Gå til innhold

Politiet sjokkert over foreldre.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Står det noe sted det? Men du skjønner at man ikke alltid kan hebte, eller hva hadde du gjort om du hadde flere barn å var alene hjemme med de? Sykt barn? 

Anonymkode: febe3...4d4

Du tar de jo med deg i bilen! Hvor lite løsningsorientert kan man bli.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jo, det er definitivt omsorgssvikt når foreldre nekter å ta ansvar for barn som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.

Anonymkode: 0635e...a48

Omsorgsvikt er et begrep som innbefatter svikt over tid. At foreldre bedømmer feil eller gjør feil en gang er ikke omsorgssvikt. Det er som sagt veldig spesielt at de ikke henter, og enda verre at de ikke svarer på telefonen, så kritikkverdig i aller høyeste grad. Men slutt å kalle en engangs foreteelse for omsorgsvikt. Det er useriøst og fordummer bare diskusjonen. 

Anonymkode: 8b72a...1c6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Står det noe sted det? Men du skjønner at man ikke alltid kan hebte, eller hva hadde du gjort om du hadde flere barn å var alene hjemme med de? Sykt barn? 

Da hiver du deg rundt og ringer besteforeldre, en tante eller onkel, en venn mm. Du henter tenåringen din!!

Annonse

Omsorgsvikt er et begrep som innbefatter svikt over tid. At foreldre bedømmer feil eller gjør feil en gang er ikke omsorgssvikt. Det er som sagt veldig spesielt at de ikke henter, og enda verre at de ikke svarer på telefonen, så kritikkverdig i aller høyeste grad. Men slutt å kalle en engangs foreteelse for omsorgsvikt. Det er useriøst og fordummer bare diskusjonen. 

Anonymkode: 8b72a...1c6

👏

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei man må nok låse inne barna sine da.

Ja for det er jo ingenting imellom «ikke sende ungen på fyllefest» og «låse barna sine inne».

Herregud, man skjønner jo hva polititet sliter med.

Anonymkode: 0f9d7...baf

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes en drøss av ungdommer på hybel langt unna forekdre , de skal altså ha portforbud de da.. 

De får sitte i fyllearresten da, som andre voksne må.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja for det er jo ingenting imellom «ikke sende ungen på fyllefest» og «låse barna sine inne».

Herregud, man skjønner jo hva polititet sliter med.

Herregud ! Godt politiet ikke sliter med mitt barn da!

De får sitte i fyllearresten da, som andre voksne må.

Heldigvis mer oppegående politi rundt her, de ønsker å jobbe forebyggende og være der for ungdommen 

Heldigvis mer oppegående politi rundt her, de ønsker å jobbe forebyggende og være der for ungdommen 

Er det politiet sin skyld at ungdommen drikker seg dritings i Kollen og foreldrene ikke gidder å hente dem altså?

Troll. Finn på noe bedre å bruke tiden din på.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Er det politiet sin skyld at ungdommen drikker seg dritings i Kollen og foreldrene ikke gidder å hente dem altså?

Troll. Finn på noe bedre å bruke tiden din på.

Troll? Så fordi man er litt mer realistisk så er man troll? Interessant 

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Troll? Så fordi man er litt mer realistisk så er man troll? Interessant 

Men hva hadde du gjort da? Om politi ringte og sa at din 16 åring var overstadig beruset og må hentes? 

Anonymkode: 9be5d...803

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Herlighet at man ikke henter den ene gangen betyr ikke at man ikke følger opp barna

Jeg kan nesten ikke se for meg et scenario der jeg ikke hadde hentet ungdommen min hvis politiet ringte. 

Anonymkode: 23508...ed9

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men hva hadde du gjort da? Om politi ringte og sa at din 16 åring var overstadig beruset og må hentes? 

Anonymkode: 9be5d...803

Hadde jeg ikke kunne hentet er jeg sikker på det hadde løst seg likevel med god kommunikasjon med politiet 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan nesten ikke se for meg et scenario der jeg ikke hadde hentet ungdommen min hvis politiet ringte. 

Anonymkode: 23508...ed9

Så fint for deg da. Du hadde satt deg bak rattet å kjørt samme hvor langt unna det var? Eller om du hadde flere barn hjemme og var alene med de den kvelden ? 

Så fint for deg da. Du hadde satt deg bak rattet å kjørt samme hvor langt unna det var? Eller om du hadde flere barn hjemme og var alene med de den kvelden ? 

Selvfølgelig. Du har ansvar for ALLE barna dine. At du har fått flere enn du klarer er helt og holdent ditt ansvar. Da gjør du det som skal til.

Anonymkode: 85a78...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...