Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #26 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Vi fikk oss hund for litt siden, og for oss var det helt naturlig å chippe den. Er liksom en ekstra trygghet i tilfelle den klarer å stikke av. Snakket med en bekjent for litt siden og han mente av det var totalt unødvendig, man passer da på hunden sin. Jeg tenker at selv om man er flink til å passe på hunden sin kan uhellet være ute, og dersom det skjer et sted hvor hunden ikke er kjent, og den blir funnet er det fint om den er chippet. Dere med hund, har dere chippet den? Anonymkode: f42b9...20d Dun bekjente er tett i nøtta. Greit å chippe ham også, i tilfelle han ikke finner veien hjem. Anonymkode: 07473...42d
Pobie Skrevet 12. mars 2023 #27 Skrevet 12. mars 2023 Ja alle dyrene våre har vært chippet. Mener det er en selvfølge å chippe og det gjøres jo enkelt samtidig med en sjekk eller vaksine. Har en 14 år gammel hund som er veldig veloppdragen og holder seg i nærheten, og vi er folk som passer på. Likevel har hun blitt borte to ganger og takket være chippen har vi fått henne tilbake innen et par timer hver gang.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #28 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min malteser var chippet når vi fikk henne 8 uker gammel. Da var hun ca 800 gram. Anonymkode: 6cdde...38d Tror det er forskjell på hund og katt. Googlet men fant det ikke nedskrevet at det var regler på dette, men katter chippes ofte senere fordi de også tatoveres og det må de bedøves for. My bad. 😊 Anonymkode: d8d44...eec
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #29 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Tror det er forskjell på hund og katt. Googlet men fant det ikke nedskrevet at det var regler på dette, men katter chippes ofte senere fordi de også tatoveres og det må de bedøves for. My bad. 😊 Anonymkode: d8d44...eec Tror det bare er litt forskjell på hva som er vanlig å gjøre. Hunder chippes som regel i forbindelse med veterinærkontroll før avlevering fra oppdretter til kjøper. Katter chippes som regel i forbindelse med sterilisering .(vi har ikke noe problem med løshunder i Norge, så automatisk sterilisering av hunder er ikke lov). Anonymkode: e9dde...203
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #30 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tror det bare er litt forskjell på hva som er vanlig å gjøre. Hunder chippes som regel i forbindelse med veterinærkontroll før avlevering fra oppdretter til kjøper. Katter chippes som regel i forbindelse med sterilisering .(vi har ikke noe problem med løshunder i Norge, så automatisk sterilisering av hunder er ikke lov). Anonymkode: e9dde...203 Jepp jeg så det. 😊 Husker de sa at kattene mine var for små for chip, men når jeg tenker meg om så var det vel egentlig narkose de mente. Anonymkode: d8d44...eec
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #31 Skrevet 12. mars 2023 Hva innebærer å chippe hunden, egentlig? Vi har en omplasseringshund som er chippet, men vi har ikke gjort noen aktive endringer mtp å registrere at hun er vår annet enn å melde inn til kennelklubben. Anonymkode: f0175...e26
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #32 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hva innebærer å chippe hunden, egentlig? Vi har en omplasseringshund som er chippet, men vi har ikke gjort noen aktive endringer mtp å registrere at hun er vår annet enn å melde inn til kennelklubben. Anonymkode: f0175...e26 Neste gang dere er hos veterinæren kan dere fikse det ved å endre eier som kommer opp når de scanner chipen. Det er omtrent som en strekkode sånn sett. Anonymkode: b757c...cf8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #33 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Neste gang dere er hos veterinæren kan dere fikse det ved å endre eier som kommer opp når de scanner chipen. Det er omtrent som en strekkode sånn sett. Anonymkode: b757c...cf8 Tusen takk, da skal jeg gjøre det. Og folk sier at de ikke lærer noe her på forumet 🥰 Anonymkode: f0175...e26
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #34 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk, da skal jeg gjøre det. Og folk sier at de ikke lærer noe her på forumet 🥰 Anonymkode: f0175...e26 Hvis hunden er omplassert gjennom feks FOD så tror jeg de ønsker å stå oppført som «eier» på dyre-id (altså chippen). Kan hende de har endret den praksisen. Men om dyret står oppført på annen eier så må den som står oppført foreta eierskifte på dyre-id. Anonymkode: d8d44...eec
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #35 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvis hunden er omplassert gjennom feks FOD så tror jeg de ønsker å stå oppført som «eier» på dyre-id (altså chippen). Kan hende de har endret den praksisen. Men om dyret står oppført på annen eier så må den som står oppført foreta eierskifte på dyre-id. Anonymkode: d8d44...eec Jeg googlet litt og når man registrerer eierskiftet i NKK så ordner de oppdatering av chip automatisk. Godt å vite. Anonymkode: f0175...e26
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #36 Skrevet 12. mars 2023 Ja selvsagt , ansvarlige eiere gjør det Anonymkode: 3fe57...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå