Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Jeg skjønner hvorfor noen blir utsatt for det, men det betyr ikke at det er greit på noen måte. Jeg bare kan skjønne det, men, når en person kun er god og snill, og likevel blir mobbet, hva skjer da egentlig? Jeg tenker på ei som er på TikTok, og kaller seg kjærlighetsfe. Hun paroderer seg selv litt, men er helt reelt bare god og snill. Veldig søt også, så det er jo ingenting som burde provosere folk med henne. Er det noen som forstår hvordan mennesker som henne blir hetset og mobbet? Leste kommentarfelt under en artikkel, og folk var skikkelig stygge. Heldigvis var det noen som tok henne i forsvar også, så det var jo en lettelse å se. Jeg tror jeg forstår mye når det gjelder mennesker, og det gjør jeg også, men noen ganger så forstår jeg faktisk ingenting! Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Jeg vet ikke hvem du snakker om og har ikke tenkt å søke det opp heller, men generelt må mennesker som legger ut ting offentlig forvente både positive og negative tilbakemeldinger. Det er ikke mobbing av personen selv, bare reaksjoner på den figuren de fremstiller på nett. Anonymkode: 93db0...175
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 nå vet jeg ikke om det er samme dama, men om det er hun som er superliten, supersøt og verdens mest naive menneske så bør hun kanskje ha bittelitt filter på hva hun legger ut. Det er ikke greit å mobbe noen, uansett, men for å unngå slikt bør man muligens ikke legge ut videoer av at man gråter fordi noen spiser ett salatblad... Anonymkode: ba540...3d6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvem du snakker om og har ikke tenkt å søke det opp heller, men generelt må mennesker som legger ut ting offentlig forvente både positive og negative tilbakemeldinger. Det er ikke mobbing av personen selv, bare reaksjoner på den figuren de fremstiller på nett. Anonymkode: 93db0...175 Nei du trenger ikke søke opp, og jeg forstår at hvis man stikker hodet fram så må man regne med at noen vil hetse. Jeg tenker vel også at når man velger å være offentlig, så har man en styrke eller en viten om at det vil skje og også takle det bedre enn andre. Jo det var mobbing, og ganske grov også. Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Folk har behov for å trampe ned andre, av en eller annen grunn. Og de fleste tror at dersom man er snill og god så er det en svakhet. Svake folk kan man tråkke på. Sterke folk tør man jo ikke prøve seg på. Så, hvem sier det egentlig mest om? Anonymkode: eb848...dec
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): nå vet jeg ikke om det er samme dama, men om det er hun som er superliten, supersøt og verdens mest naive menneske så bør hun kanskje ha bittelitt filter på hva hun legger ut. Det er ikke greit å mobbe noen, uansett, men for å unngå slikt bør man muligens ikke legge ut videoer av at man gråter fordi noen spiser ett salatblad... Anonymkode: ba540...3d6 😄 Jeg vet ikke om hun gjør det, men det hadde ikke overrasket meg. Jeg ser jo helt klart at hun er spesiell, men alt hun formidler er jo ren kjærlighet og glede! Det virker ikke som om det er ett vondt ben i henne, og da har jeg store problemer med å skjønne ondskapen hun blir møtt med. Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 😄 Jeg vet ikke om hun gjør det, men det hadde ikke overrasket meg. Jeg ser jo helt klart at hun er spesiell, men alt hun formidler er jo ren kjærlighet og glede! Det virker ikke som om det er ett vondt ben i henne, og da har jeg store problemer med å skjønne ondskapen hun blir møtt med. Anonymkode: 91261...c9a Absolutt! hun har antagelig den reneste sjela i hele verden! Men det er nok lurt å holde noe for seg selv også, for å unngå slike ting. Selv om jeg ikke mener det er greit å mobbe, overhodet! Anonymkode: ba540...3d6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Absolutt! hun har antagelig den reneste sjela i hele verden! Men det er nok lurt å holde noe for seg selv også, for å unngå slike ting. Selv om jeg ikke mener det er greit å mobbe, overhodet! Anonymkode: ba540...3d6 Greit at du mener det. Jeg prøver bare å forstå hva som trigger mennesker i hennes tilfelle. Jeg ble jo veldig fascinert selv, men ble jo mer sånn "herregud så deilig at det fins sånne mennesker" Jeg klarte ikke å kjenne igjen noe av de stygge reaksjonene, så jeg vil bare prøve å skjønne det. Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Greit at du mener det. Jeg prøver bare å forstå hva som trigger mennesker i hennes tilfelle. Jeg ble jo veldig fascinert selv, men ble jo mer sånn "herregud så deilig at det fins sånne mennesker" Jeg klarte ikke å kjenne igjen noe av de stygge reaksjonene, så jeg vil bare prøve å skjønne det. Anonymkode: 91261...c9a Eller så oppfatter folk det som en dame son kynisk fremstiller seg som en engel for å oppnå noe eller som en som er stokk dum og totalt mangler bitkligherskobtakt. Det kommer nok mye an på hva hun vil oppnå med innleggene sine. Vil hun ha penger, ros eller forsøker hun å endre verden? Er poenget å late som om hun selv er bedre enn andre? Anonymkode: 93db0...175
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Greit at du mener det. Jeg prøver bare å forstå hva som trigger mennesker i hennes tilfelle. Jeg ble jo veldig fascinert selv, men ble jo mer sånn "herregud så deilig at det fins sånne mennesker" Jeg klarte ikke å kjenne igjen noe av de stygge reaksjonene, så jeg vil bare prøve å skjønne det. Anonymkode: 91261...c9a Du er ikke en mobber. Det er ikke jeg heller. Derfor forstår vi ikke sånt. Jeg forstår ikke hvorfor barn mobber de med rødt hår, men de gjør det. Folk mobber, fordi de er dumme... Anonymkode: ba540...3d6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke en mobber. Det er ikke jeg heller. Derfor forstår vi ikke sånt. Jeg forstår ikke hvorfor barn mobber de med rødt hår, men de gjør det. Folk mobber, fordi de er dumme... Anonymkode: ba540...3d6 Det er ingenting som tilsier at de son oppfattes som "mobbere" er dummere enn andre. Anonymkode: 93db0...175
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eller så oppfatter folk det som en dame son kynisk fremstiller seg som en engel for å oppnå noe eller som en som er stokk dum og totalt mangler bitkligherskobtakt. Det kommer nok mye an på hva hun vil oppnå med innleggene sine. Vil hun ha penger, ros eller forsøker hun å endre verden? Er poenget å late som om hun selv er bedre enn andre? Anonymkode: 93db0...175 Ok. Da skjønte jeg plutselig litt av det som kan være grunnen. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke en mobber. Det er ikke jeg heller. Derfor forstår vi ikke sånt. Jeg forstår ikke hvorfor barn mobber de med rødt hår, men de gjør det. Folk mobber, fordi de er dumme... Anonymkode: ba540...3d6 Hmnei. De trenger ikke å være dumme alltid. Det handler nok mer om livssituasjonen og eget selvbilde. Og normalt skjønner jeg hva som ligger bak, men her forsto jeg faktisk ingenting. Men jeg fikk en kommentar over her som gjør at jeg kan forstå litt. Det betyr på ingen måte at jeg aksepterer det altså 🙂 Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er ingenting som tilsier at de son oppfattes som "mobbere" er dummere enn andre. Anonymkode: 93db0...175 Hvis man mobber andre er jo det en dum ting å gjøre... ergo er de dumme? Anonymkode: ba540...3d6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis man mobber andre er jo det en dum ting å gjøre... ergo er de dumme? Anonymkode: ba540...3d6 Det er et innlegg her inne hvor det er oppgitt noen grunner til at folk hater. Der vil du finne årsaker. Jeg klarte bare ikke helt å koble noen til denne kvinnens rolle, men jeg skjønte jo mer nå. Husk at selv om vi gjør dumme ting, så er vi ikke dumme. Nå går jo mobbing av andre mye på manglende selvinnsikt da, om ikke alt, så muligens de ikke er så smarte jevnt over. Det kan jo være. Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hvis man mobber andre er jo det en dum ting å gjøre... ergo er de dumme? Anonymkode: ba540...3d6 Det kan da være en skikkelig lur og slu ting å gjøre også. "Dum" er ikke synonym til "slem". Anonymkode: 19b3b...e50
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Jeg vet faktisk hvem du snakker om. Så gøy, dukket opp i en reklame eller noe. Nå digger jo jeg folk som ikke er helt gjennomsnitt, det er vel kanskje der vi ramler av, hvorfor så sinte? Det er jo helt uproblematisk. Anonymkode: 9ebb6...023
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet faktisk hvem du snakker om. Så gøy, dukket opp i en reklame eller noe. Nå digger jo jeg folk som ikke er helt gjennomsnitt, det er vel kanskje der vi ramler av, hvorfor så sinte? Det er jo helt uproblematisk. Anonymkode: 9ebb6...023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet faktisk hvem du snakker om. Så gøy, dukket opp i en reklame eller noe. Nå digger jo jeg folk som ikke er helt gjennomsnitt, det er vel kanskje der vi ramler av, hvorfor så sinte? Det er jo helt uproblematisk. Anonymkode: 9ebb6...023 Så fint å se 🙂 jeg liker også godt de som skiller seg ut, og hun er jo en solstråle for å bruke den betegnelsen. Blitt mobbet mye, og er fremdeles så glad og har tro på seg selv. Det er mye kjærlighet der, men ser at flere forsvarer henne nå også. Det er veldig fint. En person som bare er god og snill og rar på en veldig positiv måte. Anonymkode: 91261...c9a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 10.3.2023 den 17.50): Så fint å se 🙂 jeg liker også godt de som skiller seg ut, og hun er jo en solstråle for å bruke den betegnelsen. Blitt mobbet mye, og er fremdeles så glad og har tro på seg selv. Det er mye kjærlighet der, men ser at flere forsvarer henne nå også. Det er veldig fint. En person som bare er god og snill og rar på en veldig positiv måte. Anonymkode: 91261...c9a Kan jo være at noen oppfatter henne som falsk og klissete. Jeg vet ikke hvem du sikter til, men å prøve å spre kjærlighet via tiktok låter som en aparte ting å gjøre for et voksent menneske. Så det kan også være at folk finner det latterlig og naivt. Anonymkode: 19b3b...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå