Gå til innhold

Hva skjer med arven? Får jeg beskjed om arv eller må jeg kreve?🤔

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt noe særlig kontakt med min far. Han ønsket meg ikke, kort fortalt i tillegg til endel andre ting. Han har fått to andre barn han har kontakt med. Han er ugift, enslig. Vi er tre barn som han har underskrevet farskapsattest for. Mine to andre søsken er eldre, jeg har aldri hatt kontakt med de heller. Vår far levde ett dobbeltliv, de var ikke fornøyde med at det ble ett barn ut av det.

Mitt spørsmål er.  Den dagen han dør, vil jeg få beskjed evt i etterkant av f.eks politiet/prest? Si at huset selges, kan de to andre arvingene selge det uten meg? Kan de to få tilgang til hans konto etter hans død uten at jeg får vite noe? Si at de får vite at han er døende før det skjer , men ikke meg.  Finnes det noe som stopper prosessen fra at de kan ta alle pengene? Jeg er jo rettmessig arvtager selv om han aldri ønsket meg.  

Anonymkode: 6e8d4...b8f

Fortsetter under...

Det skal, så vidt jeg vet, også varsles til hans arvinger at han er gått bort, så prest, politi, ansatt på sykehus el.l. informerer deg på lik linje som hans andre barn. 
Og så kan du, som nevnt over, kreve offentlig skifte. 

Anonymkode: ce493...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...