dette. 

Anonymkode: a9195...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Interessant. Du har muligens rett og et godt poeng i så fall.

Men du tenker at alle må være et par før en får barn? 

Det er en gammel tanke. At den er gammel betyr ikke at den er feil eller dum.

Det vi ser i dag med barn som er blitt til av donorer som har sprutet både her og der er at de føler et savn etter noe, at noe er feil. De har halvsøsken både her og der som de ikke har noe forhold til. Det føles feil for dem.

Her i Norge har vi fjernet mulighet for å donere spermier anonymt. Hvis det var slik at en var alt som trengtes så trenger vi ikke forby anonyme donorer. Likevel har vi gjort det. Fordi barna ønsker å vite. Der er altså noe som føles feil med dette for de barna som blir til slik.

https://www.abc.net.au/news/2022-10-03/donor-conceived-children-seek-right-to-find-biological-father/101487628

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøverrørsbarn selv. Det er også et «jeg vil ha» selv om vi var to som sa det. Med alle hormoner og alle forsøkene så er det ingenting som ligner «vi går barn» i den prosessen.

Anonymkode: a16b9...5a5

Skrevet

Usikker på hvorfor du i det hele tatt skal ha moralske forestillinger om dette. Det er jo ikke noe du skal legge deg opp i. 

Anonymkode: dc7fd...6e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg kjenner ei som har gjort det.

Barnet hennes har adhd og moren har mistet fullstendig kontroll.

Barnet får oppfølging, men moren er så utslitt at barnet på fritiden seiler helt sin egen sjø.

Barnet var sterkt ønsket og moren har en god stabil inntekt. Men hun har ikke et nettverk.

Jeg mener allikevel at det er opp til hver enkelt å velge hvordan en får barn. 

Anonymkode: d6e41...471

Det hadde hun da ikke hatt ellers heller. Hun kunne selvsagt ha hatt en mann eller samboer, men det er ikke det samme som å ha nettverk...

Anonymkode: f98b0...55a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Alle som får barn tar et egoistisk valg, enten de er én, to eller flere som har dette prosjektet sammen. De føder ikke barn av altruistiske årsaker, altså...

Alle som avstår fra å få barn tar også et egoistisk valg. De velger det som passer dem selv og deres livsstil best. 

Anonymkode: f98b0...55a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva med «jeg ønsker at min mor skal få oppleve gleden ved å bli mormor» eller «jeg ønsker at min søster skal få oppleve gleden ved å bli tante» eller «jeg ønsker at min far skal få oppleve gleden ved å bli morfar»? Høyverdig nok for deg eller er det egentlig bare at du ikke synes om at kvinner får barn uten partner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...