oslofrk Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 I går var jeg på et møte med en ung «hen». Hen hadde kledd seg så det ikke var mulig å se om hen var gutt eller jente. Møtet var om et spesielt tema, for folk med tilknytning til tema. Hen rakte stadig opp hånden - med regnbuearmbånd og ville ha ordet. Nesten hver gang klarte hen å spore av til «skjeive miljøer», kjønnskamp og åpenhet. Jeg ble helt matt! Ser på meg selv som over middels åpen. Jeg støtter skeives rettigheter og mener at alle skal få elske hvem de vil, men: må det nevnes HELE tiden?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 De fleste som har en kampsak nevner den i alle settinger. De er ofte litt opphengte. Det beste er å slutte å irritere seg over det. Det var en dag Anonymkode: 17718...988
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 oslofrk skrev (3 minutter siden): I går var jeg på et møte med en ung «hen». Hen hadde kledd seg så det ikke var mulig å se om hen var gutt eller jente. Møtet var om et spesielt tema, for folk med tilknytning til tema. Hen rakte stadig opp hånden - med regnbuearmbånd og ville ha ordet. Nesten hver gang klarte hen å spore av til «skjeive miljøer», kjønnskamp og åpenhet. Jeg ble helt matt! Ser på meg selv som over middels åpen. Jeg støtter skeives rettigheter og mener at alle skal få elske hvem de vil, men: må det nevnes HELE tiden? Verden har vist at det ikke nevnes på langt nær ofte nok. Heier på alle som står i front på denne kampen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 oslofrk skrev (2 minutter siden): I går var jeg på et møte med en ung «hen». Hen hadde kledd seg så det ikke var mulig å se om hen var gutt eller jente. Møtet var om et spesielt tema, for folk med tilknytning til tema. Hen rakte stadig opp hånden - med regnbuearmbånd og ville ha ordet. Nesten hver gang klarte hen å spore av til «skjeive miljøer», kjønnskamp og åpenhet. Jeg ble helt matt! Ser på meg selv som over middels åpen. Jeg støtter skeives rettigheter og mener at alle skal få elske hvem de vil, men: må det nevnes HELE tiden? "Må det nevnes HELE tiden?", spør du. Da lurer jeg på om du til stadighet opplever at dette nevnes hele tiden, eller er det ditt første møte med tilsvarende atferd? Jeg tipper det siste, ellers hadde du ikke opprettet et innlegg om det. Personlig har jeg aldri opplevd å være i en setting der dette nevnes hele tiden. Det til tross for at jeg har jobbet med ungdom i snart femten år, og det til tross for at jeg har mange venner som tilhører det skeive miljøet; inkludert venner og bekjente som har vært aktive i organisasjoner som Skeiv ungdom. Jeg har dessuten vært på foredrag og hatt faglig samarbeid med både Skeiv ungdom og andre lignende organisasjoner, men har utrolig nok aldri opplevd det du beskriver allikevel. Så hvem er det egentlig som nevner dette HELE tiden? Anonymkode: c9344...391
oslofrk Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): "Må det nevnes HELE tiden?", spør du. Da lurer jeg på om du til stadighet opplever at dette nevnes hele tiden, eller er det ditt første møte med tilsvarende atferd? Jeg tipper det siste, ellers hadde du ikke opprettet et innlegg om det. Personlig har jeg aldri opplevd å være i en setting der dette nevnes hele tiden. Det til tross for at jeg har jobbet med ungdom i snart femten år, og det til tross for at jeg har mange venner som tilhører det skeive miljøet; inkludert venner og bekjente som har vært aktive i organisasjoner som Skeiv ungdom. Jeg har dessuten vært på foredrag og hatt faglig samarbeid med både Skeiv ungdom og andre lignende organisasjoner, men har utrolig nok aldri opplevd det du beskriver allikevel. Så hvem er det egentlig som nevner dette HELE tiden? Anonymkode: c9344...391 Hi her. Jeg har også mange skeive venner, har deltatt på mange arrangementer med dem og aldri opplevd dette før. Det var kanskje derfor jeg ble provosert. Jeg syntes det var så merkelig å skulle flagge en sånn kampsak, når vi var samlet for å diskutere noe helt annet. Jeg ble sittende å fundere på hvordan jeg kunne si ifra på en ok måte, men fant ikke noen måte å si ifra på. Har noen av dere forslag?
oslofrk Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): De fleste som har en kampsak nevner den i alle settinger. De er ofte litt opphengte. Det beste er å slutte å irritere seg over det. Det var en dag Anonymkode: 17718...988 Det kommer flere…
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Det finnes kun han eller hun. Når skal folk egentlig forstå det? At det er mulig! Beklager avsporing. Anonymkode: fe55e...264
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): "Må det nevnes HELE tiden?", spør du. Da lurer jeg på om du til stadighet opplever at dette nevnes hele tiden, eller er det ditt første møte med tilsvarende atferd? Jeg tipper det siste, ellers hadde du ikke opprettet et innlegg om det. Personlig har jeg aldri opplevd å være i en setting der dette nevnes hele tiden. Det til tross for at jeg har jobbet med ungdom i snart femten år, og det til tross for at jeg har mange venner som tilhører det skeive miljøet; inkludert venner og bekjente som har vært aktive i organisasjoner som Skeiv ungdom. Jeg har dessuten vært på foredrag og hatt faglig samarbeid med både Skeiv ungdom og andre lignende organisasjoner, men har utrolig nok aldri opplevd det du beskriver allikevel. Så hvem er det egentlig som nevner dette HELE tiden? Anonymkode: c9344...391 Hvorfor stiller du spørsmålstegn ved hennes opplevelse av denne saken? Din erfaring er fullstendig irrelevant! Vi er nok mange som kan relatere til hi sin opplevelse, at du ikke kan det betyr ikke at det ikke skjer Hi, kan det være at det var en som har stått frem som hen ganske nylig? Ofte er det jo slik at det hjertet er fullt av renner munnen over med. Ellers er det ikke så mye man kan gjøre bortsett fra å være litt overbærende. Anonymkode: c6d1f...bba
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 oslofrk skrev (Akkurat nå): Det kommer flere… Pust med magen. La folk være folk. Det er alltid en eller annen i slike settinger som klarer å vri alt over på seg selv uansett. Du reagerte denne gangen kun fordi det var hen som gjorde det. Et det Petter fra IT så reagerer du ikke like mye. Lær deg å leve med, ikke mot, de som er ulik deg selv Anonymkode: 17718...988
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd at noen prøver å vri ting til sin situasjon eller fra sitt perspektiv. Det skjer jo nesten i hvert miljø man befinner seg i, fra jobb til vennegjeng og familie- at vi har den ene som alltid tar mer fokus og dreier alt mot seg og sitt. Tror som en over skriver, at sånt må vi bare leve med. Jeg syns vi må lære oss å bruke mer humor istedenfor å bli negativt påvirket. Anonymkode: b9eb6...cdb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Det er tid og sted for alt, og uansett hvor viktig en sak måtte være, så trenger den ikke å trekkes inn i absolutt alle sammenhenger. Da kan man i verste fall oppnå motsatt resultat, at man skaper irritasjon og negative følelser rundt en sak i stedet for nyttig og positiv belysning. Jeg er helt enig med deg, HI. I et møte der det diskuteres en bestemt sak, bør man klare å holde seg til dette og vri alt mot sin egen personlige hjertesak. Det kan man heller gjør der det passer og når som helst ellers på fritiden. Jeg kan legge til at min beste venninne er bifil og samboer med en kvinne, og at min datter definerer seg som ikke-binær, så det er ikke sånn at jeg ikke støtter denne veldig viktige kampen og saken, men som sagt, alt til sin tid. Anonymkode: a5283...1bf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 oslofrk skrev (3 timer siden): Hi her. Jeg har også mange skeive venner, har deltatt på mange arrangementer med dem og aldri opplevd dette før. Det var kanskje derfor jeg ble provosert. Jeg syntes det var så merkelig å skulle flagge en sånn kampsak, når vi var samlet for å diskutere noe helt annet. Jeg ble sittende å fundere på hvordan jeg kunne si ifra på en ok måte, men fant ikke noen måte å si ifra på. Har noen av dere forslag? Men det er jo litt rart å dømme alle basert på en litt overivrig person da. Anonymkode: e409e...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 "Det er flott at du engasjerer deg for skjeives rettigheter, og jeg støtter mange av deres saker. Men her i dag har vi møttes for å diskutere xxx så jeg håper vi resten av tiden kan holde oss til tema xxx." Det hun eller han gjør viser engasjement, men også ikke så rent stor mangel på respekt for andre og andres tid, når vedkommende hele tiden sporer av fra temaet dere skulle diskutere. Anonymkode: 9b342...1cd
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): "Det er flott at du engasjerer deg for skjeives rettigheter, og jeg støtter mange av deres saker. Men her i dag har vi møttes for å diskutere xxx så jeg håper vi resten av tiden kan holde oss til tema xxx." Det hun eller han gjør viser engasjement, men også ikke så rent stor mangel på respekt for andre og andres tid, når vedkommende hele tiden sporer av fra temaet dere skulle diskutere. Anonymkode: 9b342...1cd Ikke så rent lite... Anonymkode: 9b342...1cd
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 oslofrk skrev (23 timer siden): Det kommer flere… Alle som er på vei ut i verden med noe som føles ekstremt viktig og overskyggende for dem, vil nevne det hele tiden. Ei beskrev det slik: "Da jeg nettopp hadde begynt å leve åpent som lesbisk, startet jeg alle samtaler med 'Hei, jeg heter Bente og er lesbisk', inntil jeg skjønte at det faktisk ikke var så relevant for alle andre i alle situasjoner." De som går hos AA starter samtalen med "jeg er alkoholiker", mens de som nettopp har blitt skilt forteller i alle sammenhenger at de er alenemødre. Det hjertet er fullt av, renner munnen over med. Noen vil blande politikk inn i alle samtaler. Noen vil helst snakke om seg selv. Anonymkode: b7830...c7c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Men det er jo litt rart å dømme alle basert på en litt overivrig person da. Anonymkode: e409e...f9d Alle som tilhører en minoritet, eller for så vidt en hvilken som helst spesiell gruppe vil oppleve dette. Jo mindre minoriteten er, eller jo lengre unna "mainstream" personen er, desto mer vil folk forbinde dette individet med gruppen og anse vedkommendes atferd som representativt. Det er urettferdig, så klart. Men majoritetsbefolkningen har det privilegium at de kan degge for sine fordommer. Og minoritetene jobber som faen for å motbevise dem. (De eneste som blir sure når det generaliseres er imidlertid voksne, hvite menn. De blir skikkelig gærne og kommer med en masse "NotAllMen" og "All lives matter", eller "skal jeg ha dårlig samvittighet for all kolonialisme, liksom, bare fordi jeg er hvit" hver gang det blir påpekt at privilegier springer ut av tidligere tiders undertrykking.) Anonymkode: b7830...c7c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Alle som er på vei ut i verden med noe som føles ekstremt viktig og overskyggende for dem, vil nevne det hele tiden. Ei beskrev det slik: "Da jeg nettopp hadde begynt å leve åpent som lesbisk, startet jeg alle samtaler med 'Hei, jeg heter Bente og er lesbisk', inntil jeg skjønte at det faktisk ikke var så relevant for alle andre i alle situasjoner." De som går hos AA starter samtalen med "jeg er alkoholiker", mens de som nettopp har blitt skilt forteller i alle sammenhenger at de er alenemødre. Det hjertet er fullt av, renner munnen over med. Noen vil blande politikk inn i alle samtaler. Noen vil helst snakke om seg selv. Anonymkode: b7830...c7c Hva er det du fabler om? 😆 Er jo mye vits i å gå i AA hvis man vil fortelle alle man møter at man er alkoholiker. Har heller aldri opplevd at alle som er skilt forteller alle de møter at de er alenemødre. Dette er noe av det mest inkonsekvente jeg har lest her 😆 Anonymkode: b9eb6...cdb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva er det du fabler om? 😆 Er jo mye vits i å gå i AA hvis man vil fortelle alle man møter at man er alkoholiker. Har heller aldri opplevd at alle som er skilt forteller alle de møter at de er alenemødre. Dette er noe av det mest inkonsekvente jeg har lest her 😆 Anonymkode: b9eb6...cdb Ehm, altså, har du ingen som helst innsikt i hva AA egentlig er? Altså hva de driver med og hvordan de jobber? Det er selvsagt mye vits å gå i AA selv om man personlig kan være åpen overfor folk flest om at man er alkoholiker. Hun har ellers flere gode poeng synes jeg. Det er helt vanlig at man ofte ønsker å snakke mye om situasjoner som er nye og kanskje overveldende for en selv, eller rett og slett bare noe man brenner veldig for. Jeg er der selv akkurat. Har nettopp fått en medisinsk diagnose og har et enormt behov for å snakke om det, men jeg ville ikke tatt det opp på et møte eller snakket med kreti og pleti heller. Noen er mer åpne og utadvendte enn andre. Anonymkode: a5283...1bf
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva er det du fabler om? 😆 Er jo mye vits i å gå i AA hvis man vil fortelle alle man møter at man er alkoholiker. Har heller aldri opplevd at alle som er skilt forteller alle de møter at de er alenemødre. Dette er noe av det mest inkonsekvente jeg har lest her 😆 Anonymkode: b9eb6...cdb At du selv ikke har opplevd det, betyr ikke at det er feil. Og nei, Anonyme Alkoholikere trenger ikke å si det til alle utenfor, med mindre de vil. Men det er del av tilhelingsprosessen å akseptere det og dermed si det høyt. Anonymiteten de ivaretar er de andres, altså at de er lojale mot gruppa og ikke sladrer om hvem som går der. Anonymkode: b7830...c7c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #21 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): At du selv ikke har opplevd det, betyr ikke at det er feil. Og nei, Anonyme Alkoholikere trenger ikke å si det til alle utenfor, med mindre de vil. Men det er del av tilhelingsprosessen å akseptere det og dermed si det høyt. Anonymiteten de ivaretar er de andres, altså at de er lojale mot gruppa og ikke sladrer om hvem som går der. Anonymkode: b7830...c7c Alle diskusjoner om alt her noen ganger. De går i AA for å være anonyme, så slutt 🙂 selv om du ser informasjon om alkoholmisbruk og folk står fram i dem, så er det ikke sånn at de gjør det normalt, og dessuten er det skuespillere i de infovideoene, ikke reelle alkoholmisbrukere. Det er viktig at de innrømmer for seg selv ja, og at de derfor åpner med å si det når de presenterer seg i gruppa. De valser ikke rundt og forteller det til gud og hver mann. Anonymkode: b9eb6...cdb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2023 #22 Skrevet 11. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 10.3.2023 den 14.06): Alle diskusjoner om alt her noen ganger. De går i AA for å være anonyme, så slutt 🙂 selv om du ser informasjon om alkoholmisbruk og folk står fram i dem, så er det ikke sånn at de gjør det normalt, og dessuten er det skuespillere i de infovideoene, ikke reelle alkoholmisbrukere. Det er viktig at de innrømmer for seg selv ja, og at de derfor åpner med å si det når de presenterer seg i gruppa. De valser ikke rundt og forteller det til gud og hver mann. Anonymkode: b9eb6...cdb Du har ikke så mye kunnskap om emnet. Anonymkode: b7830...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå