Gå til innhold

Eks, stemor , samvær etc

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med dette og trenger rett og slett noen som kan hjelpe meg litt. Saken er at min eks og jeg har en datter som snart blir 6 år. Det ble slutt for 2 år siden, men samarbeidet har fungert utmerket. Men nå har han fått seg en kjæreste som flyttet raskt inn. Kontakten til meg og eksen har blitt mye mindre (naturlig nok) , men plutselig hater jeg at barnet vårt er hos dem. Denne dama har jeg forsøkt å bli kjent med men hun unngår meg som pesten. I tillegg føler jeg at hun raskt har tatt rollen som stemor, bestemmer mye. De gjør utrulig mye gøy sammen så datteren vår trives godt der, så det er jeg jo glad for. Men følelsen av å bli erstattet som mor ligger og lurer og det gjør meg så såret og trist :( kan noen banke litt vett i hodet på meg?

Anonymkode: 8377f...523

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438797-eks-stemor-samv%C3%A6r-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et barn kan aldri ha for mange voksne som er glad i det!

Så enkelt, og så vanskelig. At stemor behandler henne bra, er en omsorgsperson som bryr seg om henne, det er en ressurs i din datters liv.

Jeg forstår at du synes det er vanskelig, men hun erstatter deg ikke, hun kommer i tillegg til deg.

Anonymkode: 3235c...97f

Ingen kommer over moren og faren hvis de er vanlig gode foreldre. Det er sånn det er, at barn og foreldre har et spesielt bånd. Når det er sagt, så er det ikke unormale følelser du kjenner på. Barnet ditt er det du elsker mest og vil være det beste forbilde for, og det tåler ikke alltid konkurranse når den kommer fort på. De fleste foreldre kjenner litt på dette, men etterhvert vil det gå bedre, og så er det det med å tenke på hva som er bra for barnet. Ha fokus der. At stemor her ikke vil ha med deg å gjøre er synd, men det er også sjalusi, mest sannsynlig. Kanskje hun vil imponere faren og også datteren deres i begynnelsen, og det er uansett motiv en fin måte å bygge et forhold til datteren deres. For å lette litt på følelsene, så kan du jo tenke på hvor vanskelig det ville vært om hun heller ignorerte barnet. 

Anonymkode: 4f3c5...b2f

Helt naturlig at du tenker slik. ❤️ Men husk! Ingen kan erstatte mamma. Uansett hvor snill og grei stemor er. Tenk så heldig barnet dere er, som har så mange fine voksne. 

Skjønner det er leit for deg, mindre kontakt med eksen, ny hverdag. 

Men du er Mamma. Ingen er som deg. 😊❤️

Anonymkode: 0968f...4ed

Jeg mener at dess større den positive flokken til barnet er, dess bedre. 

It takes a village, er ikke bare tull, mener jeg. 

Det er lov å kjenne på de følelsene du har, men du må også jobbe med dem. Prøv å tenke at barnet ditt er heldig som har enda en trygg voksen rundt seg.

Du kan f.eks invitere dem på vafler og kaffe en dag, datteren deres har helt sikkert lyst til å vise frem rommet sitt 😉 

Anonymkode: 63cb0...991

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...