Gå til innhold

Ang moderering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en tråd blir moderert av moderator er det alltid noen som har rapportert? 

Har du noen gang rapportert her inne? 

Anonymkode: a1f2f...9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har rapportert mange ganger.

Anonymkode: 82303...3b7

Skrevet

Nei. Det har sikkert skjedd, men det må være årevis siden. 

Anonymkode: e8ffe...50a

Skrevet

Ja det har jeg.

Anonymkode: e323d...c61

Skrevet

Ingen som vet ang det første spm? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Admin har skrevet inne på ris og ros at de mottar svært lite rapporter og at det som blir moderert blir moderert etter at admin eller en annen har lest gjennom. Det tror jeg sånn ca. ingenting på. 

Anonymkode: 8dbca...e51

Skrevet

Nei, tråder kan bli moderert fordi en moderator selv har sett at denne tråden er utenfor hva som er akseptert her.

Som regel er de nok rapportert da, og ja, jeg har rapportert noen ganger. De gangene jeg har rapportert har det handlet om spiseforstyrrelser o.l., usunne og direkte farlige råd mellom spiseforstyrrede mennesker.

Anonymkode: b5742...504

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor lurer du på det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

De kan selvsagt moderere uten å få rapport men de har ikke mulighet til å henge her inne konstant, så det meste vil komme fra rapporter.

Hvordan det, egentlig?

Anonymkode: e323d...c61

Skrevet

Med et visst klientell som har brukt forumet i over et år nå så er det blitt mange rapporteringer, mange!

Alltid pga. helt klare regelbrudd.

Moderatorene går også gjennom ting selv, og modererer når de ser ting som ikke er rapportert.

Anonymkode: 4a6cc...066

Skrevet

Har mange ganger rapportert her ja . Pga enten personangrep eller litt stygge kommentarer til en person som allerede er i en veldig vanskelig situasjon.

Anonymkode: 48c03...c65

Skrevet

Rapporterer jevnlig, spesielt mye i det siste. 

Anonymkode: 101e8...180

Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett noe å rapportere, så nei. Jeg tror moderatorer kanskje går gjennom tråder om tittelen på tråden tyder på at det kan bli høy temperatur. 

Ved nærmere ettertanke rapporterte jeg en gang her. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (37 minutter siden):

Jeg har ikke sett noe å rapportere, så nei. Jeg tror moderatorer kanskje går gjennom tråder om tittelen på tråden tyder på at det kan bli høy temperatur. 

Ved nærmere ettertanke rapporterte jeg en gang her. 

Det er jo ikke så rart at du ikke har sett det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke så rart at du ikke har sett det.

Nei muligens ikke. Uten at jeg helt skjønner hva du mener. Men jeg har vært inne på tråder hvor jeg ser at noen får gjennomgå, og da gidder jeg rett og slett ikke være der. 

Skrevet
ReneRene skrev (8 minutter siden):

Nei muligens ikke. Uten at jeg helt skjønner hva du mener. Men jeg har vært inne på tråder hvor jeg ser at noen får gjennomgå, og da gidder jeg rett og slett ikke være der. 

Da har du jo sett noe å rapportere.  At du ikke gjør det, sier litt om deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da har du jo sett noe å rapportere.  At du ikke gjør det, sier litt om deg. 

Ja mulig. Jeg bare orker ikke. Blir bare alt fra irriterer til å oppleve det skremmende å se hvor jævlie noen kan være. Jeg sparer meg selv for de følelsene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg svarer da på begge spørsmål. 

Anonymkode: e8ffe...50a

Skrevet

Jeg har rapportert ørten ganger. Noen ganger klare regelbrudd, andre ganger kun for å be moderator være obs på tråden.

Da jeg var brukermoderator fikk vi inn ganske mange rapporter i uken. Varierte selvsagt litt, men det kom jevnt og trutt. I tillegg var jo alle brukermoderatorene brukere av forumet, og man lærte raskt hvilke tråder (og noen ganger brukere) det var verdt å følge med på ☺️

Skrevet (endret)
Kira skrev (12 minutter siden):

Jeg har rapportert ørten ganger. Noen ganger klare regelbrudd, andre ganger kun for å be moderator være obs på tråden.

Da jeg var brukermoderator fikk vi inn ganske mange rapporter i uken. Varierte selvsagt litt, men det kom jevnt og trutt. I tillegg var jo alle brukermoderatorene brukere av forumet, og man lærte raskt hvilke tråder (og noen ganger brukere) det var verdt å følge med på ☺️

Og hva skjer med de som rapporterer for mye? Jeg er seriøs altså, for jeg var selv moderator på et forum ( ikke norsk ) Der gikk jo også folk i klinsj og de rapporterte hverandre over en lav sko. Det fikk konsekvenser fordi det opptok alt for mye tid. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Du vet veldig godt hva jeg snakker om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du vet veldig godt hva jeg snakker om.

Hæ? 

Skrevet
ReneRene skrev (17 minutter siden):

Og hva skjer med de som rapporterer for mye? Jeg er seriøs altså, for jeg var selv moderator på et forum ( ikke norsk ) Der gikk jo også folk i klinsj og de rapporterte hverandre over en lav sko. Det fikk konsekvenser fordi det opptok alt for mye tid. 

Jeg har aldri opplevd at enkeltpersoner rapporterer for mye. Forstår godt at det bør gi konsekvenser, fordi man må behandle alle rapportene og det tar tid ☺️ Heldigvis var det ikke et problem i min tid som moderator.

Skrevet
ReneRene skrev (17 minutter siden):

Hæ? 

Du raste jo rundt på forumet som en hissig ilder i begynnelsen, men det har du visst glemt.

Skrevet

Har rapportert en gang, og da ble tråden moderert

Anonymkode: faa86...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...