Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Mormor spør barnebarnet på 11 år hva hun ønsker seg i bursdagsgave. Barnebarnet svarer: tegnesaker, gavekort på normal, en sort slengbukse eller penger (og forklarer at hun ønsker seg sko og sparer til disse). Mormor er fornøyd, har fått flere forslag. Vi feiret bursdagen i går, og mormor hadde kjøpt et pledd, telysholdere, to bilder i ramme, og en toalettmappe. Hvorfor? Fin gave, men hvorfor? Hun gjør dette år etter år, har sagt ifra, men det nytter ikke. Hvorfor spørre hva barnet ønsker seg for så å kjøpe noe annet? Datteren min har pledd på rommet sitt, hun verken trengte eller ønsket nytt, og det matcher ikke det andre(noe hun er opptatt av for tiden). Hun er ikke interessert i å pynte rommet sitt med mormor sin stil, telysestaker? Datteren min takket for gaven, men forstår ikke helt hvorfor hun heller. Et gavekort på normal til 100 kr hadde vært bedre enn rammer og lysestaker. Toalettmapper har vi nok av, så datteren min har allerede gjemt unna den hun fikk for å gi den i gave til bestevenninna som har bursdag neste mnd (toalettmappa var fin, bare ikke nødvendig). Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Veldig rart av mormor. Her er mormor veldig opptatt av å gi det de ønsker seg. For 11-åringer er det ekstra viktig. Har to av den sorten og normal er jo himmelen😅 Anonymkode: 9b450...bd7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Veldig spesielt. På den annen side kjøpte mormor noe hun ønsket å glede barnebarnet med Anonymkode: ee3a6...2e8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Hun spurte om ønsker, det betyr ikke at de blir oppfylt lør datteren din å vær takknemlig uansett Anonymkode: 81565...ee5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Ja hun ønsker jo å glede henne, men hvorfor ikke kjøpe noe hun virkelig ønsker seg? At mormor liker pledd og pyntegjenstander betyr jo ikke at en 11-åring liker det. Tenker at selv om mormor ville glede barnebarnet så er det jo det stikk motsatte som skjer. Hun kjøper noe hun selv liker. Vet veldig godt at ønsker ikke må bli oppfylt, men når et menneske på 61 år spør ei jente på 11 år hva hun ønsker seg, og får fornuftige/rimelige ønsker, hvorfor ikke bare droppe å spørre når hun likevel skal kjøpe noe barnet ikke ønsker seg? Datteren min er alltid takknemlig for gaver, men jeg lærer henne også at vi to kan snakke om ALT, og hvis hun vil snakke med meg om en gave så betyr ikke det at hun ikke var takknemlig og høflig når gaven ble mottatt. Jeg spør ikke venninna mi hvilken vin som er favoritten, så tar jeg med meg en flaske fun light til jentekvelden. Gaven var fin som jeg sa, så poenget mitt er: hvorfor spørre om ønsker når du skal kjøpe noe annet likevel? Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Har en slik mormor vi og. Jeg har jo lært nå at når hun spør hva vi ønsker oss har hun allerede kjøpt gaver, så fatter ikke hvorfor hun spør. Har prøvd å sifra på pen måte, men nytter ikke. Anonymkode: c980b...7bf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Tipper det var noe hun hadde liggende, ev fant på kjempetilbud. Anonymkode: 2943e...b48
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Sånn er besteforeldrene til gutten min også, til 2 års dagen fikk han ett kjempeflott playmo sett, med mange små deler, men den tok vi ikke frem før han var ca 4. Til 5 års dagen fikk han duplo, den byttet vi til Lego. Til jul fikk han en rosa joggedress som han ikke likte, den byttet vi også . De fyller ikke med på hva han liker, eller hva som passer til alderen. De er ikke gamle, nærmere 60. Anonymkode: 0ebb1...53f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Det er mulig hun spurte av nysgjerrighet og ikke at det var ment som at hun skulle kjøpe det. Hvis dette skjer år etter år, så må du minne datteren din på at mormor ikke mener det som en bestilling. Så håper jeg at du i samme slengen minner på at mennesker er ulike, iblant rare, men at hun alltid må takke for gaver likevel. Det ser nesten ut som at datteren din klaget og at du støttet henne. Jeg syns det er mye verre av deg enn av mormor som gir feil gaver. Anonymkode: ca974...192
Kengubarnet Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ja hun ønsker jo å glede henne, men hvorfor ikke kjøpe noe hun virkelig ønsker seg? At mormor liker pledd og pyntegjenstander betyr jo ikke at en 11-åring liker det. Tenker at selv om mormor ville glede barnebarnet så er det jo det stikk motsatte som skjer. Hun kjøper noe hun selv liker. Vet veldig godt at ønsker ikke må bli oppfylt, men når et menneske på 61 år spør ei jente på 11 år hva hun ønsker seg, og får fornuftige/rimelige ønsker, hvorfor ikke bare droppe å spørre når hun likevel skal kjøpe noe barnet ikke ønsker seg? Datteren min er alltid takknemlig for gaver, men jeg lærer henne også at vi to kan snakke om ALT, og hvis hun vil snakke med meg om en gave så betyr ikke det at hun ikke var takknemlig og høflig når gaven ble mottatt. Jeg spør ikke venninna mi hvilken vin som er favoritten, så tar jeg med meg en flaske fun light til jentekvelden. Gaven var fin som jeg sa, så poenget mitt er: hvorfor spørre om ønsker når du skal kjøpe noe annet likevel? Anonymkode: 4c704...954 Kanskje gun ikke fant akkurat det da eller ville kjøpe noe selv som ikke var ønsker . Man er ikke spesielt takknemlig om mam gir tingene videre.
