Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #101 Skrevet 13. mars 2023 Østerdølen skrev (18 minutter siden): Jo,det er ulovlig for barn under 18 år, men barnet kan ikke straffes, det gjør foreldrene ved at det kan blant annet meldes til BV. Teknisk sett er det faktisk ingen aldersgrense på det å drikke alkohol. Det er en aldersgrense på kjøp og det er ulovlig å selge eller gi alkohol til noen under 18 år. Anonymkode: c42d4...100
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #102 Skrevet 13. mars 2023 Østerdølen skrev (1 time siden): Jo,det er ulovlig for barn under 18 år, men barnet kan ikke straffes, det gjør foreldrene ved at det kan blant annet meldes til BV. Nei det er ikke ulovlig for barn under 18 men det er ulovlig å kjøpe til barn under 18 Anonymkode: febe3...4d4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #103 Skrevet 13. mars 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden): Det kan vel diskuteres her hvem som snakker dritt... Uansett, så ville jeg ikke argumentert så veldig med politiet om hvorfor de må kjøre poden hjem. De har mange andre de også må ringe hjem til. Og grunnen til at de nevnte dette på tv, var nettopp pga foreldre som deg skulle få øynene opp for ansvaret du faktisk har for tenåringen din. Det kan ikke kastes over på andre. Dersom du ikke kan hente eller kjøre, så bør du i framtiden tenke på hvordan du ville løse en slik situasjon på en god måte og ikke bare sitte tafatt og la offentlige tjenestemenn komme med tenåringen din på døra. Nei det var nok ikke pga foreldre som meg, dessverre dor deg;) Anonymkode: febe3...4d4
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. mars 2023 #104 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nei det var nok ikke pga foreldre som meg, dessverre dor deg;) Anonymkode: febe3...4d4 På hvilken måte føler du deg ikke i den kategorien? Politiet går ut med at de er oppgitt over foreldre som ikke vil eller kan hente ungen sin, og ber politiet om å frakte ungdommen hjem selv. Du skriver jo selv at du ikke alltid kan hente, og at du i en slik situasjon ville ha kommet fram til en god kommunikasjon med politiet. Det tror jeg ikke hjelper politiet særlig som står der med mange overstadige ungdommer. De ønsker bare at du som foresatt tar ansvar og henter ungen din.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #105 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hjelp,for en enorm kverulant du er. Anonymkode: 0c121...bca Slutt med dette! Hun blir angrepet og snakket nedlatende til gjennom hele tråden, og hun er ikke på noen måte kverulanten her! Hun prøver å forklare noe, mens resten hever pekefinger og er ufine. Hun svarer avvæpnende, og det er på ingen måte å kverulere. Jeg svarte henne selv en gang om hva alternativet kunne være, på en høflig måte uten å kritisere henne. Det må gå an å svare uten de forbanna hersketeknikkene som ofte blir brukt her, og som du gjør nå. Vi er flere som reagerer på både tonen her og hvor frekke mange er her. Isteden for at dere går i dere selv, så beskylder dere oss for å være hverandre i flere tråder. Anonymkode: 8b72a...1c6
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. mars 2023 #106 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Slutt med dette! Hun blir angrepet og snakket nedlatende til gjennom hele tråden, og hun er ikke på noen måte kverulanten her! Hun prøver å forklare noe, mens resten hever pekefinger og er ufine. Hun svarer avvæpnende, og det er på ingen måte å kverulere. Jeg svarte henne selv en gang om hva alternativet kunne være, på en høflig måte uten å kritisere henne. Det må gå an å svare uten de forbanna hersketeknikkene som ofte blir brukt her, og som du gjør nå. Vi er flere som reagerer på både tonen her og hvor frekke mange er her. Isteden for at dere går i dere selv, så beskylder dere oss for å være hverandre i flere tråder. Anonymkode: 8b72a...1c6 Ikke meg du svarer her, men ber deg om å lese gjennom svarene til vedkommende gjennom hele tråden her. Ikke mye høflighet å spore der altså. Jeg vet ikke hva du mener med at du beskyldes for å være flere her, men i stedet for å skrive utfyllende og forklarende på hvorfor vedkommende ikke kan hente sitt overstadig berusede barn, eller kan få andre til å hente eller sitte barnevakt for resterende barn, så svares det unnlatende og frekt. Hva om de ringte fra sykehuset og ungdommen var alvorlig skadet? Man må jo som voksen klare å tenke visse scenarier som kan oppstå, og ha en kriseplan ut ifra det. Det er en del av ansvaret man har som forelder!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #107 Skrevet 13. mars 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (23 minutter siden): Ikke meg du svarer her, men ber deg om å lese gjennom svarene til vedkommende gjennom hele tråden her. Ikke mye høflighet å spore der altså. Jeg vet ikke hva du mener med at du beskyldes for å være flere her, men i stedet for å skrive utfyllende og forklarende på hvorfor vedkommende ikke kan hente sitt overstadig berusede barn, eller kan få andre til å hente eller sitte barnevakt for resterende barn, så svares det unnlatende og frekt. Hva om de ringte fra sykehuset og ungdommen var alvorlig skadet? Man må jo som voksen klare å tenke visse scenarier som kan oppstå, og ha en kriseplan ut ifra det. Det er en del av ansvaret man har som forelder! Man må jo som voksen, hva da? Svare folk noenlunde høflig og ikke avkreve flere svar enn vedkommende har gitt? For hun har kommet med grunn, men hun må kanskje komme med flere for å ha mer å kritisere? Anonymkode: 8b72a...1c6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #108 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slutt med dette! Hun blir angrepet og snakket nedlatende til gjennom hele tråden, og hun er ikke på noen måte kverulanten her! Hun prøver å forklare noe, mens resten hever pekefinger og er ufine. Hun svarer avvæpnende, og det er på ingen måte å kverulere. Jeg svarte henne selv en gang om hva alternativet kunne være, på en høflig måte uten å kritisere henne. Det må gå an å svare uten de forbanna hersketeknikkene som ofte blir brukt her, og som du gjør nå. Vi er flere som reagerer på både tonen her og hvor frekke mange er her. Isteden for at dere går i dere selv, så beskylder dere oss for å være hverandre i flere tråder. Anonymkode: 8b72a...1c6 Takk♥️ Anonymkode: febe3...4d4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #109 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Man må jo som voksen, hva da? Svare folk noenlunde høflig og ikke avkreve flere svar enn vedkommende har gitt? For hun har kommet med grunn, men hun må kanskje komme med flere for å ha mer å kritisere? Anonymkode: 8b72a...1c6 Mest sannsynlig det ja, noen blir aldri fornøyd og dikter opp for å kunne kritisere videee Anonymkode: febe3...4d4
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. mars 2023 #110 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Man må jo som voksen, hva da? Svare folk noenlunde høflig og ikke avkreve flere svar enn vedkommende har gitt? For hun har kommet med grunn, men hun må kanskje komme med flere for å ha mer å kritisere? Anonymkode: 8b72a...1c6 Jeg hadde nok forventet at hun hadde kommet med en mer utfyllende grunn ja, utover det som er skrevet til nå. Så hadde hun sluppet å skrive alle de korte ufine kommentarene som svar, igjennom hele tråden.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #111 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slutt med dette! Hun blir angrepet og snakket nedlatende til gjennom hele tråden, og hun er ikke på noen måte kverulanten her! Hun prøver å forklare noe, mens resten hever pekefinger og er ufine. Hun svarer avvæpnende, og det er på ingen måte å kverulere. Jeg svarte henne selv en gang om hva alternativet kunne være, på en høflig måte uten å kritisere henne. Det må gå an å svare uten de forbanna hersketeknikkene som ofte blir brukt her, og som du gjør nå. Vi er flere som reagerer på både tonen her og hvor frekke mange er her. Isteden for at dere går i dere selv, så beskylder dere oss for å være hverandre i flere tråder. Anonymkode: 8b72a...1c6 Dere og oss? Så du har blitt beskyldt for å være en annen? Anonymkode: 0c121...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå