Gå til innhold

Soldater må lokkes med dessert for å spise fisk.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spiser du skyllemiddel? Det er snakk om mat her, nærmere bestemt fisk. Nå har jeg fremlagt fakta på to områder her, og dere kan forøvrig google opp mer info på to minutter. Likevel. Likevel kverulerer noen av dere. Det er helt fantastisk. 

Anonymkode: 68f31...38b

Du har fremlagt fakta? Det var nå også en påstand. 

Jeg spiser alt jeg får servert, men jeg klarer ikke å presse i meg mer enn maks en kvart fiskefilet. Sjømat fungerer ikke for meg, til tross for at jeg har jobbet med saken. 

Anonymkode: e0eb4...a43

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan sikkert bruke Google for mer info. Ellers så spiser jeg all slags fisk utenom makrell i tomat. Jeg hatet det derimot som barn og har vel ikke møtt et barn som ønsker seg fisk til middag 🙂 så spørsmålet var i utgangspunktet om det var lurt med dessert for å få de til å se frem til det. Ikke noe annet i grunnen. 

Da hsr du ikke møtt mitt barn 

Anonymkode: 64ae9...7ef

Du kan sikkert bruke Google for mer info. Ellers så spiser jeg all slags fisk utenom makrell i tomat. Jeg hatet det derimot som barn og har vel ikke møtt et barn som ønsker seg fisk til middag 🙂 så spørsmålet var i utgangspunktet om det var lurt med dessert for å få de til å se frem til det. Ikke noe annet i grunnen. 

Google for mer info? Det er ditt standardsvar når du blir parkert det.

Anonymkode: ddc79...c1e

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

1918478665_IMG_20230314_1641242.thumb.jpg.3fbebbbcf5bd27fa8ba393e64cd8ba3c.jpg

Siden du startet dette og oppfordrer til å google: 

Trimethylamine is associated with fatty substance and is responsible for the fishy smell of spoiled fish. Production of TMA is exponential, slow initially and increasing rapidly after a few days of chilled storage. (min utheving)  

https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/trimethylamine

Det er altså ikke en lukt som er særlig tilstede i fersk fisk og knapt i det hele tatt i ferskvannsfisk: Trimethylamine oxide (TMAO) is found largely in most marine fish; in contrast, its presence is negligible or nil in freshwater fish

Så i følge dine fakta så lukter det ingenting av laks, ørret, sik, abbor osv? Så fint! Da kan jo alle like det!

Hvor har du forresten funnet dine fakta? Veldig rar orlyd. "...de fleste fisker inne i vannet...", "...så velkommen av luktesansen..."

Himmel og hav skrev (1 minutt siden):

Siden du startet dette og oppfordrer til å google: 

Trimethylamine is associated with fatty substance and is responsible for the fishy smell of spoiled fish. Production of TMA is exponential, slow initially and increasing rapidly after a few days of chilled storage. (min utheving)  

https://www.sciencedirect.com/topics/agricultural-and-biological-sciences/trimethylamine

Det er altså ikke en lukt som er særlig tilstede i fersk fisk og knapt i det hele tatt i ferskvannsfisk: Trimethylamine oxide (TMAO) is found largely in most marine fish; in contrast, its presence is negligible or nil in freshwater fish

Så i følge dine fakta så lukter det ingenting av laks, ørret, sik, abbor osv? Så fint! Da kan jo alle like det!

Hvor har du forresten funnet dine fakta? Veldig rar orlyd. "...de fleste fisker inne i vannet...", "...så velkommen av luktesansen..."

Jeg tror nesten du og andre her som syns fiskelukt er nydelig bare må få synes det. Eller om dere får fisk som kun lukter sjø eller ingenting hverken under tilberedning eller etterpå. For en utrolig komisk diskusjon 🙂 

Så gir jeg barn dessert jeg. Etter fiskemiddag, for sunt er det jo uansett lukt og smak. 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke seigt å tygge kjøtt mer enn det er seigt å tygge en karamell, tvert i mot. Dessuten har lukt nær sagt alt å si for hvordan mat smaker, og fisk har aldri luktet spesielt godt. 

Stekt og kokt fisk lukter nydelig.
Bedervet fisk lukter ikke godt. Men sammenlignet med bedervet kjøtt er det langt å foretrekke.

Hehe, jeg ler meg fillete av dib. Upåklagelig underholdningsverdi med rabiate kvinnfolk som takler dårlig å være uenig/ha ulik smak.

Og denne kategoriseringen og fullstendig manglende evnen til nyansering… som nå har gitt oss en ny ting på listen over det som definerer deg som et menneske: 

Liker ikke fisk = du er enkel

😂

Anonymkode: 867ef...50b

1) Det er LATTERLIG at de staute, sterke kara som skal forsvare landet vårt ikke takler å spise fisk. Det er fisk. Ta dere sammen!

2) Jeg er overlykkelig over at alle mine 3 barn spiser fisk! Men kan jo være fordi jeg aldri har sagt "smak på dette... det kan hende det smaker litt ekkelt, men prøv!" De har bare fått det som en del av kostholdet bestandig og har aldri klaga! 

Anonymkode: 1cfa0...f2a

Hehe, jeg ler meg fillete av dib. Upåklagelig underholdningsverdi med rabiate kvinnfolk som takler dårlig å være uenig/ha ulik smak.

Og denne kategoriseringen og fullstendig manglende evnen til nyansering… som nå har gitt oss en ny ting på listen over det som definerer deg som et menneske: 

Liker ikke fisk = du er enkel

😂

🙃

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

1) Det er LATTERLIG at de staute, sterke kara som skal forsvare landet vårt ikke takler å spise fisk. Det er fisk. Ta dere sammen!

2) Jeg er overlykkelig over at alle mine 3 barn spiser fisk! Men kan jo være fordi jeg aldri har sagt "smak på dette... det kan hende det smaker litt ekkelt, men prøv!" De har bare fått det som en del av kostholdet bestandig og har aldri klaga! 

Ehem. Nå er det noen år siden det bare var staute kara i militæret. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

🙃

Ehem. Nå er det noen år siden det bare var staute kara i militæret. 

Poenget var at dette er de som skal forsvare landet. Da kan man ikke sutre over fisk til middag altså

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Poenget var at dette er de som skal forsvare landet. Da kan man ikke sutre over fisk til middag altså

Tror ikke de sutret, de bare lot være å møte opp til middag. Jeg tror du kan forsvare landet like godt uten å like fisk så godt da..

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men det er jo du og andre foreldre som har skapt dem. Se på deg selv og på mengdene bortskjemte matklagere, du. Forsvarets messer holder høy standard, forøvrig.

Anonymkode: 7300d...4e7

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo du og andre foreldre som har skapt dem. Se på deg selv og på mengdene bortskjemte matklagere, du. Forsvarets messer holder høy standard, forøvrig.

Anonymkode: 7300d...4e7

Jeg?? ungene mine spiser alt de, uten å mukke. Vel, de liker ikke oliven men det er ikke akkurat middag. 

Hehe, og der fikk vi kategorisering nr.2: Evnen til å forsvare landet avhenger av faktoren «spiser/spiser ikke fisk».

Dib altså 🤣

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hehe, og der fikk vi kategorisering nr.2: Evnen til å forsvare landet avhenger av faktoren «spiser/spiser ikke fisk».

Dib altså 🤣

Nei, det handler om evnen til å la være å sutre!

Nei, det handler om evnen til å la være å sutre!

Så hvorfor trakk man inn soldater spesielt? 
Henger evnen til å la være å sutre sammen med om man liker eller misliker fisk? Finnes det statistikker som tilsier at folk som ikke liker fisk har dårligere evne til å la være å sutre enn folk som liker fisk?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tror ikke de sutret, de bare lot være å møte opp til middag. Jeg tror du kan forsvare landet like godt uten å like fisk så godt da..

Nettopp, de drar til nærmeste gatekjøkken/pizzasjappe og spiser der i stedet. Det er såpass vanlig at disse stedene visstnok øker bemanningen når de vet det er fiskedag i den lokale leieren. 

Soldatene er altså ikke sutrete i det hele tatt, tvertimot viser de initiativ og er løsningsorienterte 🙂

Anonymkode: ff82b...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...