Kengubarnet Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er mulig hun spurte av nysgjerrighet og ikke at det var ment som at hun skulle kjøpe det. Hvis dette skjer år etter år, så må du minne datteren din på at mormor ikke mener det som en bestilling. Så håper jeg at du i samme slengen minner på at mennesker er ulike, iblant rare, men at hun alltid må takke for gaver likevel. Det ser nesten ut som at datteren din klaget og at du støttet henne. Jeg syns det er mye verre av deg enn av mormor som gir feil gaver. Anonymkode: ca974...192 Helt enig
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tipper det var noe hun hadde liggende, ev fant på kjempetilbud. Anonymkode: 2943e...b48 Kan godt stemme altså. Kanskje hun spør i håp om at barnet faktisk svarer noe som hun allerede har liggende i tilbuds-gave-kassa si🙈 Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Kengubarnet skrev (44 minutter siden): Kanskje gun ikke fant akkurat det da eller ville kjøpe noe selv som ikke var ønsker . Man er ikke spesielt takknemlig om mam gir tingene videre. Man kan være takknemlig selv om man bytter en gave, eller gir den videre. Man er ikke utakknemlig hvis man har 4 toalettmapper fra før, og velger å gi den 5. i gave til noen man er glad i. Hva skal hun med enda en toalettmappe? Venninna hennes har ikke toalettmappe, har bursdag om ca 3 uker, og datteren min tror den vil falle i smak. Datteren min har forresten ikke spurt hva hun ønsker seg, og valgt å gi noe annet i stedet. Slik mormoren gjør. Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Man kan være takknemlig selv om man bytter en gave, eller gir den videre. Man er ikke utakknemlig hvis man har 4 toalettmapper fra før, og velger å gi den 5. i gave til noen man er glad i. Hva skal hun med enda en toalettmappe? Venninna hennes har ikke toalettmappe, har bursdag om ca 3 uker, og datteren min tror den vil falle i smak. Datteren min har forresten ikke spurt hva hun ønsker seg, og valgt å gi noe annet i stedet. Slik mormoren gjør. Anonymkode: 4c704...954 Det jeg syns er rart, er at du oppretter en tråd om dette på et forum fordi du er forurettet på din datters vegne. At datteren din ikke får det hun oppga at hun ønsket seg og heller klager på at ting ikke matcher og at hun ikke har bruk for det hun får. Som forelder burde du vel heller skrevet et innlegg om hvordan lære barn å sette pris på at de får noe, selv om ganen ikke faller i smak. Isteden støtter du henne og klager selv over tingene på et forum. Lærte moren din deg å sette pris på at folk ga deg gaver? Anonymkode: ca974...192
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det jeg syns er rart, er at du oppretter en tråd om dette på et forum fordi du er forurettet på din datters vegne. At datteren din ikke får det hun oppga at hun ønsket seg og heller klager på at ting ikke matcher og at hun ikke har bruk for det hun får. Som forelder burde du vel heller skrevet et innlegg om hvordan lære barn å sette pris på at de får noe, selv om ganen ikke faller i smak. Isteden støtter du henne og klager selv over tingene på et forum. Lærte moren din deg å sette pris på at folk ga deg gaver? Anonymkode: ca974...192 Jesus Kristus. Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det jeg syns er rart, er at du oppretter en tråd om dette på et forum fordi du er forurettet på din datters vegne. At datteren din ikke får det hun oppga at hun ønsket seg og heller klager på at ting ikke matcher og at hun ikke har bruk for det hun får. Som forelder burde du vel heller skrevet et innlegg om hvordan lære barn å sette pris på at de får noe, selv om ganen ikke faller i smak. Isteden støtter du henne og klager selv over tingene på et forum. Lærte moren din deg å sette pris på at folk ga deg gaver? Anonymkode: ca974...192 Hvis folk gir gaver som mottaker ikke ønsker seg, blir det liggende en hel masse greier ubrukt rundt i alle hjem. Det er ingen tjent med, og det skaper overforbruk. Neste gang kan datteren din spørre mormor hva hun ønsker seg, for så å gå på Normal og handle ansiktsmaske, leppepomade med colasmak og hårfarge i en sprek farge. Så får vi se om mormor blir glad da! Anonymkode: a80c0...fe2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Kengubarnet skrev (6 timer siden): Kanskje gun ikke fant akkurat det da eller ville kjøpe noe selv som ikke var ønsker . Man er ikke spesielt takknemlig om mam gir tingene videre. Man blir ikke særlig takknemlig heller da om man stadig får ting man hverken ønsker seg eller trenger. Gaver er jo for mottaker, ikke for å glede giver. Selv om mange tror at giver er viktigst av en merkelig grunn. Anonymkode: c980b...7bf
Kengubarnet Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Man blir ikke særlig takknemlig heller da om man stadig får ting man hverken ønsker seg eller trenger. Gaver er jo for mottaker, ikke for å glede giver. Selv om mange tror at giver er viktigst av en merkelig grunn. Anonymkode: c980b...7bf Man skal lære seg å være takknemlig for det man får uanset.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis folk gir gaver som mottaker ikke ønsker seg, blir det liggende en hel masse greier ubrukt rundt i alle hjem. Det er ingen tjent med, og det skaper overforbruk. Neste gang kan datteren din spørre mormor hva hun ønsker seg, for så å gå på Normal og handle ansiktsmaske, leppepomade med colasmak og hårfarge i en sprek farge. Så får vi se om mormor blir glad da! Anonymkode: a80c0...fe2 Dette skal vi prøve 🤣🤣🥳 Anonymkode: 4c704...954
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Kengubarnet skrev (52 minutter siden): Man skal lære seg å være takknemlig for det man får uanset. Ikke enig der. Ikke når en person stadig spør hva man ønsker seg og så konsekvent kjøper noe annet. Hva er vitsen med gaven da? Blir jo kun for at giver skal føle seg bra? Anonymkode: c980b...7bf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #21 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det jeg syns er rart, er at du oppretter en tråd om dette på et forum fordi du er forurettet på din datters vegne. At datteren din ikke får det hun oppga at hun ønsket seg og heller klager på at ting ikke matcher og at hun ikke har bruk for det hun får. Som forelder burde du vel heller skrevet et innlegg om hvordan lære barn å sette pris på at de får noe, selv om ganen ikke faller i smak. Isteden støtter du henne og klager selv over tingene på et forum. Lærte moren din deg å sette pris på at folk ga deg gaver? Anonymkode: ca974...192 Så du mener en gave er ment for å glede giver, og kun det? Hva mottaker ønsker seg og trenger er likegyldig? For gaven er noe som er for giver? Anonymkode: c980b...7bf
Kengubarnet Skrevet 13. mars 2023 #22 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ikke enig der. Ikke når en person stadig spør hva man ønsker seg og så konsekvent kjøper noe annet. Hva er vitsen med gaven da? Blir jo kun for at giver skal føle seg bra? Anonymkode: c980b...7bf Herlighet en gave er ikke en bestillingsliste , noen fir deg en gave da setter man pris på det
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #23 Skrevet 13. mars 2023 Sånn er barnefaren også! Han har barnet kun annenhver helg så hver bursdag og jul så spør han hva barnet ønsker seg. Kommer med mange gode forslag som barnet selv sier at han ønsker seg,å hver gang så kjøper ikke faren noe av forslagene. Det er jo selvsagt helt greit,men er bare så merkelig å alltid spørre meg hva barnet vårt ønsker seg når han aldri bruker forslagene likevel. Anonymkode: 695ab...0f6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #24 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hun spurte om ønsker, det betyr ikke at de blir oppfylt lør datteren din å vær takknemlig uansett Anonymkode: 81565...ee5 Tror dattern er takknemlig, men skuffet. Man skulle tro at nærmeste familie har et ønske om å glede bursdagsbarnet, enn å kjøpe noe helt annet enn det barnet ønsker seg. I vår familie, barn og ungdommer, får det de ønsker seg. Eller så får de gavekort/ penger. Men det er alltid noen infmailien som et som i innlegget. Tror de gjør en god gjerning, men nei. Anonymkode: f3982...17a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #25 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ja hun ønsker jo å glede henne, men hvorfor ikke kjøpe noe hun virkelig ønsker seg? At mormor liker pledd og pyntegjenstander betyr jo ikke at en 11-åring liker det. Tenker at selv om mormor ville glede barnebarnet så er det jo det stikk motsatte som skjer. Hun kjøper noe hun selv liker. Vet veldig godt at ønsker ikke må bli oppfylt, men når et menneske på 61 år spør ei jente på 11 år hva hun ønsker seg, og får fornuftige/rimelige ønsker, hvorfor ikke bare droppe å spørre når hun likevel skal kjøpe noe barnet ikke ønsker seg? Datteren min er alltid takknemlig for gaver, men jeg lærer henne også at vi to kan snakke om ALT, og hvis hun vil snakke med meg om en gave så betyr ikke det at hun ikke var takknemlig og høflig når gaven ble mottatt. Jeg spør ikke venninna mi hvilken vin som er favoritten, så tar jeg med meg en flaske fun light til jentekvelden. Gaven var fin som jeg sa, så poenget mitt er: hvorfor spørre om ønsker når du skal kjøpe noe annet likevel? Anonymkode: 4c704...954 Noen er bare sånn dessverre. Litt sære og rare. ❤️ Anonymkode: f3982...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå