Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 I dag er det 3 år siden landet stengte ned! Det følgte med mye negativt, men hva positivt mener du har kommet av hele situasjonen? For min del er det å kunne organisere hverdagen på en enklere måte. Det har blitt mer rom for hjemmekontor, som har lettet hverdagen min mye fra det hverdagslige stresset. Anonymkode: 79e13...3f8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Det positive er at folk snakker lettere med fremmede enn før. Ellers at flere har fått en forståelse av hvordan det er å leve ufrivillig ganske og helt isolert, pluss det du nevner ang hjemmekontor. Anonymkode: f538f...91f
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 To nye hobbyer og hele familien i live. Anonymkode: 107ea...b03
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Jeg trivdes godt under isolasjonen sammen med kun kjernefamilien. Hjemmeskolen var svært bra for ene barnet som knakk både lesekoden og ble styrket i alle fag. Vi oppdager at mange møter og kurs kan tas på Teams, noe som sparer meg for mange reisedøgn i året. Pga hjemmekontor er samvittigheten over å være hjemme med sykt barn lettere og arbeidsdagen blir også enklere når man kan kombinere tilstedeværelse og hjemmekontor. Ikke minst ble vi ikke smittet før vi var vaksinerte. Jeg hadde nesten dårlig samvittighet for å ha det så bra når hele verden sto i brann. Anonymkode: 8b2e2...d2a
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Bedriften ble tvunget raskt inn i det digitale skiftet og det fungerer utrolig godt, noen ganger så er faktisk digitale møter best. Jeg har mye mindre jobbreiser og vi er flinke til å bruke teams. Jeg har egentlig tettere kontakt med kollegaer nå da vi har 15 minutter teams hver morgen. Vi kvier oss ikke for å kjøre en workshop digitalt. Tidligere så gikk vi faktisk glipp av møter hvis vi ikke hadde mulighet å reise nå er det jo bare slik at alle møter er tilgjengelig på teams selv om 90% av deltakerne er tilstede. Hjemmekontoret mitt er nå et fullverdig kontor. To skjermer, hev/senk pult og skikkelig stol. Vi er flinkere til å jobbe hjemmefra. Tidligere så var vi ikke så flinke til å gjøre det. Det er så himla deilig å stå opp nesten en time senere, dra på seg joggedress og starte dagen med kaffe og kollegaer på øret. Vi planlegger dagene annerledes og jeg synes vi er blitt mer effektive. Ikke minst tror jeg det er mye penger spart for bedriftene. Anonymkode: 1fba6...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå