Gå til innhold

Autorisasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet:

Kan en autorisasjon på f eks apotektekniker eller tannhelsesekretær, brukes når en søker jobb som helsesekretær eller andre yrker innen helse?

Som f eks omsorgstjenester osv?

Anonymkode: 40074...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er autorisert for å utføre arbeidsoppgaver knyttet til et bestemt yrke.

Anonymkode: ea8fa...8eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du er autorisert for å utføre arbeidsoppgaver knyttet til et bestemt yrke.

Anonymkode: ea8fa...8eb

Men så skal jeg ile til å si at som assistent i helsetjenesten er du nok å foretrekke istedet for en som er ufaglært. Iallefall om du er helsesekretær.  Da har du god kunnskap i helsespørsmål, men ikke spesifikt pleie.

Skrevet

Nei, ikke mot yrker som krever autorisasjon. Jeg er helsesekretær, men hadde jo aldri fått jobb som tannhelsesekretær. Eneste likheten der må jo være journalføring, pasientbehandling og kanskje noe assistanse. Utover det har jeg ikke peiling. Samme med apotektekniker. Selv om jeg har jobba 5 år i butikk har jeg jo ingen kunnskap der 

Anonymkode: c0f6b...0fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke mot yrker som krever autorisasjon. Jeg er helsesekretær, men hadde jo aldri fått jobb som tannhelsesekretær. Eneste likheten der må jo være journalføring, pasientbehandling og kanskje noe assistanse. Utover det har jeg ikke peiling. Samme med apotektekniker. Selv om jeg har jobba 5 år i butikk har jeg jo ingen kunnskap der 

Tja, en venninne som er apotektekniker, fikk jobb som helsesekretær på legekontor nå. Der sa de at de treng noen med den kunnskapen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Tja, en venninne som er apotektekniker, fikk jobb som helsesekretær på legekontor nå. Der sa de at de treng noen med den kunnskapen!

Ja det er godt mulig at hun hadde kunnskap og de trengte den. Men da har de sikkert andre til å ivareta de tingene hun ikke kan :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...