Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Et barn er forsvarsløs og trenger omsorgspersoner for å klare og vokse opp og helst på best mulig måte. Barn er avhengig av voksne, og der er mye av forskjellen. Likheten er at de har akkurat samme verdi som oss voksne. De skal vises akkurat like mye respekt for å være et menneske, og ingenting du ikke tillater at voksne gjør mot voksne, skal du tillate at voksne gjør mot barn. Jeg har en følelse av at noen mener at barn er litt annenrangs mennesker her inne, og at de bør både tåle og utsettes for ting man aldri ville drømt om å utsette andre for. Vi er ikke overlegne barn i egenskap av å være mennesker. Jeg tror veldig mange av problemene mange har med barna kommer av feil holdning om at voksne er viktigere som mennesker. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 Blir du ikke lei av å sparke opp åpne dører? Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Du har følelsen av så mangt som ikke stemmer. Anonymkode: 4f19c...32b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg kan nevne et par tråder, og den ene er hvor et barn blir bokset hardt til. En annen tråd er å ikke gjøre noe vesen ut av at barn får vondt og gråter. Ingen hadde sett på og forsvarte en person som slo til en voksen person som tøyset. Ingen voksne ville himlet med øynene og ignorert at en annen voksen gråt. Jeg leser i noen tråder og ser at flere behandler barn som mindreverdige og mer betydningsløse. Hi Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 Selvfølgelig tillater man at barn behandles annerledes enn voksne. Noe annet er faktisk blodig urettferdig mot barnet. Et eksempel: En treåring har høy feber og trenger febernedsettende. Barnet vil ikke ha medisin. Da gis det med lirk og lur eller til sist med tvang. Jeg tar ikke treåringen med på råd fordi barnet ikke har den kunnskapen, vurderingsevnen eller erfaringsgrunnlaget som skal til for å vurdere om dette er et ubehag det er nødvendig å utsette seg for. Det ville være direkte slemt mot barnet å forvente at det skal ta ansvar for vurderinger som ligger høyt, høyt over deres evner og forståelse. Når mannen har høy feber så får han vurdere selv om han vil ta febernedsettende eller om han vil ligge under dyna og hutre. Ingen voksne jeg kjenner ville støttet meg i å tvangsmedisinere mannen i det tilfellet, men alle ville sagt at det var godt at jeg fikk i treåringen medisin, selv om det var med tvang. I mitt hode er det mye som er naturlig å tillate at voksne gjør mot barn som man ikke ville tillatt at voksne gjør mot voksne og dette har ingenting med respekt eller verdi å gjøre. Jeg respekterer barnet som et eget individ, men jeg vet også at et barn har begrenset med kunnskap og erfaringer, så det å vise et barn respekt er å møte barnet på deres nivå og ikke utsette barnet for å måtte ta ansvar for ting det ikke er modent for. Når det gjelder dette utsagnet: Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen voksne ville himlet med øynene og ignorert at en annen voksen gråt. Så tror jeg at du tar voldsomt feil. Om en voksen sitter alene på en benk i parken og gråter så går mange voksne mennesker lange omveier for å slippe å måtte bry seg. Om det var et barn som satt der alene og gråt derimot, så ville mange bry seg. Voksne mennesker skrever jo over noen som ligger rett ut på fortauet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 Himmel og hav skrev (23 minutter siden): Selvfølgelig tillater man at barn behandles annerledes enn voksne. Noe annet er faktisk blodig urettferdig mot barnet. Et eksempel: En treåring har høy feber og trenger febernedsettende. Barnet vil ikke ha medisin. Da gis det med lirk og lur eller til sist med tvang. Jeg tar ikke treåringen med på råd fordi barnet ikke har den kunnskapen, vurderingsevnen eller erfaringsgrunnlaget som skal til for å vurdere om dette er et ubehag det er nødvendig å utsette seg for. Det ville være direkte slemt mot barnet å forvente at det skal ta ansvar for vurderinger som ligger høyt, høyt over deres evner og forståelse. Når mannen har høy feber så får han vurdere selv om han vil ta febernedsettende eller om han vil ligge under dyna og hutre. Ingen voksne jeg kjenner ville støttet meg i å tvangsmedisinere mannen i det tilfellet, men alle ville sagt at det var godt at jeg fikk i treåringen medisin, selv om det var med tvang. I mitt hode er det mye som er naturlig å tillate at voksne gjør mot barn som man ikke ville tillatt at voksne gjør mot voksne og dette har ingenting med respekt eller verdi å gjøre. Jeg respekterer barnet som et eget individ, men jeg vet også at et barn har begrenset med kunnskap og erfaringer, så det å vise et barn respekt er å møte barnet på deres nivå og ikke utsette barnet for å måtte ta ansvar for ting det ikke er modent for. Når det gjelder dette utsagnet: Så tror jeg at du tar voldsomt feil. Om en voksen sitter alene på en benk i parken og gråter så går mange voksne mennesker lange omveier for å slippe å måtte bry seg. Om det var et barn som satt der alene og gråt derimot, så ville mange bry seg. Voksne mennesker skrever jo over noen som ligger rett ut på fortauet. Dette har jo ikke noe med å se verdien av et barn og å vise respekt. Selvfølgelig må man tvinge i et barn medisiner om det ikke går å få i det på andre måter. Jeg snakket ikke om fremmede og hva de gjør. Jeg snakker om mennesker man har en relasjon til, og jeg tror heller ikke at det er tilfelle at så mange tråkker over folk og ignorerer en som sitter og gråter. Vi bare blir mer rystet de gangene vi hører om at det skjer, og så er det daglig mennesker som hjelper og ser andre, både når de gråter og når de får angstanfall osv. De historiene er det dessverre mange som ikke husker eller syns er verdt å tenke på. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 Himmel og hav skrev (35 minutter siden): Selvfølgelig tillater man at barn behandles annerledes enn voksne. Noe annet er faktisk blodig urettferdig mot barnet. Et eksempel: En treåring har høy feber og trenger febernedsettende. Barnet vil ikke ha medisin. Da gis det med lirk og lur eller til sist med tvang. Jeg tar ikke treåringen med på råd fordi barnet ikke har den kunnskapen, vurderingsevnen eller erfaringsgrunnlaget som skal til for å vurdere om dette er et ubehag det er nødvendig å utsette seg for. Det ville være direkte slemt mot barnet å forvente at det skal ta ansvar for vurderinger som ligger høyt, høyt over deres evner og forståelse. Når mannen har høy feber så får han vurdere selv om han vil ta febernedsettende eller om han vil ligge under dyna og hutre. Ingen voksne jeg kjenner ville støttet meg i å tvangsmedisinere mannen i det tilfellet, men alle ville sagt at det var godt at jeg fikk i treåringen medisin, selv om det var med tvang. I mitt hode er det mye som er naturlig å tillate at voksne gjør mot barn som man ikke ville tillatt at voksne gjør mot voksne og dette har ingenting med respekt eller verdi å gjøre. Jeg respekterer barnet som et eget individ, men jeg vet også at et barn har begrenset med kunnskap og erfaringer, så det å vise et barn respekt er å møte barnet på deres nivå og ikke utsette barnet for å måtte ta ansvar for ting det ikke er modent for. Når det gjelder dette utsagnet: Så tror jeg at du tar voldsomt feil. Om en voksen sitter alene på en benk i parken og gråter så går mange voksne mennesker lange omveier for å slippe å måtte bry seg. Om det var et barn som satt der alene og gråt derimot, så ville mange bry seg. Voksne mennesker skrever jo over noen som ligger rett ut på fortauet. Jeg tenker du har rett. Heller omsorg for et barn som gråt og som du sier unngå en voksen. Anonymkode: f1830...25b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Et barn er forsvarsløs og trenger omsorgspersoner for å klare og vokse opp og helst på best mulig måte. Barn er avhengig av voksne, og der er mye av forskjellen. Likheten er at de har akkurat samme verdi som oss voksne. De skal vises akkurat like mye respekt for å være et menneske, og ingenting du ikke tillater at voksne gjør mot voksne, skal du tillate at voksne gjør mot barn. Jeg har en følelse av at noen mener at barn er litt annenrangs mennesker her inne, og at de bør både tåle og utsettes for ting man aldri ville drømt om å utsette andre for. Vi er ikke overlegne barn i egenskap av å være mennesker. Jeg tror veldig mange av problemene mange har med barna kommer av feil holdning om at voksne er viktigere som mennesker. Anonymkode: 9e273...993 Jeg er nok mer motsatt. Barn får all respekt og tålmodighet. Enkelte voksne derimot er litt annenrangs de burde jo vite bedre. Anonymkode: 7e346...db7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er nok mer motsatt. Barn får all respekt og tålmodighet. Enkelte voksne derimot er litt annenrangs de burde jo vite bedre. Anonymkode: 7e346...db7 Jeg tror jeg er enig, men jeg liker ikke å se ned på andre. Jeg gjør det likevel og jobber med saken. Barn har jeg ingen problemer med å hverken like eller respektere. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Dette har jo ikke noe med å se verdien av et barn og å vise respekt. Selvfølgelig må man tvinge i et barn medisiner om det ikke går å få i det på andre måter. Jeg snakket ikke om fremmede og hva de gjør. Jeg snakker om mennesker man har en relasjon til, og jeg tror heller ikke at det er tilfelle at så mange tråkker over folk og ignorerer en som sitter og gråter. Vi bare blir mer rystet de gangene vi hører om at det skjer, og så er det daglig mennesker som hjelper og ser andre, både når de gråter og når de får angstanfall osv. De historiene er det dessverre mange som ikke husker eller syns er verdt å tenke på. Anonymkode: 9e273...993 Merkelig det der, du snakker jo stadig om fremmede på forumet her, og mener og tror og synser og dikter opp en hel rekke negative ting om disse fremmede. Jeg har vært her i 13-14 år, har ikke lest det du hevder i hovedinnlegget. Tvert imot, bortsett fra i få saker hvor det nok har vært omsorgssvikt inne i bildet. Forsøk å starte en tråd uten å snakke negativt om forumbrukerne eller andre grupper... Enig med Himmel og hav, og jo, det hun skriver har definitivt med det å se verdien et barn har og å vise det respekt. De fleste voksne forstår dette, at skal man vise barn respekt og omtanke så må man behandle barn annerledes enn voksne. Siden du stadig oppretter tråder hvor du omtaler forumbrukere og andre grupper negativt forstår jeg at du har vanskelig for å se på en god del voksne med respekt. Anonymkode: e0402...233 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Merkelig det der, du snakker jo stadig om fremmede på forumet her, og mener og tror og synser og dikter opp en hel rekke negative ting om disse fremmede. Jeg har vært her i 13-14 år, har ikke lest det du hevder i hovedinnlegget. Tvert imot, bortsett fra i få saker hvor det nok har vært omsorgssvikt inne i bildet. Forsøk å starte en tråd uten å snakke negativt om forumbrukerne eller andre grupper... Enig med Himmel og hav, og jo, det hun skriver har definitivt med det å se verdien et barn har og å vise det respekt. De fleste voksne forstår dette, at skal man vise barn respekt og omtanke så må man behandle barn annerledes enn voksne. Siden du stadig oppretter tråder hvor du omtaler forumbrukere og andre grupper negativt forstår jeg at du har vanskelig for å se på en god del voksne med respekt. Anonymkode: e0402...233 😲 ??? Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 😲 ??? Anonymkode: 9e273...993 Ble det for vanskelig for deg? Eller svir det å bli tatt på kornet? Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Et barn er forsvarsløs og trenger omsorgspersoner for å klare og vokse opp og helst på best mulig måte. Barn er avhengig av voksne, og der er mye av forskjellen. Likheten er at de har akkurat samme verdi som oss voksne. De skal vises akkurat like mye respekt for å være et menneske, og ingenting du ikke tillater at voksne gjør mot voksne, skal du tillate at voksne gjør mot barn. Jeg har en følelse av at noen mener at barn er litt annenrangs mennesker her inne, og at de bør både tåle og utsettes for ting man aldri ville drømt om å utsette andre for. Vi er ikke overlegne barn i egenskap av å være mennesker. Jeg tror veldig mange av problemene mange har med barna kommer av feil holdning om at voksne er viktigere som mennesker. Anonymkode: 9e273...993 Det er jo direkte feil! Det er mye man gjør mot barn som man ikke gjør mot voksne. Man bestemmer når de skal legge seg, at de må gjøre lekser, at de må kle på seg når det er kaldt, at de må spise grønnsaker og ikke bare kjøtt, at de må ta medisin og at de ikke får spille mer PS. Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ble det for vanskelig for deg? Eller svir det å bli tatt på kornet? Anonymkode: 99822...f48 Jeg skjønner nada av det du snakker om. Hvis du ikke vil diskutere saken så foreslår jeg at du går inn på en tråd du kan engasjere deg i fremor å fremvise en sånn paranoia du gjør her. Jeg refererte til et par tråder jeg har lest her. Og det er også flere som omhandler det å se på barn som ikke fortjener den respekten vi voksne krever. Det burde være viktigere å snakke om enn hvem du tror hvilken bruker er bak anonym. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo direkte feil! Det er mye man gjør mot barn som man ikke gjør mot voksne. Man bestemmer når de skal legge seg, at de må gjøre lekser, at de må kle på seg når det er kaldt, at de må spise grønnsaker og ikke bare kjøtt, at de må ta medisin og at de ikke får spille mer PS. Anonymkode: 99822...f48 Det har med omsorg å gjøre, ikke mangel på respekt. Når noen slår et barn hardt i skulderen og noen tenker at det er greit, ja da handler det om mangel på respekt. Også når noen ignorerer at barn har vondt. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner nada av det du snakker om. Hvis du ikke vil diskutere saken så foreslår jeg at du går inn på en tråd du kan engasjere deg i fremor å fremvise en sånn paranoia du gjør her. Jeg refererte til et par tråder jeg har lest her. Og det er også flere som omhandler det å se på barn som ikke fortjener den respekten vi voksne krever. Det burde være viktigere å snakke om enn hvem du tror hvilken bruker er bak anonym. Anonymkode: 9e273...993 Sorry, men du er ikke veldig vanskelig å kjenne igjen. Så når det da kommer atter en oppdragelsestråd med tåpelige karakteristika av brukere her inne, så må du jo forvente at folk reagerer, er det ikke det du vil da. Anonymkode: 4f19c...32b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det har med omsorg å gjøre, ikke mangel på respekt. Når noen slår et barn hardt i skulderen og noen tenker at det er greit, ja da handler det om mangel på respekt. Også når noen ignorerer at barn har vondt. Anonymkode: 9e273...993 Jeg kan også legge til det å servere mat til barn eller ikke, og måten det blir gjort på eller unngått. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan også legge til det å servere mat til barn eller ikke, og måten det blir gjort på eller unngått. Anonymkode: 9e273...993 At det var? Beklager, men denne setningen skjønte jeg ikke. Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): At det var? Beklager, men denne setningen skjønte jeg ikke. Anonymkode: 99822...f48 Jo men holdningen til hvor høflig eller gjestfri man skal være mot barn kontra voksne. Det var noen uttalelser i den tråden som ingen ville sagt til eller om voksne. Det høres kanskje ut som en bagatell, men det er ikke det. Barn må få respekt for å vise respekt, så enkelt er det. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jo men holdningen til hvor høflig eller gjestfri man skal være mot barn kontra voksne. Det var noen uttalelser i den tråden som ingen ville sagt til eller om voksne. Det høres kanskje ut som en bagatell, men det er ikke det. Barn må få respekt for å vise respekt, så enkelt er det. Anonymkode: 9e273...993 Du kan jo ikke dømme hele forumet på en kommentar eller to. Det er nok få som mener at barn ikke skal respekteres for den personen de er. Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #21 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du kan jo ikke dømme hele forumet på en kommentar eller to. Det er nok få som mener at barn ikke skal respekteres for den personen de er. Anonymkode: 99822...f48 Jeg har ikke dømt noen som helst. Som jeg skrev i HI så handler dette om synet til noen her, og hadde det ikke gjenspeilet seg i flere tråder under ulike tema, så hadde jeg heller ikke tatt det opp. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #22 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke dømt noen som helst. Som jeg skrev i HI så handler dette om synet til noen her, og hadde det ikke gjenspeilet seg i flere tråder under ulike tema, så hadde jeg heller ikke tatt det opp. Anonymkode: 9e273...993 Da er det vel de samme som svarer i de trådene da. Vi trenger ikke deg som ledestjerne her inne. Anonymkode: 99822...f48 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #23 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da er det vel de samme som svarer i de trådene da. Vi trenger ikke deg som ledestjerne her inne. Anonymkode: 99822...f48 Når det kommer til visse ytringer så er det flere som er enige. Jeg tror jeg skriver når jeg føler noe bør taes opp uavhengig hva du mener eller ikke. Anonymkode: 9e273...993 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #24 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når det kommer til visse ytringer så er det flere som er enige. Jeg tror jeg skriver når jeg føler noe bør taes opp uavhengig hva du mener eller ikke. Anonymkode: 9e273...993 Men da får du slutte å klage når du får motbør. Ingen liker folk som skal oppdra andre voksne. Anonymkode: 4f19c...32b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149929983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 14. mars 2023 #25 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det har med omsorg å gjøre, ikke mangel på respekt. Når noen slår et barn hardt i skulderen og noen tenker at det er greit, ja da handler det om mangel på respekt. Også når noen ignorerer at barn har vondt. Anonymkode: 9e273...993 Det er ganske riktig oppsummert. Å blande inn medisinske prosedyrer i diskusjonen er irrelevant. Man kan behandle voksne med tvang også, hvis det er nødvendig og de selv ikke søker hjelp eller ikke er samtykkekompetente. At noen syns barn med angst skal ta seg sammen, eller at det er okay å bli slått fordi man er irriterende, sjokkerer meg. Da stiller man atskillig høyere krav til barnet enn til seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438779-forskjell-og-likhet-mellom-barn-og-voksen/#findComment-149930161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå