Gå til innhold

Hvem bør ta hensyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i huset er veldig glad i kaffe og drikker en god del kopper per dag. Den andre hater kaffe, og blir nesten litt kvalm av lukten av kaffe. 

Hvem bør ta hensyn? Den som drikker kaffe og sprer lukta? Eller den som ikke tåler lukta? Konflikten blir verst på kveldstid når den siste koppen for dagen skal nytes foran TV når begge sitter i stua. 

Anonymkode: c0d4f...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffedrikkeren kan bruke termokopp med lokk, for å hindre mest mulig lukt. Men kaffedrikkeren kan med fordel kutte ut den siste på kvelden. Ev. drikke te/varm kakao?

Anonymkode: 37d02...4a7

Skrevet

Vedkommende som hater kaffe må helt klart skjerpe seg. Kaffe er vanlig i alle hjem, og i alle settinger. 

Anonymkode: aae4d...f1e

Skrevet

Herregud! "Hater" kaffe og blir "nesten" litt kvalm? 

Stakkars. 

Eller nei. Så lenge ingen tvinger vedkommende å drikke selv, så kan man ikke ta hensyn nei. Det er det som mangler nå, at vi ikke kan spise og drikke det andre ikke liker. Er det mulig? 

Skrevet

Kaffehateren må flytte!

Anonymkode: 9778e...a4c

Skrevet

Den som hater kaffe er gravid og kvalm, lukta trigger kvalmen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vedkommende som hater kaffe må helt klart skjerpe seg. Kaffe er vanlig i alle hjem, og i alle settinger. 

Så kaffedrikkere skal alltid telle mer? Den som ikke takler lukta må bare gå ut? Bare fordi det er vanlig, så har vel ikke de "veto" og går foran de som ikke drikker kaffe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så kaffedrikkere skal alltid telle mer? Den som ikke takler lukta må bare gå ut? Bare fordi det er vanlig, så har vel ikke de "veto" og går foran de som ikke drikker kaffe?

Vet du. Vi kan ikke komme dit at vi må slutte å spise og drikke det vi vil for at andre ikke liker det. Det blir mildt sagt helt kokko! 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Vet du. Vi kan ikke komme dit at vi må slutte å spise og drikke det vi vil for at andre ikke liker det. Det blir mildt sagt helt kokko! 

Setter du pris på at alle rundt deg drar fram nistepakke med makrell i tomat feks?

Lukta tar jo over hele huset, og det stinker jo. Men det må jeg tåle? Selv om jeg er gravid og kvalm? Det er viktigere at en annen som liker kaffe sprer lukta og drikker kaffe? Hvorfor? Det er begge sitt hus? Vi andre får ikke lov å spise makrell i tomat av kaffedrikkeren for han liker ikke den lukta... 

Skrevet

Er det en spesiell årsak som at den som ikke liker dette f.eks. er gravid, alvorlig syk, på cellegift osv. og det trigger kvalmen synes jeg man bør ta hensyn. Kaffe er ikke noe man MA ha. Det går fint å klare seg uten og man kan drikke det steder der den som plages ikke plages av det. Er traktingen et problem i seg selv får man trakte og drikke kaffe andre steder enn hjemme. 

Er det derimot en utfordring den ene alltid har hatt så er det greit at man snakker om det før man flytter sammen. Jeg vet om en som bor med en som hater hvitløkslukt. Der ble de enige om at det ikke skulle hvitløk inn i huset - ikke en gang som ånde. Det er et savn for vedkommende å ikke kunne ha hvitløk i maten, men det var et ultimatum og han valgte å unnvære hvitløken. Han spiser det av og til da og da sover han over hos noen slik at den verste luken er borte til han drar hjem. Har man ikke snakket om det kan man ikke plutselig forby helt vanlige matvarer som partneren er glad i. Da må man jobbe litt med seg selv. 

Anonymkode: 9fbae...72d

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde blitt ganske fortvila om jeg ikke hadde kunnet drikke kaffe hjemme - men er det graviditet det er snakk om forandrer jo det saken. Midlertidige hensyn (og av særs gode grunner) kan alle ta! Hadde mannen min blitt gravid hadde jeg selvsagt tatt hensyn og drukket kaffe alle andre steder enn hjemme. Også hadde jeg tygd tyggis eller noe for å ikke lukte kaffe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Setter du pris på at alle rundt deg drar fram nistepakke med makrell i tomat feks?

Lukta tar jo over hele huset, og det stinker jo. Men det må jeg tåle? Selv om jeg er gravid og kvalm? Det er viktigere at en annen som liker kaffe sprer lukta og drikker kaffe? Hvorfor? Det er begge sitt hus? Vi andre får ikke lov å spise makrell i tomat av kaffedrikkeren for han liker ikke den lukta... 

Morsomt at du nevnte akkurat det pålegget siden det både lukter og smaker høgg, men jeg har aldri vært inne på tanken engang å be andre la være å spise det. Slike krav eller ønsker er kort og godt det som blir kalt nykker, og nei, det tar man ikke hensyn til. 

Klart at så lenge du er gravid kunne han gjort det siden vi ikke er helt som normalt i de månedene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke akkurat makrell i tomat. Dette må du bare takle. Dette vet du innerst inne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Da er det selvsagt at kaffe utgår. Graviditet er forbigående. Her måtte kaffe, alt parfymert av såper og deo og liknende, alt parfymert  vaskemiddel og div annet bare utgå de månedene det var snakk om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Graviditet er unntakstilstand og skal selvsagt tas hensyn til! Om partneren din ikke kan holde kaffekoppen unna mens du bærer frem barnet deres så må han skjerpe seg. 

Skrevet

Vi kan teste termokopp, det hjelper sikkert på luktspredning. Men er fryktelig slitsomt å brekke seg "hele" dagen pga ei lukt som jeg tenker fint kunne vært unngått. Kaffe er ikke livsviktig liksom. 

Skrevet
sug lut skrev (21 minutter siden):

Da er det selvsagt at kaffe utgår. Graviditet er forbigående. Her måtte kaffe, alt parfymert av såper og deo og liknende, alt parfymert  vaskemiddel og div annet bare utgå de månedene det var snakk om.

*Miss Marple* skrev (13 minutter siden):

Graviditet er unntakstilstand og skal selvsagt tas hensyn til! Om partneren din ikke kan holde kaffekoppen unna mens du bærer frem barnet deres så må han skjerpe seg. 

I Hi står det ingenting om graviditet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi kan teste termokopp, det hjelper sikkert på luktspredning. Men er fryktelig slitsomt å brekke seg "hele" dagen pga ei lukt som jeg tenker fint kunne vært unngått. Kaffe er ikke livsviktig liksom. 

Kaffe er nesten det 🙂 men han kunne jo kanskje brukt pulverkaffe i og med at det ikke lukter noe annet enn helt nærme koppen. Det fins grei pulverkaffe en kaffeelsker kan drikke uten å bli så veldig skuffa. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det ble presisert lenger ned.

Skrevet

Jeg får vondt i hodet og blir kvalm av sterke parfymelukter. Setter pris på at de jeg bor med ikke bruker dette. Hadde det vært snakk om kaffe ville det vært det samme.  Hvorfor skal én person være dårlig fordi noen bare må? Dessuten er det smålig av han å nekte noen å spise noe han ikke liker lukta av. 

Anonymkode: f38bf...b5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men i det innlegget jeg svarer på gjør det det.

Skrevet

Kunder på familievernkontoret om under to år dette her.

Anonymkode: 47935...84c

Skrevet

Dersom kaffehateren er gravid bør elskeren ta hensyn. I høy grad. Under andre omstendigheter må kaffehateren unngå plassene kaffeelskeren sitter. - Kjempegøy å skrive slik! 

Anonymkode: 8e3db...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dersom kaffehateren er gravid bør elskeren ta hensyn. I høy grad. Under andre omstendigheter må kaffehateren unngå plassene kaffeelskeren sitter. - Kjempegøy å skrive slik! 

Anonymkode: 8e3db...e00

Så den som sitter et sted først har prioritet? Kommer elskeren etter hateren har satt seg i sofaen må han drikke opp først?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så den som sitter et sted først har prioritet? Kommer elskeren etter hateren har satt seg i sofaen må han drikke opp først?

Si meg; klarer dere to ikke å kommunisere i det hele tatt?

Anonymkode: 47935...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...