Gå til innhold

Politiet sjokkert over foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ekstremt mye fyll blant ungdom i Kollen, og flere ble tatt hånd om av helse. Selv om dette er blitt vanlig, så ble politiet sjokkert fordi enkelte foreldre nektet å hente ungdommene og mente nødetatene skulle frakte de hjem. Har politiet grunn til å bli sjokkerte? Jeg er ikke overrasket i det hele tatt for min del. 

Anonymkode: 8b72a...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke overrasket, noen av kompisene til sønnen ble omtrent satt av i fart når de sov over, ikke så mye som en melding eller hils fra foreldrene. 

Politiet går ut med dette med god grunn. Tror ikke de er oppriktig sjokkert, men oppgitt over enkelte foreldre. Med god grunn. 

Anonymkode: f18b0...b35

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket, noen av kompisene til sønnen ble omtrent satt av i fart når de sov over, ikke så mye som en melding eller hils fra foreldrene. 

Politiet går ut med dette med god grunn. Tror ikke de er oppriktig sjokkert, men oppgitt over enkelte foreldre. Med god grunn. 

Ja det er nok sant, men da vil det være bedre om de sier at de nettopp ikke er overrasket. Dette er ikke noe nytt og jeg tror ikke foreldre blir bedre av at de uttrykker at de er sjokkert. De burde si at de er drittlei foreldre som ikke tar ansvar, og at det er for mange som ikke gjør det. Men det blir kanskje feil iom at foreldre kan bli krenka 🙄

Skrevet

Men kjære! Begrepet blir brukt for å beskrive alvoret, ikke fordi politiet bokstavlig er sjokkert. Det skal nok litt mer enn det for å vippe dem av pinnen. Jøyemeg. 

Anonymkode: 9be5d...803

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men kjære! Begrepet blir brukt for å beskrive alvoret, ikke fordi politiet bokstavlig er sjokkert. Det skal nok litt mer enn det for å vippe dem av pinnen. Jøyemeg. 

Du a? Stått opp med feil ben, sovet dårlig, fyllesjuk? 

Hvis du klarer å lese min andre kommentar så skjønner du sikkert mer av hi også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du a? Stått opp med feil ben, sovet dårlig, fyllesjuk? 

Hvis du klarer å lese min andre kommentar så skjønner du sikkert mer av hi også. 

Hersketeknikken din suger og jeg har lest alle dine kommentarer. Min første kommentar står seg helt strålende. 

Skrevet

Om man leser innlegg her inne om hvordan foreldre er enkelte ganger, så er det ikke overraskende at ungdommene drikker, at de ikke kan begrense seg og at foreldrene selv har drukket når de sender poden på fest og derfor ikke kan hente dem. Og så har vi disse som mener de setter seg i respekt om de krever at andre gjør noe for dem. 

Anonymkode: fa84f...3ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var ekstremt mye fyll blant ungdom i Kollen, og flere ble tatt hånd om av helse. Selv om dette er blitt vanlig, så ble politiet sjokkert fordi enkelte foreldre nektet å hente ungdommene og mente nødetatene skulle frakte de hjem. Har politiet grunn til å bli sjokkerte? Jeg er ikke overrasket i det hele tatt for min del. 

Lever du hele livet med så bokstavelig tolkning må du ha det veldig slitsomt.

Skrevet
sug lut skrev (6 minutter siden):

Lever du hele livet med så bokstavelig tolkning må du ha det veldig slitsomt.

Enhver tråd er anledning til å krangle tydeligvis. Kan dere skjerpe dere og heller fokusere på saken her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enhver tråd er anledning til å krangle tydeligvis. Kan dere skjerpe dere og heller fokusere på saken her? 

Med pipette: du har misforstått.

Skrevet

😂

Skrevet

Dessverre må jeg si at etter jeg fikk barn selv så sjokkerer ingenting mer. Det er så mange foreldre i verden som gir faen i ungene. De skal forstyrre minst mulig. Og det verste, de oppdrar de ikke men bidrar til at de blir en speilbilde av de selv. Grenseløs oppdragelse. Gjennom Årene så vil jeg anslå det var 20% slike foreldre i hver klasse til barna. Det er så mange av de liksom. Det overrasker. Jeg plukker ut tidlig hvem som begynner å drikke tidlig. Snakker ikke om å drikke en rusbrus og fnise hjem. Det har holdt stikk. 
Jeg har opplevd mødre som ler av mennesker med downs sammen med barna sine fordi det er jo uskyldig. Klart unga har ikke sjans i havet til å bli en tenåring folk liker. 

Anonymkode: 63848...539

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Dessverre må jeg si at etter jeg fikk barn selv så sjokkerer ingenting mer. Det er så mange foreldre i verden som gir faen i ungene. De skal forstyrre minst mulig. Og det verste, de oppdrar de ikke men bidrar til at de blir en speilbilde av de selv. Grenseløs oppdragelse. Gjennom Årene så vil jeg anslå det var 20% slike foreldre i hver klasse til barna. Det er så mange av de liksom. Det overrasker. Jeg plukker ut tidlig hvem som begynner å drikke tidlig. Snakker ikke om å drikke en rusbrus og fnise hjem. Det har holdt stikk. 
Jeg har opplevd mødre som ler av mennesker med downs sammen med barna sine fordi det er jo uskyldig. Klart unga har ikke sjans i havet til å bli en tenåring folk liker. 

Du plukker ut hvem som drikker tidlig? Herregud , du er dømmende og så presterer du å snakke ned andre.?

Anonymkode: febe3...4d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du plukker ut hvem som drikker tidlig? Herregud , du er dømmende og så presterer du å snakke ned andre.?

Jeg plukker ut hvem som ikke har grenser hjemme og kan dermed fastslå hvem som vil leve mer på kanten. Drikking tatt som eksempel her da det var temaet. 
Det er ikke vanskelig å se hvilken retning ungene kan dra basert på foreldres tilstedeværelse. 
Jeg ser hvilke jenter som kommer til å lage jentedrama, hvem som er overfladiske og vil skape klespress og utseendepress. Det er bare å se på foreldrene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo sant. Fra førsteklasse kan man se hvem som kommer til å skli ut med rus, utagerende adferd, tidlig seksuell debut osv.

Anonymkode: 85a78...1c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det er da ikke vanskelig? Ofte holder det å se foreldrene, eller være på et foreldremøte med dem. Jeg har hatt rett på nesten alle jeg tenkte dette om i førsteklasse og nå går de på ungdomsskolen.

Anonymkode: cb5fc...458

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er da ikke vanskelig? Ofte holder det å se foreldrene, eller være på et foreldremøte med dem. Jeg har hatt rett på nesten alle jeg tenkte dette om i førsteklasse og nå går de på ungdomsskolen.

Mener du seriøst at du vurderte hvilke unger som hadde størst sjans til å falle utpå da de startet i første klasse? Det er ikke normalt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo sant. Fra førsteklasse kan man se hvem som kommer til å skli ut med rus, utagerende adferd, tidlig seksuell debut osv.

Nei , men dømmende foreldre tror nok det

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

🙄

Skrevet

Jeg plukker ut hvem som ikke har grenser hjemme og kan dermed fastslå hvem som vil leve mer på kanten. Drikking tatt som eksempel her da det var temaet. 
Det er ikke vanskelig å se hvilken retning ungene kan dra basert på foreldres tilstedeværelse. 
Jeg ser hvilke jenter som kommer til å lage jentedrama, hvem som er overfladiske og vil skape klespress og utseendepress. Det er bare å se på foreldrene. 

Kvalmt og dømmende , håper ikke barna dine blir som deh

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nei , men dømmende foreldre tror nok det

Altså, ti år etter har jeg min dom bekreftet. Ikke tro at det ikke synes.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Altså, ti år etter har jeg min dom bekreftet. Ikke tro at det ikke synes.

🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja det er nok sant, men da vil det være bedre om de sier at de nettopp ikke er overrasket. Dette er ikke noe nytt og jeg tror ikke foreldre blir bedre av at de uttrykker at de er sjokkert. De burde si at de er drittlei foreldre som ikke tar ansvar, og at det er for mange som ikke gjør det. Men det blir kanskje feil iom at foreldre kan bli krenka 🙄

Min teori er at politiet benytter klikkoverskrift, for de foreldrene de trenger å nå ut til mest sannsynlig er overrepresentert blant de som vanligvis ikke leser mer enn overskriften. 

Clickbait med hensikt, i motsetning til mye annet 😅

Skrevet

Kvalmt og dømmende , håper ikke barna dine blir som deh

Dømmende? Hvordan er det dømmende å observere fraværende oppdragelse og erfaringsmessig vite at det er disse barna som oftest havner utpå med utagerende ungdomstid? Det er hevet over enhver tvil at gir du ikke barna den oppfølging barna trenger så er de ikke godt nok utstyrt til å ta gode valg senere. Det er selvsagt mange flere faktorer som styrer. Likevel har jeg hatt rett i hvem som begynner å drikke tidlig og hvem som kan bli kilde til dårlig klassemiljø. 

Skrevet

Bekymringsmelding til BV hver eneste gang foreldrene ikke henter,tror jeg er løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...