frk Nilsen Skrevet 10. mars 2023 #26 Skrevet 10. mars 2023 Jeg er kaffedrikker til vanlig og liker lukten av kaffe, men kastet mannen ut fra føden fordi han luktet kaffe... Han fjernet selvsagt koppen og tok en tyggis før han nærmet seg 😂 Siste koppen foran tvn på kvelden kan fint unngås, mannen kan moderere seg til å drikke kaffe på jobb, et annet rom etc. Dette er kun forbigående.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #27 Skrevet 10. mars 2023 Gravid og kvalm = alle hensyn gjøres for å ikke trigge kvalme. Hjemme hos oss laget mannen mat på gassgrillen midt på vinteren, fordi lukten av stekt mat fremkalte kvalme og oppkast🤯 Men generelt, utenom graviditet og andre unntakstilstander, så snakker man sammen og finner løsninger et sted på midten. Anonymkode: d7d73...dd2
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #28 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Den som hater kaffe er gravid og kvalm, lukta trigger kvalmen. Anonymkode: c0d4f...443 Da stiller det seg helt annerledes. Han skal selvsagt ta hensyn. Mannen i huset her fikk enormt med restriksjoner fra meg med hyperemesis 😅 Anonymkode: 0c5d8...b39
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #29 Skrevet 10. mars 2023 Dersom du er gravid og kvalm og han ikke vil ta hensyn til dette, har dere langt mer alvorlige problemer enn hvem som har rett om kaffedrikking... Anonymkode: c69f2...4e9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #30 Skrevet 10. mars 2023 Normale mennesker som vil hverandre godt tar begge hensyn til hverandre. I dette tilfellet: Kaffedrikkeren hadde lagt til rette for at kaffehateren skulle slippe for mye kaffelukt, og kaffehateren hadde lagt til rette for at kaffeelskere kunne få kose seg med kaffen sin. Anonymkode: 5e397...3e9
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #31 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dersom du er gravid og kvalm og han ikke vil ta hensyn til dette, har dere langt mer alvorlige problemer enn hvem som har rett om kaffedrikking... Anonymkode: c69f2...4e9 Enig! Store problemer også. Hi, hvis mannen din ikke greier å ta hensyn til deg mens du er gravid, da må du få ham med deg i parterapi med det samme, for etter dere har fått barn vil det mest trolig bli mye verre. Tror du at du og han har en fremtid sammen - da trenger dere profesjonell hjelp fra en nøytral fagperson. Parterapi! Anonymkode: 72e94...894
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #32 Skrevet 10. mars 2023 Jeg tenker at man må trekke seg tilbake om man er så sensitiv at man ikke tåler normale lukter. Og så tenker jeg mannen er et egoistisk rasshøl som MÅ drikke den koppen også. Jeg lurer egentlig på hvorfor dere ønsker å stifte familie. Dere suger på å kommunisere, har liten respekt for hverandre og dere begge virker som pubertale egoister. Meg, meg, meg. I denne suppa skal dere ha et barn inn i. Anonymkode: e212c...027
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #33 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at man må trekke seg tilbake om man er så sensitiv at man ikke tåler normale lukter. Og så tenker jeg mannen er et egoistisk rasshøl som MÅ drikke den koppen også. Jeg lurer egentlig på hvorfor dere ønsker å stifte familie. Dere suger på å kommunisere, har liten respekt for hverandre og dere begge virker som pubertale egoister. Meg, meg, meg. I denne suppa skal dere ha et barn inn i. Anonymkode: e212c...027 Nei, dem suger ikke på kommunikasjon. Det er mer å ville sette seg selv først. Mitt behov. Mine ønsker. Jeg betyr mest i dette forholdet. Fordi jeg elsker kaffe eller fordi jeg er gravid. Anonymkode: 81ee7...3eb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #34 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg tenker at man må trekke seg tilbake om man er så sensitiv at man ikke tåler normale lukter. Og så tenker jeg mannen er et egoistisk rasshøl som MÅ drikke den koppen også. Jeg lurer egentlig på hvorfor dere ønsker å stifte familie. Dere suger på å kommunisere, har liten respekt for hverandre og dere begge virker som pubertale egoister. Meg, meg, meg. I denne suppa skal dere ha et barn inn i. Anonymkode: e212c...027 Du skulle ikke krisemaksimert litt mer da? Anonymkode: 0cd3c...1ac
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #35 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nei, dem suger ikke på kommunikasjon. Det er mer å ville sette seg selv først. Mitt behov. Mine ønsker. Jeg betyr mest i dette forholdet. Fordi jeg elsker kaffe eller fordi jeg er gravid. Anonymkode: 81ee7...3eb Nei, du tar feil. Anonymkode: 2ea18...a9f
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #36 Skrevet 11. mars 2023 Når det gjelder kvalme pga av graviditet burde man ta hensyn. Ihvertfall drikke kaffen et annen sted en rett foran den gravide. Husker jeg selv ikke klarte lukten av hvitløk når jeg var gravid første gang. Den ene gangen da mannen lagde seg hvitløksbaguett og jeg lå på soverommet foran åpent vindu og holdt på å kaste opp. 😅 Han gjorde ikke dette på veldig lang tid etter det. Føler med deg. Anonymkode: 573b1...b26
