Gå til innhold

Ei jeg kjenner har blitt gravid i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sperm. Helt aleine. Kjenner jeg ikke helt veit hva jeg tenker om det valget. Sier ikke noe men usikker på om det er greit. Hva tenker dere? 

Anonymkode: e1f6c...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det etr et privat valg som ingen andre har noe som helst med.

Anonymkode: 8ef52...6b5

Gjest Danida
Skrevet

Alle jeg kjenner er blitt gravide med sperm. 

Jeg merker at jeg ikke har noen motforestillinger mot det.

Skrevet

Det er heller ikke på sin plass å si noe. Hva du tenker om at kvinner har muligheten til det er jo helt greit å diskutere, men jeg ser ikke noe problem og bryr meg heller noe om tema i særlig stor grad. Om noe. 

Anonymkode: 66687...808

Skrevet

Det er da veldig vanlig. Jeg kjenner mange. Flotte unger. 
Forstår godt barneønsket. ❤️

Anonymkode: 9a869...7ab

Skrevet

Hvorfor skal du tenke å mene så mye. 
Helt klart ikke et valg jeg ville tatt (tror jeg, hvem vet hva jeg ville gjort om jeg var i slutten av tredve og singel og mitt høyeste ønske var barn)

Det er lovlig å gjøre det, eneste tanken jeg har rundt det er at åpen donasjon er viktig for barnet, å vite sitt opphav  

Anonymkode: 00d27...c3c

Skrevet

Det trenger da ikke du å tenke noe om. 

Anonymkode: 3e5bd...bd7

Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være greit? Naboen her har gjort det samme. To ganger. 

Anonymkode: 594fb...d42

Skrevet

Kjenner flere som har gjort det.  Og det er helt greit. De er fornøyde og har det bra😊

Anonymkode: 6ddf8...126

Skrevet

I gamle dager dro man på by'n og fikk seg et ligg, og så unge dersom man ikke hadde noen å få barnet med.
Syns det å dra til Danmark, eller andre land er helt greit, da er det ingen menn som blir lurt

Anonymkode: 914f0...f61

Skrevet

Det er helt ok, jeg kjenner også folk som har gjort det. Dom nevnt over her, mye bedre enn at en eller annen ufrivillig dude blir pappa

Anonymkode: 11ae2...eb5

Skrevet

Hvorfor mener du at du eller vi andre skal mene noe som helst om det? Så lenge det er «greit» for kvinnen det gjelder, så er det likegyldig om det er greit for deg eller ikke.

Anonymkode: 39313...e6b

Skrevet

Er det det at hun gjør det alene du reagerer på?

Jeg kjenner mange som har fått barn ved hjelp av donor, både alene og som par. Blant parene er det både homofile/lesbiske og heterofile par.

Alle disse barna er sterkt ønsket og får masse kjærlighet. Alle de jeg kjenner som får barn med donor er også økonomisk ressurssterke, så disse barna får også det de trenger materielt. Så langt jeg kan se så har barna det like bra som andre barn jeg kjenner.

Det jeg er usikker på er virkningen av å vokse opp uten å vite ditt biologiske opphav. Allerede nå begynner det jo å komme historier om unge voksne som sliter med det. Om noen år kommer det kanskje forskning på det også.

Anonymkode: a16b9...5a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Med sperm. Helt aleine. Kjenner jeg ikke helt veit hva jeg tenker om det valget. Sier ikke noe men usikker på om det er greit. Hva tenker dere? 

Anonymkode: e1f6c...9a6

Hvorfor er du usikker på om det er greit? Det er hennes valg og personlig så synes jeg det er mye bedre enn de som blir gravid etter en tur på byen.

Anonymkode: 40a84...cfa

Skrevet

Men har du blitt bedt om å uttale deg, siden du opplever å måtte mene noe om valget hennes? Det er jo hennes valg, som hun står helt fritt til å ta. Du trenger ikke mene noe.

Skulle jeg ment noe om det så hadde jeg tenkt at barnet er ønsket og veldig velkommen. Videre ville jeg nok også konkludert med at det å reise til Danmark for å bli gravid nok tyder på at valget er gjennomtenkt, i motsetning til dem som plutselig finner ut at de er gravide etter en fest. Alt i alt veldig hyggelig at mor får oppfylt ønsket om barn. 

Anonymkode: e0fe4...12c

Skrevet

Hva skjer om du faller ned på at det ikke er greit da? Selge barnet på EBay?

Anonymkode: 3e5bd...bd7

Skrevet

Jeg kjenner ei som har gjort det.

Barnet hennes har adhd og moren har mistet fullstendig kontroll.

Barnet får oppfølging, men moren er så utslitt at barnet på fritiden seiler helt sin egen sjø.

Barnet var sterkt ønsket og moren har en god stabil inntekt. Men hun har ikke et nettverk.

Jeg mener allikevel at det er opp til hver enkelt å velge hvordan en får barn. 

Anonymkode: d6e41...471

Skrevet

Hvorfor må du mene noe om det? Hun har valgt for seg også velger du for deg. 

Skrevet
Danida skrev (8 timer siden):

Alle jeg kjenner er blitt gravide med sperm. 

Jeg merker at jeg ikke har noen motforestillinger mot det.

Nå måtte jeg le! 😂

Enig med deg😂

Anonymkode: cb236...884

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det det at hun gjør det alene du reagerer på?

Jeg kjenner mange som har fått barn ved hjelp av donor, både alene og som par. Blant parene er det både homofile/lesbiske og heterofile par.

Alle disse barna er sterkt ønsket og får masse kjærlighet. Alle de jeg kjenner som får barn med donor er også økonomisk ressurssterke, så disse barna får også det de trenger materielt. Så langt jeg kan se så har barna det like bra som andre barn jeg kjenner.

Det jeg er usikker på er virkningen av å vokse opp uten å vite ditt biologiske opphav. Allerede nå begynner det jo å komme historier om unge voksne som sliter med det. Om noen år kommer det kanskje forskning på det også.

Anonymkode: a16b9...5a5

Vil bare si at de som vokser opp og står frem her nå, de har ofte vokst opp uten å vite at de er unnfanget med donor og med lukket donor. I dag er det lovpålagt at barn får vite at de er laget ved hjelp av donor, og alle donorer i Norge må være åpne. 

Skrevet

Også med sperm?? Shit...

Dette trenger ikke du mene noe om, heldigvis! Normalt sett blir damer gravide med sperm, enten det blir injesert i ett egg som senere blir plantet, eller i ett allerede eksisterende egg i livmor. Ofte under samleie, ofte ved inseminasjon.  

Anonymkode: 19227...5d7

Skrevet

Heller det enn med 90% av de mennene som det skrives om her inne.

Skrevet
Ekspatt skrev (6 minutter siden):

Heller det enn med 90% av de mennene som det skrives om her inne.

Good one! 

Anonymkode: 66687...808

Skrevet

Å så?

Anonymkode: 55836...b4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner ei som har gjort det.

Barnet hennes har adhd og moren har mistet fullstendig kontroll.

Barnet får oppfølging, men moren er så utslitt at barnet på fritiden seiler helt sin egen sjø.

Barnet var sterkt ønsket og moren har en god stabil inntekt. Men hun har ikke et nettverk.

Jeg mener allikevel at det er opp til hver enkelt å velge hvordan en får barn. 

Anonymkode: d6e41...471

Vel, akkurat den problemstillingen er det flere alenemødre som har, ikke bare EN som har blitt gravid på klinikk i Danmark.
De fleste som tar det valget klarer seg bedre enn de som blir alenemødre siden de har planlagt for det fra starten av.

Anonymkode: 914f0...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...