Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Noen her som har hatt hjerteinfarkt? Hvilke symptomer hadde du? Anonymkode: 06366...84b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har ikke hatt, men kjenner fler som har hatt. Og tilfellene jeg kjenner til speiler de samme symptomene du finner ved et Google søk. Min farmor ble lagt inn for helt andre ting, men de fant på EKG et stort, og trolig et eller to små infarkter. Hun relaterte det til en periode hvor hun følte seg sliten og det kunne passe med tidsaspektet da hun hadde et tidligere EKG å sammenligne med. En annen falt om død under trening - mest sannsynlig uten særlig symptomer i forkant. Andre har hatt de klassiske symptomer som utråling i arm, sliter med pust osv. Anonymkode: 1a490...021
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har ikke hatt, men kjenner flere som har, og i motsetning til anonym over var symptomene ikke typisk det man «vet om» fra før. Bestefar merket det kun når han gikk, var ok når han stoppet, men hadde ordentlige smerter i det han trodde var mellomgulv/magesekk hver gang han tok et skritt. Var et såpass stort infarkt at stent måtte settes inn. Min søster var kvalm, kaldsvettet, og hadde vondt i ryggen. Der viste det seg at hun hadde et større ett den dagen, og hadde hatt et mindre et dagen før. Anonymkode: 5bcee...218
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Har hørt at de «typiske» symptomene er forskjellige på menn og kvinner. Kjenner bare stefaren min som har hatt det. Han følte seg hanglete i noen dager mens han var på ferie. På vei hjem sa han til mamma at han mente det var best at hun kjørte, for han var så svimmel. Til slutt var han så svimete og uklar at hun stakk innom sykehuset i Tønsberg der de gjenopplivet han. Ingen smerter, ingen smerter i arm. Ikke noe. Bare total utmattelse. Det var visst like vanlig det som smerter slik man ser på film. Anonymkode: 2494e...092
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 Stråling og vondt oppover arm og skulder har jeg hørt om. Dette som eneste symptom. Hørte også om en godt voksen mann som framsto tullete og ulik seg selv, virka ruspåvirka uten å være det. Han snakka bare tull og usammenhengende «gresk», ingen gjenkjennbare ord. Anonymkode: 8ce65...3ce
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Stråling og vondt oppover arm og skulder har jeg hørt om. Dette som eneste symptom. Hørte også om en godt voksen mann som framsto tullete og ulik seg selv, virka ruspåvirka uten å være det. Han snakka bare tull og usammenhengende «gresk», ingen gjenkjennbare ord. Anonymkode: 8ce65...3ce Det høres mer ut som hjerneinfarkt enn hjerteinfarkt? Anonymkode: a701c...d41
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har ikke hatt det, men flere nære har opplevd det. Alt fra kvalme, magesmerter og generelt uvel, til stråling i arm og kortpustet. Noen har bare segnet om, andre har diffuse plager over tid. Er man i tvil, ta en EKG. De fleste fastleger/legevakter har en på kontoret. Noen benyttet den altfor sjelden, flere land har dette som standard sjekk før de i hele tatt sjekket andre ting. Absurd at vi ikke gjør det samme i Norge, det er tross alt statistisk sett en av de største helserisikoene i befolkningen. Anonymkode: 64e66...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå