Gå til innhold

NULL kalorier i mais?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står 75 kalorier per 100 gram. Men med tanke på at de kommer hele ut, så kan vel neppe 100 gram mais tilsvare 75 kalorier. Eller sitter kaloriene løst utenpå skallet kanskje? 🤪

Anonymkode: c21d0...041

Skrevet

Det er jo bare noen få som kommer hele ut igjen, de du svelger hele og ikke smaker på.

De du tygger, og kjenner smaken av, blir fordøyd.

Om du virkelig svelger alle hele kan du jo like gjerne droppe dem...

Anonymkode: a0c74...60c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det står 75 kalorier per 100 gram. Men med tanke på at de kommer hele ut, så kan vel neppe 100 gram mais tilsvare 75 kalorier. Eller sitter kaloriene løst utenpå skallet kanskje? 🤪

Er du seriøs nå?? 

Anonymkode: a9615...fdc

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er du seriøs nå?? 

Ja helt seriøs, derfor jeg la til den skikkelig seriøse emojien for å understreke hvor seriøs jeg faktisk var🤦‍♀️

Når jeg er veldig sulten eller har dårlig tid har jeg ikke tid til å tygge skikkelig, og sluker maten. Så vil tro at 80% av maisen vandrer gjennom systemet så og si hele. De jeg trygger blir jo ikke tygd til de er mais-mos, det er et tygg og så svelger jeg. Dvs de kommer tilnærmet hele ut. 

Er  noe annet om jeg tygger maten og har god tid. 

Det vil jo si at det er 75 gram kalorier per 100 gram for de som tygger maten godt, men ikke så mye for de som sluker maten.

Skrevet

Ofte er grunnen til at de kommer «hele ut» at det er skinnet på de vi ikke fordøyer, så fylles de med avføring på vei ut og det ser ut som vi bæsjer hele maiskorn.

Så nei, mais har ikke 0kcal.

Anonymkode: d927a...9b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja helt seriøs, derfor jeg la til den skikkelig seriøse emojien for å understreke hvor seriøs jeg faktisk var🤦‍♀️

Når jeg er veldig sulten eller har dårlig tid har jeg ikke tid til å tygge skikkelig, og sluker maten. Så vil tro at 80% av maisen vandrer gjennom systemet så og si hele. De jeg trygger blir jo ikke tygd til de er mais-mos, det er et tygg og så svelger jeg. Dvs de kommer tilnærmet hele ut. 

Det vil jo si at det er 75 gram kalorier per 100 gram for de som tygger maten godt, men ikke så mye for de som sluker maten.

Etter ditt resonnenment ,så sluker du ikke bare maisen hel da, men og resten av maten,, så det vil si at 80% din er kalorifri med andre ord? Den var ny.

Anonymkode: 5fe97...a1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Etter ditt resonnenment ,så sluker du ikke bare maisen hel da, men og resten av maten,, så det vil si at 80% din er kalorifri med andre ord? Den var ny.

Nei, det var det du som skrev. Agurk, brød osv kommer ikke helt ut uansett hvor mye jeg sluker maten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Men du skrev det som et spørsmål. For å svare seriøst så nei, mat som ikke blir fordøyd avgir ikke kalorier. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ofte er grunnen til at de kommer «hele ut» at det er skinnet på de vi ikke fordøyer, så fylles de med avføring på vei ut og det ser ut som vi bæsjer hele maiskorn.

Så nei, mais har ikke 0kcal.

Anonymkode: d927a...9b4

Haha, bæsj i maisforkledning 😂

Anonymkode: a0c74...60c

Skrevet

Jeg får ofte hele mais pakket inn i bæsjen som kommer ut igjen. De teller jeg ikke med i kaloriberegningen. :Nikke:

Anonymkode: 976e7...28f

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg får ofte hele mais pakket inn i bæsjen som kommer ut igjen. De teller jeg ikke med i kaloriberegningen. :Nikke:

Teller du hver mais da 😆

Skrevet

Lager mat, spiser, registrerer i lifesum.

Bæsjer, teller opp, korrigerer lifesum.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Lager mat, spiser, registrerer i lifesum.

Bæsjer, teller opp, korrigerer lifesum.

Der har du det👍

Skrevet

Hehehe elsker argumentasjonen om at de kommer hel ut igjen!😆😃

Anonymkode: 02afe...901

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men så la være å tygge all annen mat også, da. Du kommer jo til å bli kjempeslank når havregryn, gulrøtter, spekeskinke og hele kjøttkaker passerer tvers gjennom tarmen din uten å fordøyes"

Anonymkode: e9958...8b0

Skrevet

Da jeg snakket med legen min om å gå ned i vekt, da han at mais var det første jeg burde slutte med. 

Anonymkode: 0e57d...702

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men så la være å tygge all annen mat også, da. Du kommer jo til å bli kjempeslank når havregryn, gulrøtter, spekeskinke og hele kjøttkaker passerer tvers gjennom tarmen din uten å fordøyes"

Anonymkode: e9958...8b0

Ikke spill dum. Snakker om maiskorn her, som kommer ut ufordøyd. Du skjønner forhåpentligvis også at havregryn ikke kommer ut hele selv om jeg svelger de hele. 

Var et flåsete innlegg, men såklart måtte en prippen kjærring komme å ta det blodseriøst og nærmest bli fornærmet 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da jeg snakket med legen min om å gå ned i vekt, da han at mais var det første jeg burde slutte med. 

Anonymkode: 0e57d...702

Hva var årsaken? Karbo-innholdet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ikke spill dum. Snakker om maiskorn her, som kommer ut ufordøyd. Du skjønner forhåpentligvis også at havregryn ikke kommer ut hele selv om jeg svelger de hele. 

Var et flåsete innlegg, men såklart måtte en prippen kjærring komme å ta det blodseriøst og nærmest bli fornærmet 😂

Du virker ganske prippen selv, sånn som du svarer....

Anonymkode: 992b0...80c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tok visst mitt tullesvar svar blodseriøst, det er jo bare helt fantatisk 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tok visst mitt tullesvar svar blodseriøst, det er jo bare helt fantatisk 🤣

Ro ro ro din båt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...