Gå til innhold

Om du skulle dø i morgen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livet ble ikke slik jeg drømte om som ung, men jeg har levd livet mitt som best jeg kunne utfra forutsetniner der og da. Jeg er i midten av 50 årene, og jeg tenker av og til på døden. Venner og bekjente på min alder blir syke og dør, slik at døden er nok nærmere nå enn da jeg var 30 år.

Jeg tror at vi velger det livet her på jorden som sjelen vår "trenger" for å vokse og utvikle seg. At de vanskeligheter vi blir stilt overfor her på jorden, har en hensikt. Vi skal "deale med" problemet og dermed oppnå en større forståelse. 

Jeg har tatt mange dumme valg, men selv om disse valgene kanskje har gjort livet mitt vanskeligere enn det kunne vært, har det også gitt meg erfaring og kunnskap. Jeg tror at et liv uten utfordringer og problemer, er uunngåelig, og at det er nettopp disse utfordringene som er meningen med livet. Det, og kjærlighet!

Jeg håper at jeg, når jeg dør, har fått oppfylt en del av "oppdraget" jeg bestemte meg for da jeg ankom. 

Anonymkode: 87863...63d

Annonse

Annonse

Jeg har opplevd veldig mye brå død i min familie, og med til dels unge mennesker. 
Så jeg er veldig oppmerksom på at jeg faktisk KAN dø i morgen. Når som helst er det slutt, og derfor skal jeg nyte det 100% mens jeg er her. Så jeg har et fantastisk liv, jeg lever hver dag som om den var den siste.

Det betyr ikke at jeg har unngått min andel av fæle ting. Men jeg har bestemt meg for å være lykkelig likevel. Jeg skal dø med et smil om munnen, enten det blir i morgen eller på 100-årsdagen.

Anonymkode: e22d0...a27

Ville og ville, opprinnelig ville jeg bli prinsesse, men sånn gikk det ikke.

Uavhengig av at krompen valgte en annen har livet hatt diverse å by på, men allermest på plussiden. Så ja. Jeg har opplevd mye bra, ikke minst mye kjærlighet. Og det er jeg takknemlig for!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Livet ble absolutt ikke som jeg ville eller håpet, men jeg har opplevd, og opplever fremdeles, veldig mye gøy og spennende! :) Ting blir som man gjør det til, tenker jeg. 

Anonymkode: 64e91...8d9

Du glemmer at man kan bli syk....

Anonymkode: c6dd8...751

dør jeg imorgen får jeg ikke levert masteren min og det er jo litt kjipt. Jeg la en grunnelggende plan for hvor jeg vill være som 30-40-50 åring. det gjaldt finne mann, ekteskap, utdanne meg, finne yrket som jeg ville trives i, bosette oss der vi ville lande og ha en grei økonomi.

Men jeg skulle ikke jobbe innenfor fagfeltet mitt og jeg skulle ikke ta master og ikke bo her. men ja jeg er fornøyd ja. men hva betyr mye bra? jeg har opplevd glede i de små tingene og de store men

Anonymkode: 6e32e...801

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Du glemmer at man kan bli syk....

Anonymkode: c6dd8...751

Jeg glemmer ikke det, nei. Jeg er syk selv. Har flere diagnoser, blant annet schizofreni, som gjorde at livet ikke ble som planlagt. Når er jeg friskere, men ikke frisk. Jeg tenker at det handler om hvilken innstilling man har, og man kan alltid ta seg tid til å gjøre noe gøy eller spennende. Dør jeg i morgen vil jeg påstå at jeg dør lykkelig, selv om livet ikke ble som planlagt, og selv om jeg har vært svært syk over mange år. 

Anonymkode: 64e91...8d9

Jeg har opplevd mye bra, men overhodet ikke mett av dage ennå, så det ville vært kjipt selvfølgelig. Har en drøm jeg håper på å gjennomføre i 2028, fint om det kan vente til etter det i det minste 😅

Anonymkode: 7e01e...cd5

Anonym bruker skrev (På 12.3.2023 den 13.24):

Ble livet som du ville og har du opplevd mye bra? 

Anonymkode: 3975b...e21

Livet ble ikke som jeg ønsket, jeg har hatt et tøft liv. Samtidig har det vært mye fint også. Jeg velger bevisst å fokusere på det gode livet har gitt meg, for det er det valg. 

Anonymkode: 23997...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...