Gå til innhold

Noen ganger er det helt topp å måtte holde sengen.

Anbefalte innlegg

Skjønte fort at jeg måtte holde sengen rett etter at jeg sto opp i dag. Etter to telefoner, så byttet jeg sengetøy, luftet godt og tok på meg den langermede trøyen i bomull og la meg i sengen med et brett fullt av kjeks med ost, te, sjokolade, noe salt snacks og yoghurt. Pc og notatbok og en bok har jeg også. Jeg ser ut på snø og minusgrader og syns det er utrolig godt å måtte holde sengen en dag eller to, og det er stille i huset. Nyter det. 

Anonymkode: dfd0f...d85

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

deilig å være så i form at du kan skifte på senga og ordne deg ostefat da! 

Anonymkode: 8359c...55a

Jeg har ikke brukket armer og bein, og ostefatet sto klart etter lørdagens sammenkomst. 

Annonse

Fir en gjeng med grinete kjerringer det var her, typisk dib. Ikke et eneste sted har hi skrevet at hun er hjemme fra jobb, at hun har tatt egenmeldingsdag, eller om hvorfor hun må holde sengen.

Anonymkode: fa5f1...058

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fir en gjeng med grinete kjerringer det var her, typisk dib. Ikke et eneste sted har hi skrevet at hun er hjemme fra jobb, at hun har tatt egenmeldingsdag, eller om hvorfor hun må holde sengen.

Men det virker jo påfallende, hvertfall for meg som aldri har sånne sykedager... dersom jeg er så syk at jeg må holde sengen så er ikke sengetøy  eller mat det jeg tenker på. Mange måter å være syk på men vi har ulike grenser... min grense er nok der at jeg såvidt hadde orket å ringe å avlyse avtaler og jobb.

Når det er sagt... jeg sitter her hjemme pga fri etter helgejobbing. veldig glad for å se ut på den snøen... og lurer på om jeg må ut i dag... og det må jeg, jeg har 2 avtaler, litt syk i viljen men skal nok kare meg ut....

ikke ofte jeg har lyst til å vite mer om folks sykeårsak, men her gjorde jeg det.... ikke omgangsyke, diare, for mye vondter, hode orker tydeligvis skjerm... Men for all del. det kan være helt innafor altså.

Nei nå var jeg rotten mot verden og meddmennesker.beklager på forhånd.  kanskje jeg og bør finne senga. Jeg burde iallefall ikke trykke på send.

Anonymkode: c14e0...b80

Jeg er ufør og hjemmeværende pga det, men jeg står opp kl halv åtte...

Etter 8-9 timer i sengen er jeg helt ødelagt av å ligge, så det må endringer til. Så nå sitter jeg i sofaen.

Skjønner ikke hvordan man kan ligge i så mange timer når man ikke er "dausjuk" jeg.

Men om du har fri i dag og nyter å ligge, så ser jeg ingen grunn til hvorfor ikke.

Anonymkode: df2b2...10a

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Stiller meg bak alle dem som lurer på hvordan det er mulig å være hjemme om man er i såpass form at man bytter på seng og spiser ost.

Anonymkode: 8abf9...694

Hvorfor er det viktig? Det er jo en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, ikke oss. 

Det er mange årsaker som gjør at ikke en skal reise på jobb, selv om ikke en er døden nær. Avhenger av hva du jobber med. 

Anonymkode: b5480...1f8

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skjønte fort at jeg måtte holde sengen rett etter at jeg sto opp i dag. Etter to telefoner, så byttet jeg sengetøy, luftet godt og tok på meg den langermede trøyen i bomull og la meg i sengen med et brett fullt av kjeks med ost, te, sjokolade, noe salt snacks og yoghurt. Pc og notatbok og en bok har jeg også. Jeg ser ut på snø og minusgrader og syns det er utrolig godt å måtte holde sengen en dag eller to, og det er stille i huset. Nyter det. 

Greit for deg som ikke jobber. Noen av oss må jobbe skjønner du. Du for kose deg og utnytte systemet. 

Anonymkode: ea34d...e03

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er det viktig? Det er jo en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, ikke oss. 

Det er mange årsaker som gjør at ikke en skal reise på jobb, selv om ikke en er døden nær. Avhenger av hva du jobber med. 

Spørsmålet er ikke hvorfor hun ikke er på jobb, men hvorfor hun må holde sengen hele dagen.

Anonymkode: 480ed...b81

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg ser på været ute, så tenker jeg at feber på 38 kunne passet meg i dag. Da er jeg syk, men ikke utslått

Anonymkode: 91308...7e9

jeg er  småsjuk på 36,5, utslått på 37,0... dausjuk og med feberhallusinasjoner på 38... vi er ulike.

Anonymkode: c14e0...b80

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Høres jo unektelig deilig ut, på tross, nyt pustepausen så godt det lar seg gjøre. 

God bedring.

Takk. Det er på tross og jeg syns vanligvis at å ligge i sengen er det kjedeligste som fins. Akkurat i dag gjorde jeg det beste ut av det og oppmuntret meg selv. Det hjelper så mye, og nå har jeg både sovet og fått jobbet litt. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg ser på været ute, så tenker jeg at feber på 38 kunne passet meg i dag. Da er jeg syk, men ikke utslått

Anonymkode: 91308...7e9

Det har noe med det å gjøre noen ganger. Folk trenger en time out uten å være helt ute av funksjon også.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Haha, jeg ler av alle dere her som lar dere hisse opp av hi sitt innlegg, rasende festlig.

Absolutt. Er en gjenganger hos spesielt mødre nettopp dette at vi har ikke tid eller rom for å være syke. Det er strevsomt i perioder, men drømmer vi ikke alle om å faktisk ha litt ro og regenerering når vi først skal holde senga?

Kan vi ikke unne hverandre såpass, det er jo det vi alle gjerne skulle hatt. Det er tross alt nok av de dagene hvor man selv går ned for spysyken mens ungene er på oppadgående. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...