Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Etter at det begynte å koste nesten 50,- for et brød har jeg tatt opp igjen brødbaking. Regnet ut at med strømkostnader kommer brødene mine på ca. 8,- pr stk. og det smaker mye bedre. Skjønner ikke at jeg ikke har gjort det hele tida. Anonymkode: 75b13...88b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Noen ganger. Som oftest grytebrød. Baker ikke så ofte brød i brødform. Anonymkode: 2a92c...c2b
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Baker de brødene vi trenger, ja. Anonymkode: dfe6f...8fd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Ja, alltid! Kan kjøpe brød om vi plutselig er fri og jeg ikke har tid å bake akkurat den dagen, men det skjer kanskje et par ganger i året. For det første smaker det mye bedre med hjemmebakt, så holder de seg mye bedre (kjøpbrød blir fort gamle på smak), så er det mye billigere. Syns også det er umulig å holde rede på om man har nok om man skal kjøpe, jeg er vant til å ha halve brød i fryseren til enhver tid. Anonymkode: 3e4d8...adf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 En del, men bare surdeigsbrød og da blir det kun baking når jeg har god tid. Anonymkode: c98af...7c3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Baker skappelbrød ( 2 om gangen) hver søndag ca, eltefrie og blir utrolig saftige, verdens enkleste brød. Du trenger en del ingredienser men holder til flere omganger så blir vel 20-25 kr pet brød om du regner på utgiftene Anonymkode: fb5e0...47f
amandine Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Ja, jeg baker stort sett alt vi spiser av brød og annet bakverk. Pleier å ha litt i fryseren også, så vi ikke går tomme.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Ja, minst 1 gang i uka. Baker 3 stk samtidig. Ungen vil helst ikke ha noe annet brød enn hjemmelaget. Anonymkode: a9cdf...806
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Nei, dessverre. Har cøliaki, og å bake glutenfritt er ikke lett. Lager boller, rundstykker og hamburgerbrød selv da, men brød får jeg bare ikke til. Anonymkode: 5e805...0b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Nei, dessverre. Har cøliaki, og å bake glutenfritt er ikke lett. Lager boller, rundstykker og hamburgerbrød selv da, men brød får jeg bare ikke til. Anonymkode: 5e805...0b8 Jeg baker (bakte, er den nå voksne sønnen min som har cøliaki) glutenfrie brød som er veldig enkle å bake, og blir luftige og gode. Oppskriften på dem blir ofte delt på FB-siden for de med cøliaki, så det er mange som er veldig fornøyde med dem. Jeg kan dele oppskriften hvis du er interessert. Anonymkode: c98af...7c3
the amazing spidermamma Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Ja, jeg baker brød, men faktisk bare til meg selv. Ungene synes kjøpebrød er bedre, og mannen tåler ikke gluten, så da blir det bare til meg. Baker eltefritt, da, så lite arbeid. Og så blir det godt!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Det er så sjelden at det ikke er noe å nevne engang. Men svigermor baker masse, bestemor bakte og. Men ingen av ungene likte det brødet, de elsker det ferdig oppskjærte fra Rema (i blå pose). Selv andre deilige nybakte brød fra bakeren liker de ikke... Anonymkode: 38484...e4c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Det hender, men vi spiser nesten aldri brød. Baker loff hvis vi skal ha skalldyr😊 Anonymkode: d0e7e...7bd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg baker (bakte, er den nå voksne sønnen min som har cøliaki) glutenfrie brød som er veldig enkle å bake, og blir luftige og gode. Oppskriften på dem blir ofte delt på FB-siden for de med cøliaki, så det er mange som er veldig fornøyde med dem. Jeg kan dele oppskriften hvis du er interessert. Anonymkode: c98af...7c3 Kom gjerne med oppskrift som jeg kan prøve. Har prøvd utallige oppskrifter, både med og uten brødbakemaskin. Enten blir de en geleklump, så tørre at de dette fra hverandre eller kompakte som fy. 😁 Anonymkode: 5e805...0b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Nei, dessverre. Har cøliaki, og å bake glutenfritt er ikke lett. Lager boller, rundstykker og hamburgerbrød selv da, men brød får jeg bare ikke til. Anonymkode: 5e805...0b8 Jeg kan gi deg en super oppskrift om du vil Anonymkode: fc7b3...810
Voilà Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan gi deg en super oppskrift om du vil Anonymkode: fc7b3...810 Gjerne
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kom gjerne med oppskrift som jeg kan prøve. Har prøvd utallige oppskrifter, både med og uten brødbakemaskin. Enten blir de en geleklump, så tørre at de dette fra hverandre eller kompakte som fy. 😁 Anonymkode: 5e805...0b8 Følg oppskriften nøye, så går det bra. Anonymkode: c98af...7c3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Følg oppskriften nøye, så går det bra. Anonymkode: c98af...7c3 Tusen hjertelig takk! Jeg har lagret og skal prøve ut denne oppskriften. Får jo til alt annet enn brød, så det burde jo gå. Anonymkode: 5e805...0b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tusen hjertelig takk! Jeg har lagret og skal prøve ut denne oppskriften. Får jo til alt annet enn brød, så det burde jo gå. Anonymkode: 5e805...0b8 Du kan også prøve oppskrifter fra fett og forstand og omlavkarbo. De har masse oppskrifter med havrefiber som er glutenfritt. Anonymkode: a9cdf...806
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du kan også prøve oppskrifter fra fett og forstand og omlavkarbo. De har masse oppskrifter med havrefiber som er glutenfritt. Anonymkode: a9cdf...806 Takk for tips Anonymkode: 5e805...0b8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #21 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tusen hjertelig takk! Jeg har lagret og skal prøve ut denne oppskriften. Får jo til alt annet enn brød, så det burde jo gå. Anonymkode: 5e805...0b8 For å unngå geleklump er det viktig at du pisker fiberhusken godt ut i væsken med én gang du har hatt den i. Lykke til! Dette klarer faktisk sønnen min på 20 år å bake også, så du får det sikkert fint til 😊 Anonymkode: c98af...7c3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #22 Skrevet 13. mars 2023 Baker kun brød på hytta. Jeg er oppvokst på hjemmebakt brød og er fortsatt lei det. Eller lei blir kanskje feil, men når ungene syns det holder å spise det hos mormor og på hytta så passer det meg fint. Vi spiser heller ikke så mye brød, og det brødet alle syns er greit koster ikke så mye. Billig er det ikke, men er i nedre sjiktet. Deler opp og fryser slik at vi har til skolemat. Igrunn nesten bare da vi spiser brød, vi spiser om det er dagsferskt, men resten så holder det med fryst brød til matboksen. Baker mye rundstykker, fylte horn osv som vi både spiser ferskt og fryser. Anonymkode: ac9c4...52e
ReneRene Skrevet 13. mars 2023 #23 Skrevet 13. mars 2023 Ja, jeg bakte ihvertfall når alle barna bodde hjemme, og baker til den ene enda. Bruker også frokostblanding oppi melet som gir god smak hvis man er glad i ost på skiva. Frukt, nøtter og ost smaker veldig godt sammen, men oftest bruker jeg speltmel, grovt helkorn og bittelitt sirup, pluss salt og olje. Har også prøvd med nøtter, men det falt ikke helt i smak, men litt som topping sammen med ulike frø ble mer suksess. Oftest smører jeg brødene med litt melange når de er ferdigstekt, for smakens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå