Gå til innhold

Ang moderering

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kira skrev (14 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at enkeltpersoner rapporterer for mye. Forstår godt at det bør gi konsekvenser, fordi man må behandle alle rapportene og det tar tid ☺️ Heldigvis var det ikke et problem i min tid som moderator.

Ja, nettopp. De kastet bort tiden vår, og det måtte få konsekvenser til slutt. Det er en grei jobb, men mest av alt viktig jobb. Det tror jeg ikke alle forstår. Jeg holdt ut i to år jeg 🙂 nå passer jeg best som kun bruker 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du raste jo rundt på forumet som en hissig ilder i begynnelsen, men det har du visst glemt.

Anonymkode: 82303...3b7

Hæ? I begynnelsen av hva??? 

Skrevet

Jeg rapporterer ikke Mye, tenker man må tåle å være uenige uten at det må rapporteres. Eneste forum det  utestenges på er her og kg, på kg er det trynefaktor som gjelder.

Har selv vært moderator i flere år på et forum og har lun utestengt en gang , ser Ingen grunn til å drive å utestenge folk om det ikke er snakk om svært grove ting. 

Anonymkode: 6dd67...577

Skrevet
ReneRene skrev (4 timer siden):

Ja, nettopp. De kastet bort tiden vår, og det måtte få konsekvenser til slutt. Det er en grei jobb, men mest av alt viktig jobb. Det tror jeg ikke alle forstår. Jeg holdt ut i to år jeg 🙂 nå passer jeg best som kun bruker 🙂

Hvem bestemmer hva som er for mye? Noen har andre meninger til hva som er ufint enn deg og rapporterer , da utestenger du ?🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvem bestemmer hva som er for mye? Noen har andre meninger til hva som er ufint enn deg og rapporterer , da utestenger du ?🤔

Det er jo regler å forholde seg til, og selv om man må bruke såkalt skjønn, så er det ikke så vanskelig. Når to brukere sender flere rapporter på kun hverandre gjentatte ganger, så ble begge også utestengt flere ganger. En av dem var i tillegg tidenes kverulant også, og skulle diskutere alt i det uendelige. Forumet hadde nye større rom for å både diskutere og temaer de kunne ta opp, så det skjedde nesten aldri at noen ble utestengt ellers, så det sier sitt om de to.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det må være helt ok å rapportere faktiske regelbrudd, uansett hvor ofte det skjer. Om noen tolker reglene etter eget hode og rapporterer en hel masse som ikke bryter noe som helst, da kan det bli et problem. (Noen tolker det jo som "personangrep" bare de blir motsagt.)

Anonymkode: 73f13...477

Gjest Danida
Skrevet

Tror ikke du skal forvente logikk eller konsekvent praksis på det feltet der, HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...