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #37 Skrevet 11. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): En i huset er veldig glad i kaffe og drikker en god del kopper per dag. Den andre hater kaffe, og blir nesten litt kvalm av lukten av kaffe. Hvem bør ta hensyn? Den som drikker kaffe og sprer lukta? Eller den som ikke tåler lukta? Konflikten blir verst på kveldstid når den siste koppen for dagen skal nytes foran TV når begge sitter i stua. Anonymkode: c0d4f...443 Begge kan ta litt hensyn. Noe kaffelukta må du tåle, men kveldskampen burde byttes ut Anonymkode: 0f084...13b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #38 Skrevet 11. mars 2023 Kan dere ikke finne en mellomting da? Den som elsker kaffe, brygger en kanne mens den andre ikke er på kjøkkenet, heller på en termos og tar ut kaffegrut. Nå går det mot vår, kaffe kan nytes ute de dagene det er fint vær og man må jo ikke ta akkurat den koppen mens man sitter sammen i sofaen. Den som ikke klarer lukten gjør vel noe i løpet av dagen hvor ikke man sitter oppå hverandre i sofaen, slik at den som liker kaffe sikkert har en eller annen tid i løpet av dagen hvor det fint lar seg å innta en kopp eller to. Termos og tyggis til den som liker kaffe. Ett skjerf eller sjal til den som ikke liker lukten, tips er å spraye en lukt du liker på den, fungerer godt når en utsettes for lukter som trigger kvalme. Svar, begge kan ta hensyn og tilpasse seg hverandre her, det trenger ikke være ett problem. Anonymkode: 35dd3...0a9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #39 Skrevet 11. mars 2023 ostepop123 skrev (22 timer siden): Det ble presisert lenger ned. Ser det, der tok jeg feil. Anonymkode: aae4d...f1e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #40 Skrevet 11. mars 2023 sug lut skrev (22 timer siden): Men i det innlegget jeg svarer på gjør det det. Stemmer, jeg tok feil. Må lære å lese alle innleggene før jeg lirer av meg piss. Anonymkode: aae4d...f1e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #41 Skrevet 11. mars 2023 Nei, vettu hva! Å være så kravstor at man ikke tåler kaffelukt, gravid eller ikke, er langt over grensa. Skjep deg bortskjemte kaffehater, oppfør deg som folk! Anonymkode: 15100...2c9
the amazing spidermamma Skrevet 11. mars 2023 #42 Skrevet 11. mars 2023 Å nekte å ta hensyn til en gravid kjæreste som kaster opp, vitner om manglende empati, og jeg ville helt ærlig vært bekymret om denne personen skulle ha omsorg for mitt framtidige barn. Det kan virke som en bagatell, men det burde være en selvfølge at han legger til rette for at du som skal framprodusere dette barnet er så sterk og frisk som mulig. Hvis han ikke en gang er villig til å ofre en kaffekopp, hvor mye (eller lite?) vil han ofre av nattesøvn? Egentid? Det må da gå an å ta med seg koppen inn i et annet rom.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #43 Skrevet 11. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 10.3.2023 den 14.43): Setter du pris på at alle rundt deg drar fram nistepakke med makrell i tomat feks? Lukta tar jo over hele huset, og det stinker jo. Men det må jeg tåle? Selv om jeg er gravid og kvalm? Det er viktigere at en annen som liker kaffe sprer lukta og drikker kaffe? Hvorfor? Det er begge sitt hus? Vi andre får ikke lov å spise makrell i tomat av kaffedrikkeren for han liker ikke den lukta... Anonymkode: c0d4f...443 Han skal ikke få lov til å drikke kaffe i det hele tatt inne i huset, selv om han er i et annet rom enn det du er i, forstår jeg deg rett da? Anonymkode: 0cd3c...1ac
Gjest Danida Skrevet 11. mars 2023 #44 Skrevet 11. mars 2023 Et svangerskap varer noen få måneder. Den gravide må holde seg unna mange ting, spekemat, alkohol, ulike oster, snus og sigaretter - lista er lang. At ektefellen må droppe kaffe i 9 måneder er et bittelite offer. Så der hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å pælme kaffedrikkeren ut av rommet. En kjenning av meg stekte fisk, koteletter og bacon i garasjen i 9 måneder hver gang kona var gravid. Hun klarte ikke stekeos, kastet opp for den minste ting. Hvis en fyr syns det er et problem å ta hensyn til den som gjør det største offeret, betyr det bare at han er en egoistisk dritt man ikke bør ha barn med...
Gjest Danida Skrevet 11. mars 2023 #45 Skrevet 11. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Han skal ikke få lov til å drikke kaffe i det hele tatt inne i huset, selv om han er i et annet rom enn det du er i, forstår jeg deg rett da? Anonymkode: 0cd3c...1ac Han skal ikke ha lov til å gjøre noe som helst som gjør et svangerskap tyngre eller verre på noen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå