Gå til innhold

Hva er det med mødre som ikke stopper når man sier STOPP??

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er sånn det funker. Man holder ikke avtaler med en som forsøker å bestemme hva man kan og ikke kan i en diskusjon. Når barna mine oppfører seg dårlig, så bryter jeg også avtaler med dem. Jeg belønner ikke folk som ønsker å manipulere meg

Anonymkode: 9e2c4...2dd

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At du ikke er spesielt lydhør? Det ser jeg jo i tråden det.

Anonymkode: 191bb...d48

😵💫 dere forstår virkelig ingenting….

Anonymkode: 735fd...e6c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

😵💫 dere forstår virkelig ingenting….

Joda. Jeg forstår mange ting. Til og med at du ønsker å bestemme hva din mor kan og ikke kan mene eller si og når hun får lov å si det. De fleste mødre hører ikke på sånt tull

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun stopper aldri og i alle fall ikke i en diskusjon det hun mener hun har rett eller skal presse på sin mening og når hun har gjort det så mener hun at jeg også skal være enig - hvis jeg skal ha noe av henne….

Hva skal du ha av din mamma om du selv er voksen og i jobb? Dette er veldig rart. 

Anonymkode: 22226...52f

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal du ha av din mamma om du selv er voksen og i jobb? Dette er veldig rart. 

Er ikke i jobb. Uansett det var ikke det det handlet opp. Hvorfor er det ingen som kan svare på det jeg spør om? Du og de andre vender dette over på meg. Det er ikke jeg som er problemet her…

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke i jobb. Uansett det var ikke det det handlet opp. Hvorfor er det ingen som kan svare på det jeg spør om? Du og de andre vender dette over på meg. Det er ikke jeg som er problemet her…

Du er ikke i jobb, vet ikke hva Nav er og vil ha penger av mamma? Og er voksen? Har du det man kaller utfordringer?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Joda. Jeg forstår mange ting. Til og med at du ønsker å bestemme hva din mor kan og ikke kan mene eller si og når hun får lov å si det. De fleste mødre hører ikke på sånt tull

Skal jeg liksom ikke ha noe og si? Skal jeg presses til å diskutere noe som vi kommer til og krangle om fordi hun ikke gir seg? Mener du det er rett? I så fall er dere begge to helt bak mål🙄

Annonse

Du er ikke i jobb, vet ikke hva Nav er og vil ha penger av mamma? Og er voksen? Har du det man kaller utfordringer?

Det var et eksempel. Hva mener du? Det er ikke jeg som er problemet det er min mor som ikke gir seg når jeg sier stopp. Forstår du ikke det? 

Det var et eksempel. Hva mener du? Det er ikke jeg som er problemet det er min mor som ikke gir seg når jeg sier stopp. Forstår du ikke det? 

Hvis hun må forsørge deg som er voksen, så er det ikke så rart.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis hun må forsørge deg som er voksen, så er det ikke så rart.

Det er en plikt en mor har livet ut og forsørge at man har det bra. 

Ikke etter fylte 18 år.

Og vi er mange som forstår hva du formidler i denne tråden, men vi er uenig! Det er ikke din mor som er problemet, men deg!

Anonymkode: 024ef...adf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun stopper aldri og i alle fall ikke i en diskusjon det hun mener hun har rett eller skal presse på sin mening og når hun har gjort det så mener hun at jeg også skal være enig - hvis jeg skal ha noe av henne….

Men hvorfor skal du ha noe ab din mor hvis du er voksen og klarer deg selv? 

Anonymkode: 768c9...05f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er feil. Dine foreldre har forsørgeransvar for deg til du er 18 år, eventuelt til du er fetdig med videregående skole. Etter det så mådu selv ta ansvar, skaffe deg utdannelse og jobb og klare deg selv. 

Annonse

Det er feil. Dine foreldre har forsørgeransvar for deg til du er 18 år, eventuelt til du er fetdig med videregående skole. Etter det så mådu selv ta ansvar, skaffe deg utdannelse og jobb og klare deg selv. 

Så etter 18 år da er man fri for sympati empati og medmenneskelighet sier du? Jeg tar utdanning men jeg blir faktisk oppdratt og korrigert enda. Når skal dette slutte mener du???

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ikke etter fylte 18 år.

Og vi er mange som forstår hva du formidler i denne tråden, men vi er uenig! Det er ikke din mor som er problemet, men deg!

Anonymkode: 024ef...adf

Ja vel det er jo sånn det pleier og være når man har et problem da er man alltid feilen selv. Det er ikke dumt med noe empati. 

Om dette ikke er tull, så tipper jeg at du er fra et land i Midtøsten? Har nemlig vært borti denne diskusjonen, men da har det vært "våre nye landsmenn" som har en helt crazy tankegang omkring det med familie og penger 🤣

Anonymkode: 64ad2...25a

Om dette ikke er tull, så tipper jeg at du er fra et land i Midtøsten? Har nemlig vært borti denne diskusjonen, men da har det vært "våre nye landsmenn" som har en helt crazy tankegang omkring det med familie og penger 🤣

Nei jeg er norsk .jeg er vant til å få det jeg spør om og det har ikke vært et problem tidligere. 

Nei jeg er norsk .jeg er vant til å få det jeg spør om og det har ikke vært et problem tidligere. 

Ok, da er dette bare tull.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvem bestemmer at det skal skje? Jeg bestemmer over meg selv og når hva pg hvordan jeg vil ha det. Det handler om noe så grunnleggende av respekt! 

Buhu

Anonymkode: 22769...5e9

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Så etter 18 år da er man fri for sympati empati og medmenneskelighet sier du? Jeg tar utdanning men jeg blir faktisk oppdratt og korrigert enda. Når skal dette slutte mener du???

Nei, men når du er 18 år så regnes du som voksen og da må du også oppføre deg som voksen. Du kan ikke bestemme hva din mor skal si eller å gjøre, og du kan heller ikke kreve at hun skal stoppe, men du kan velge å trekke deg vekk og ta konsekvensene av det valget som da vil være å klare deg selv. Det du derimot ikke kan er å kreve penger og andre goder av din mor, samtidig som du skal bestemme når hun skal kunne si noe eller ikke. Du ønsker et forhold til din mor som kun går på dine premisser og slik er ikke livet hverken som barn eller voksen.

Nei, men når du er 18 år så regnes du som voksen og da må du også oppføre deg som voksen. Du kan ikke bestemme hva din mor skal si eller å gjøre, og du kan heller ikke kreve at hun skal stoppe, men du kan velge å trekke deg vekk og ta konsekvensene av det valget som da vil være å klare deg selv. Det du derimot ikke kan er å kreve penger og andre goder av din mor, samtidig som du skal bestemme når hun skal kunne si noe eller ikke. Du ønsker et forhold til din mor som kun går på dine premisser og slik er ikke livet hverken som barn eller voksen.

Det gjør jeg ikke jeg bet om en pause i en diskusjon når jeg kjenner jeg koker av sinnet. Dette blir ikke godtatt og hun tvinger meg til å bli i situasjonen hvis det skal bli sånn jeg vil. Det er dette jeg irriterer meg over. Det er unødvendig når det er høy temperatur da kunne man fått en pause, men DET blir ikke godtatt. 

Hva er det som gjør at du har en rett til å få litt støtte fordi du skal på noe viktig?

Fordi det er de andre også fått. Men grunnen til at dette i det hele tatt var fordi hun krevende og vite hva hvorfor og hvem. Det mener jeg hun ikke har rett til og vite. 

Det gjør jeg ikke jeg bet om en pause i en diskusjon når jeg kjenner jeg koker av sinnet. Dette blir ikke godtatt og hun tvinger meg til å bli i situasjonen hvis det skal bli sånn jeg vil. Det er dette jeg irriterer meg over. Det er unødvendig når det er høy temperatur da kunne man fått en pause, men DET blir ikke godtatt. 

Men du er ett fritt menneske og kan trekke deg ut av diskusjonen med den konsekvens at du ikke oppnår det du ber om.

Fordi det er de andre også fått. Men grunnen til at dette i det hele tatt var fordi hun krevende og vite hva hvorfor og hvem. Det mener jeg hun ikke har rett til og vite. 

Din mor har all rett til å få vite svar på disse spørsmål hvis det er hun som skal betale for det. Men igjen du kan velge å ikkesi noe til henne og betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...