Gå til innhold

Hva er det med mødre som ikke stopper når man sier STOPP??

Anbefalte innlegg

La oss ta et eksempel: vi er i en diskusjon og jeg ber om og ta en pause. I stedet for og godta dette og stoppe så fortsetter hun og mase. Hva skjer? Jeg eksploderer og det ender med krangling. Hva er det med mødre som ikke klarer og stoppe og mase??? 

Anonymkode: 735fd...e6c

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

«Jeg trenger en pause fra diskusjonen» selvsagt får du ikke det. Man diskuterer seg ferdig. 

Anonymkode: 9e2c4...2dd

Hvem bestemmer at det skal skje? Jeg bestemmer over meg selv og når hva pg hvordan jeg vil ha det. Det handler om noe så grunnleggende av respekt! 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Sannsynligvis er det fordi du ikke gidder å hjelpe til hjemme, forholde deg til regler og høre når hun snakker til deg. 

Anonymkode: 768c9...05f

Det stemmer ikke. 

Kjente meg igjen i din mors tilfelle. Spesielt med sønnen, og egentlig bare han. Jeg føler jeg ikke når inn noen ganger og da fortsetter jeg. Skjønner at det er slitsomt, og tar meg i det. 

Anonymkode: a38a8...0b8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke. 

Etter å ha oppdratt 4 jenter så har jeg mine store tvil om din påstand her. Det som kjennetegner ungdom er at de ikke evner å godta at de har regler og føringer de må forholde seg til så lenge de bor hjemme, og selvom de påstår at de hjelper til hjemme så er det en sannhet med store modifikasjoner.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Etter å ha oppdratt 4 jenter så har jeg mine store tvil om din påstand her. Det som kjennetegner ungdom er at de ikke evner å godta at de har regler og føringer de må forholde seg til så lenge de bor hjemme, og selvom de påstår at de hjelper til hjemme så er det en sannhet med store modifikasjoner.

Når og hvor har jeg sagt jeg bor hjemme? Eller er ungdom?? Hæ? Det eneste jeg BER om er at HUN Skal stoppe når jeg sier STOPP??? Hvor vanskelig er det og skjønne dette?? Jeg kunne oppdratt jenter i blinde. Det er virkelig ikke en oppgave som kreves applaus for. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når og hvor har jeg sagt jeg bor hjemme? Eller er ungdom?? Hæ? Det eneste jeg BER om er at HUN Skal stoppe når jeg sier STOPP??? Hvor vanskelig er det og skjønne dette?? Jeg kunne oppdratt jenter i blinde. Det er virkelig ikke en oppgave som kreves applaus for. 

Tja, moren din har vel ikke lykkes helt? 

Anonymkode: 22226...52f

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvem bestemmer at det skal skje? Jeg bestemmer over meg selv og når hva pg hvordan jeg vil ha det. Det handler om noe så grunnleggende av respekt! 

Men da bestemmer du jo også hvordan den du diskuterer med skal ha det. Det er da mangel på respekt. Du kan jo ikke forvente at alle skal godta at din vilje er loven

Men da bestemmer du jo også hvordan den du diskuterer med skal ha det. Det er da mangel på respekt. Du kan jo ikke forvente at alle skal godta at din vilje er loven

Jo jeg bestemmer når min grense er nådd men dette godtar ikke hun. Hadde hun godtatt en pause hadde vi aldri kranglet nesten men krever og tvinger meg til og fremme sin ofte idiotiske mening. (Som jeg ikke har bedt om)

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jo jeg bestemmer når min grense er nådd men dette godtar ikke hun. Hadde hun godtatt en pause hadde vi aldri kranglet nesten men krever og tvinger meg til og fremme sin ofte idiotiske mening. (Som jeg ikke har bedt om)

Men da kan du gå da. Og hvilken idiotiske mening?

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Dette tilsier ikke akkurat stor modenhet. Er du sikker på at du er ute av tenårene? Pusse litt på kommunikasjonsferdighetene? Du snakker nå til en skare av ukjente - ditt register ser ikke ut til å ha den nyansen inne.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da kan du gå da. Og hvilken idiotiske mening?

Nei for hun tvinger meg ofte til å høre på henne og hvis jeg da går trekker hun gjerne avtaler vi har inngått. Også gjerne rett før jeg skal på noe. Dette må være et eget gen eller noe. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei for hun tvinger meg ofte til å høre på henne og hvis jeg da går trekker hun gjerne avtaler vi har inngått. Også gjerne rett før jeg skal på noe. Dette må være et eget gen eller noe. 

Vær så snill, da... 

Du kommuniserer knapt på linje med en furten fjortis. 

Anonymkode: 77237...cd2

sug lut skrev (8 minutter siden):

Dette tilsier ikke akkurat stor modenhet. Er du sikker på at du er ute av tenårene? Pusse litt på kommunikasjonsferdighetene? Du snakker nå til en skare av ukjente - ditt register ser ikke ut til å ha den nyansen inne.

Nei vel . Hadde det i minste blitt forstått denne tråden hadde vi kunne diskutert på en saklig måte men det virker ikke som dere forstår problemet! 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei vel . Hadde det i minste blitt forstått denne tråden hadde vi kunne diskutert på en saklig måte men det virker ikke som dere forstår problemet! 

Men hvis ingen forstår, hvor ligger bevisbyrden da? Du må jo forklare deg så det går an å skjønne hva som skjer. Slik du fremstår nå så har jeg inntrykk av at du er en jente på ca 15 år som krangler med mamma. 

Men hvis ingen forstår, hvor ligger bevisbyrden da? Du må jo forklare deg så det går an å skjønne hva som skjer. Slik du fremstår nå så har jeg inntrykk av at du er en jente på ca 15 år som krangler med mamma. 

Det er jeg faktisk ikke. Jeg har prøvd og forklare hovedproblemet i hi. Hvor vanskelig er det og forstå det? Hvorfor tvinges en til og stå en diskusjon der temperaturen er høy når det kun fører en vei? Og hvis jeg f.eks sier jeg trenger en pause da sier hun f.eks at dealen ikke gjelder om 30 min? Dette er et pressmiddel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...