Gå til innhold

Airbnb- utleier vil ha mer penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilslag på leie et par dager. Det car veldig billig. Nå har krg blitt kontaktet av utleier som vil ha bedre betalt, nesten det dobbelte av det som car oppgitt og det som er betalt. Bør jeg finne et annet sted?

Anonymkode: ea245...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første er vel å spørre hvorfor?

Anonymkode: 5295b...ddc

Skrevet

Han mener den er lagt utcfor billig og at andre er dyrere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ville henvist til avtalen og sagt at han ikke kan endre pris etter at avtale er inngått. Han kan heva avtalen, men da kan du kreve mellomlegg for det du må betale ekstra for et annet sted. Dette hadde han full mulighet til å sjekke FØR han la det ut. 

Anonymkode: 87329...15d

Skrevet

Meld fra til Airbnb, dette er en veldig useriøs utleier. Trolig gjør vedkommende dette for å få leietakere, og så endrer han pris etterpå.

Selvfølgelig skal du ikke betale mer.

Anonymkode: e9abb...284

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Det er jo ikke ditt problem, det er jo han som har lagt ut prisen. Betal i hvert fall ikke noe mer enn det avtalen var.

Anonymkode: 056c2...174

Skrevet

Hvordan klarer du deg generelt i livet ts? Jeg må spørre for hvis du ikke skjønner hva du skal gjøre her, så kan det umulig være ditt største problem for å si det sånn. 

Anonymkode: 904c5...a3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvordan klarer du deg generelt i livet ts? Jeg må spørre for hvis du ikke skjønner hva du skal gjøre her, så kan det umulig være ditt største problem for å si det sånn. 

Jeg klarer meg helt gitt, takk, men denne problemstillingen har jeg ikke vært borti før. For hva jeg vet kan det være vanlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva i all verden får du ut av å svare sånn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg klarer meg helt gitt, takk, men denne problemstillingen har jeg ikke vært borti før. For hva jeg vet kan det være vanlig.

Men du må jo skjønne at når du har betalt for noe, så kan ikke selger/ utleier kreve mer betaling etterpå! Det er mulig vedkommende ikke er helt god i toppen, men du må jo ikke la noen få inntrykk av at det er noen åpning for å reforhandle i slike saker. Du har betalt og utleier her må jo få klar beskjed om at du benytter deg av det du har betalt for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva i all verden får du ut av å svare sånn?

Jeg blir bare oppgitt! Det er som å komme til butikken dagen etter man har handlet noe og de krever at du betaler mer for at prisen er satt opp den dagen.

Men ok, beklager til Ts. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ville henvist til avtalen og sagt at han ikke kan endre pris etter at avtale er inngått. Han kan heva avtalen, men da kan du kreve mellomlegg for det du må betale ekstra for et annet sted. Dette hadde han full mulighet til å sjekke FØR han la det ut. 

Anonymkode: 87329...15d

Nei han kan ikke heve avtalen! Han har solgt et produkt, i dette tilfellet leie en viss periode. Han kan ikke ombestemme seg på det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fått tilslag på leie et par dager. Det car veldig billig. Nå har krg blitt kontaktet av utleier som vil ha bedre betalt, nesten det dobbelte av det som car oppgitt og det som er betalt. Bør jeg finne et annet sted?

Hvis kontrakten allerede er inngått så kan han ikke endre prisen. Hvis han kun har godtatt forespørslene din kan han endre

Anonymkode: 7ca61...030

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvis kontrakten allerede er inngått så kan han ikke endre prisen. Hvis han kun har godtatt forespørslene din kan han endre

Anonymkode: 7ca61...030

Hun har jo betalt. 

Skrevet

Jeg håper du melder i fra til airbnb. Slike utleiere bør vekk 

Anonymkode: 0bc19...563

Skrevet

Jeg leier ut via Airbnb, kan ikke tenke meg at dette er normen. Jeg hadde glemt å legge på prisen litt i påsken, kunne ikke falt meg inn å kontakte de som har leid hytta og be dem betale mer.

Velger heller å være takknemlig for at de bare leier helligdagene slik at jeg kan være noen dager selv også (hyttekontor 🥳), og jeg sparer penger fordi jeg kan klargjøre selv og ikke ha kostnad med vaskebyrå, som jeg av og til må. 

Ville helt klart ikke gått med på det, og gitt skikkelig dårlig review om de lager mer bråk.

Anonymkode: cd7b1...125

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg håper du melder i fra til airbnb. Slike utleiere bør vekk 

Anonymkode: 0bc19...563

Minst en advarsel! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.3.2023 den 14.41):

Ja, og meld fra raskt til air bnb. 

Anonymkode: fdac5...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...