Gå til innhold

Dere som har hatt syke dyr og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veldig syk hund her nå, hun mates med vann og mat gjennom sprøyte da hun ikke vil drikke og spise selv, gått greit nå i helgen når vi passer på, men i morgen er det jobb igjen. Vet hun drikker lite når hun er alene hjemme på dagtid, men hun har jo så vondt og, vondt for meg å dra fra henne.

Hva har dere andre gjort?

Anonymkode: 81d08...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo høre om du kan ta en feriedag eller to

Anonymkode: bdf9c...2bb

Skrevet

Permisjon uten lønn om det hadde gått, ellers jobb. Samfunnet går ikke rundt om man skal få sykedager pga dyr asså!

Anonymkode: 29dcf...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Permisjon uten lønn om det hadde gått, ellers jobb. Samfunnet går ikke rundt om man skal få sykedager pga dyr asså!

Du har nok ikke mye omsorg for kjæledyr. Det går an å snakke på en litt finere måte. Jeg jobber turnus, så jeg hadde prøvd å flytte noen fridager, evt. tatt ut ferie.

Anonymkode: f40c8...75c

Skrevet

Ferie, avspasering eller få noen til å se etter hunden. 

Skrevet

Avlivning.

Anonymkode: 060dc...fd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Har heller ikke bedt om sykt dyr dager, bare lurte på hva andre hadde gjort. Er ikke ofte dyr er syke heller, men nå er det akutt. Hatt dyr hele livet og ikke hatt noe sykdom på de der de må pleies.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Avlivning.

Javel, det er løsningen din for å ikke være borte fra jobb? Hun er under behandling for spesifikke ting som hun blir bra av, men akkurat nå må hun ha litt hjelp til å få i seg væske og mat. Hvorfor svare sånn mot noen som har det vondt fordi dyret er sykt?

Hi

Skrevet

Jeg ville ringt nærmeste leder. Det mest nærliggende er vel feriedager eller permisjon uten lønn, men det er viktig å finne en løsning med arbeidsgiver ut fra din/bedriftens hverdag. Noen kan ta hjemmekontor, kanskje du og mannen kan forskyve arbeidsdagene eller ta noen timer hver etc. 

Anonymkode: 74e46...181

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Javel, det er løsningen din for å ikke være borte fra jobb? Hun er under behandling for spesifikke ting som hun blir bra av, men akkurat nå må hun ha litt hjelp til å få i seg væske og mat. Hvorfor svare sånn mot noen som har det vondt fordi dyret er sykt?

Hi

Vi har valgt å avlive hvis dyr har vært så syke. Det dreier seg mer om dyrevelferd enn noe annet. Jeg vet ikke hva ditt dyr feiler, men her har det vært den mest humane løsningen.

Skrevet

Nå har jeg hjemmekontor om jeg ønsker. Men jeg hadde bedt om feriedager eller spurt om noen kunne passe. Å reise fra en så syk hund er uansvarlig. 

Anonymkode: 66e76...7d2

Skrevet

Jeg hadde bedt om en fridag, hadde ikke reist i fra. Evt spurt om noen kunne passet hunden, hvis arbeidsgiver var helt umulig.

Anonymkode: b03a4...c5b

Skrevet

Har du muligheten til å flexe litt på morgen og ettermiddag og dra hjem en tur i lunsjen? Da blir det ikke mange timene den er alene. 

Anonymkode: ec0a4...a6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Vi har valgt å avlive hvis dyr har vært så syke. Det dreier seg mer om dyrevelferd enn noe annet. Jeg vet ikke hva ditt dyr feiler, men her har det vært den mest humane løsningen.

Da hadde dyrlegen sagt det. Hun har halsbetennelse og nakke/ryggvondt. Skal til kiropraktor. Jeg holder aldri et dyr i livet hvis det er uforsvarlig. Hun trenger hjelp til å få i seg vått og tørt, og har selvsagt vondt i nakken ved noen bevegelser. Hun er bare 1 år.

Hi

Skrevet

Ring og si at du er syk. 

Anonymkode: a7c75...e67

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du muligheten til å flexe litt på morgen og ettermiddag og dra hjem en tur i lunsjen? Da blir det ikke mange timene den er alene. 

Anonymkode: ec0a4...a6c

Nei, jobber 40 min unna og på en poliklinikk på sykehus. Mannen skal se på det, han må egentlig være på jobb i morgen, men kan flytte litt på det. Han hadde hjemmekontor flere dager forrige uke.

Takk for svar til dere som kom med tips. Om jeg tar en ulønnet dag bryr jeg meg ikke om, men tenker på at det blir da en mindre på jobb.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ring og si at du er syk. 

Anonymkode: a7c75...e67

Nei, både kolleager og lederen min vet at hunden er syk da jeg avspaserte noen timer på fredag, klarer ikke å lyge om sånt.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Om jeg tar en ulønnet dag bryr jeg meg ikke om, men tenker på at det blir da en mindre på jobb.

Sånn er det jo mange ganger, ting skjer som gjør at arbeidstagere er borte fra jobb av en eller annen grunn. Hunden din er viktigere enn det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sånn er det jo mange ganger, ting skjer som gjør at arbeidstagere er borte fra jobb av en eller annen grunn. Hunden din er viktigere enn det.

Ja, er jo det, men føler på en måte at kjæledyr ikke er en skikkelig grunn, men hun har det jo ikke bra. Tror det løser seg, takk for svar.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er jo det, men føler på en måte at kjæledyr ikke er en skikkelig grunn, men hun har det jo ikke bra. Tror det løser seg, takk for svar.

Hi

Så bra,god bedring til hunden din ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt hund i 7 år nå og har aldri opplevd at den er så syk at jeg har vurdert at den trenger tilsyn. Hadde katt i 14 år før det, og da var det én dag den måtte ha tilsyn. Ungene derimot har jeg måtte være hjemme med ofte. Tror neppe samfunnet hadde knelt om en må ta én sykedag på 21 år på grunn av kjæledyr. 

Anonymkode: c4395...945

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så bra,god bedring til hunden din ❤️

Takk❤ikke morro når de er så hjelpesløse.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...