Gå til innhold

Kjøper dere nye påskeegg hvert år?

Anbefalte innlegg

Leser denne saken her https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/prisene-sjokkerer-uforstaelig/15567780/ og lurer på om det virkelig er vanlig å kjøpe nye hvert år. Vi bruker de samme hvert eneste år og det er egg gutta fikk når de var små. 

Fortsetter under...

Nei, vi har tatt vare på et sett med gamle både hjemme og på hytta. Men så ville jeg heller aldri kjøpt ferdige fylte påskeegg, her fylles de etter det jeg vet om hva de forskjellige liker best. Noen får nøtter og frukt mens andre får mest forskjellig sjokolade eller smågodt, alt etter hva de liker, og kun faren min får lakris. (Jeg går ut fra at prisene i artikkelen er for ferdig fylte).

Endret av sug lut
sug lut skrev (Akkurat nå):

Nei, vi har tatt vare på et sett med gamle både hjemme og på hytta.

Vi også! Har til og med mitt eget jeg selv fikk når jeg var liten. Det er en gammel og sliten påskekylling i plast, men han har vært med meg hele livet så han oser gamle minner og påskestemning. 

Annonse

sug lut skrev (8 minutter siden):

Nei, vi har tatt vare på et sett med gamle både hjemme og på hytta. Men så ville jeg heller aldri kjøpt ferdige fylte påskeegg, her fylles de etter det jeg vet om hva de forskjellige liker best. Noen får nøtter og frukt mens andre får mest forskjellig sjokolade eller smågodt, alt etter hva de liker, og kun faren min får lakris. (Jeg går ut fra at prisene i artikkelen er for ferdig fylte).

349 eller hva det var er for egg uten innhold ja.

Jeg har aldri tenkt tanken å spare på pappegg. Er det særlig hygienisk å bruke de år etter år? Men nå er det muligens bare meg som har litt bakteriefobi, men nei.

Er de av glass eller plast blir det noe annet siden de kan vaskes.

Og eggene var sykt dyre! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Leser denne saken her https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/prisene-sjokkerer-uforstaelig/15567780/ og lurer på om det virkelig er vanlig å kjøpe nye hvert år. Vi bruker de samme hvert eneste år og det er egg gutta fikk når de var små. 

Vi har brukt samme egg i alle år, men de begynner å bli slitt og litt små 😅 Så burde nok byttes ut neste år. Men da er de altså brukt i 7-10 år. 

Anonymkode: f4324...ba5

sug lut skrev (27 minutter siden):

De eggene i artikkelen er tomme egg da. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja, fordi jeg finner de aldri igjen! :( Skulle gjerne hatt noen som hadde affeksjonsverdi ja

Anonymkode: 61971...f45

Har dere ikke annen sesongpynt ett sted? Her er det jo bokser for jul, påske, halloween, 17 mai, bursdager osv. 

Annonse

ReneRene skrev (21 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt tanken å spare på pappegg. Er det særlig hygienisk å bruke de år etter år? Men nå er det muligens bare meg som har litt bakteriefobi, men nei.

Er de av glass eller plast blir det noe annet siden de kan vaskes.

Og eggene var sykt dyre! 

Du tror bakteriene lever av papp helt til neste år? Man fyller vel gjerne ikke godteri uten papir og klissete ting rett i eggene uansett?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du tror bakteriene lever av papp helt til neste år? Man fyller vel gjerne ikke godteri uten papir og klissete ting rett i eggene uansett?

Jeg vet ikke hva andre gjør jeg, men vi kjøper fra smågodthyllene, og det er lite som er med papir. 

Jeg har et rikelig utvalg egg i mange størrelser, som oppbevares samme sted som julepynten. Det blir litt halv tjo når de hentes frem, jeg har innsett at jeg har noen single halvdeler og sånn, men så lenge størrelsen matcher er motivet underordnet, tenker jeg. Ingen har klaget så langt! Og så har jeg kastet noen som har hatt litt sjokoladeflekker og sånt.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Noen ganger har vi brukt de samme, men ofte har barna lekt med dem og åpnet og lukket så mange ganger og tatt på eggene med klissete sjokoladefingre at når påsken er over er eggene ødelagt.

Anonymkode: 8f872...e47

For en pris på eggene i artikkelen 🙈 Vi har en del tomme påskeegg i forskjellige størrelser liggende i kjelleren, og de brukes om hverandre alt etter hvor gavmild jeg er det året 😜 

Et eget påskeegg med kun lakris som faren til Sug Lut får, hørtes nydelig ut. Det tror jeg at jeg skal innføre til meg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...