Gå til innhold

Eksen stiller aldri opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

For barna. Uansett om de skal til legen, tannlegen. De er syke osv. Aldri! Han blir bare sint hvis jeg spør om hjelp. Er det normalt? Jeg føler meg så sinnsykt alene!! For meg er det naturlig å spørre far... men han mener min søster bør stilles opp. Spesielt! Søsteren min er i full jobb i tillegg har hun 1 barn.

Hva skal jeg gjøre egentlig? Jeg blir så skuffet, sliten og irritert! 

Anonymkode: 86d34...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familievernkontoret kan kanskje hjelpe deg her. Ring de om time. Han tar jo ikke ansvar, og respekterer ikke deg. En tufs mao 🤨

Anonymkode: c305b...c17

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For barna. Uansett om de skal til legen, tannlegen. De er syke osv. Aldri! Han blir bare sint hvis jeg spør om hjelp. Er det normalt? Jeg føler meg så sinnsykt alene!! For meg er det naturlig å spørre far... men han mener min søster bør stilles opp. Spesielt! Søsteren min er i full jobb i tillegg har hun 1 barn.

Hva skal jeg gjøre egentlig? Jeg blir så skuffet, sliten og irritert! 

Hva han syns du "bør" er jo irrelevant. Han får lønn for inntil 10 sykedager med barn. Det er hans barn, ikke din søsters, så du bør ikke spørre ham om hjelp - du bør forlange at han tar sin andel av oppdragelsen og omsorgen for dem han selv har vært med på å sette til verden. Det er HANS ansvar.

Skrevet
Danida skrev (12 timer siden):

Hva han syns du "bør" er jo irrelevant. Han får lønn for inntil 10 sykedager med barn. Det er hans barn, ikke din søsters, så du bør ikke spørre ham om hjelp - du bør forlange at han tar sin andel av oppdragelsen og omsorgen for dem han selv har vært med på å sette til verden. Det er HANS ansvar.

Han er ikke i jobb en gang. Jeg blir så irritert!  Ja. Er det jeg sier til han, at han er far. Hans ansvar 😣

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Familievernkontoret kan kanskje hjelpe deg her. Ring de om time. Han tar jo ikke ansvar, og respekterer ikke deg. En tufs mao 🤨

Anonymkode: c305b...c17

Ja. Kanskje det 

Skrevet

Det enkleste er nok å innse at du faktisk er alene.

Anonymkode: b2d21...0e6

Skrevet

Har også en sånn eks. Skolen aner ikke hvem han er, andre foreldre vet ikke hvem han er. Legen har ikle sett ham noen gang. Han har aldri kjørt til tannlegen og vil ikke ha barna sine helger om de er syke. Det er min jobb å skaffe barnevakt når barna er hos meg, han sender dem til meg om han skal noe. Man må bare innse at sånn er de, for de kommer ikke til å endre noe. Da slutter man å bli skuffet også

Anonymkode: 2391d...308

Skrevet

Hvorfor ble det slutt? Antagelig fordi han ikke stilte opp og bare tenkte på seg selv. Det endrer seg ikke ved at dere har flyttet fra hverandre. Slutt å regne med han og følg barna selv. Han gjør det ikke uansett og hvis du innser det og slutter å irritere deg er det fortsatt tungvint å få det til å gå opp, men du slipper å bli ekstra sliten av irritasjonen i tillegg. 

Anonymkode: fadc1...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...