Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Swedish grace eller Lyngby rhombe? Og spørsmål to: velge èn farge eller kombinere flere? Anonymkode: 81d84...5a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Skrevet 8. mars 2023 Lyngby, ensfarget. Anonymkode: d6bc8...6d4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Skrevet 8. mars 2023 Lyngby ensfarget om det er penservise, flerfarget om det er til hverdags. Anonymkode: 4b0f9...f09
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Skrevet 8. mars 2023 En farge, og så diskret som mulig. Da kan du ha serviset i mange år uten å gå lei. Da kan du også pynte med hva du vil på bordet. Anonymkode: a76cc...db7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Skrevet 8. mars 2023 Ensfarget hvit, begge så fine ut, jeg ville sjekket om det er forskjell på antall deler, fat, kopper, sausenebb etc samt hvor lenge det er sannsynlig at serviset produseres. Vi valgte et hvitt servise fra Rosenthal for mange år siden, over 15 år, det produseres fortsatt, men kun i hvitt. Før hadde de flere farger, men de er nå kuttet ut. Så jeg tror hvitt er godt valg, det passer til mye og du kan istedenfor variere med farge på duk, lys, servietter etc Anonymkode: 6c3e9...cd1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Skrevet 8. mars 2023 Begge er fine, men jeg synes kanskje Lyngby er en smule finere... Jeg ville nok valgt samme farge. Jeg synes det er veldig fint med forskjellige, men da forskjellige gamle tallerkner i blåfarger f.eks. Type loppemarkedfunn i grønnfarger, eller blåfarger, kan blir et utrolig fint bord. Men nye tallerkner i forskjellige farger blir litt barnslig på en måte, litt bursdagsselskap for barn om du skjønner. Men det er min smak da. Anonymkode: 96b98...bd1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Ikke la andre avgjøre hvilket servise du skal ha, dette skal og må være DITT valg! Anonymkode: 91753...b47
amandine Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Av de to du nevner ville jeg uten tvil valgt Swedish Grace, og jeg ville hatt det i hvitt. Jeg ville kjøpt alle basisdeler i hvitt, jeg liker hvite tallerkner. Jeg liker loppis og bruktkjøp så jeg hadde supplert med fat og annet som ikke nødvendigvis var hvitt. Swedish grace er vel snart 100 år gammelt design, så det finnes mye. Klassisk og veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 Swedish Grace, alt i hvitt. Anonymkode: 700fb...d97
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Jeg burde spesifisert at hvitt er uaktuelt. Dette er til hverdags og jeg blir glad av kopper med farge. Liker å mikse farger, men det er nettopp barnebursdag-fella jeg er redd for. Anonymkode: 81d84...5a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg burde spesifisert at hvitt er uaktuelt. Dette er til hverdags og jeg blir glad av kopper med farge. Liker å mikse farger, men det er nettopp barnebursdag-fella jeg er redd for. Anonymkode: 81d84...5a4 Synes helt ærlig at ingen av fargene var fine, men svaret mitt angående design gjelder for øvrig. Ellers er jeg også glad i farger, men dette er jo mer kjedelige duse pastellfarger. Det kan neppe kalles barnebursdag. Jeg håper da ikke at folk flest har så blasse farger i barneselskap. Anonymkode: 700fb...d97
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Synes helt ærlig at ingen av fargene var fine, men svaret mitt angående design gjelder for øvrig. Ellers er jeg også glad i farger, men dette er jo mer kjedelige duse pastellfarger. Det kan neppe kalles barnebursdag. Jeg håper da ikke at folk flest har så blasse farger i barneselskap. Anonymkode: 700fb...d97 Lyngby er mer fargesterke. Anonymkode: 81d84...5a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Lyngby er mer fargesterke. Anonymkode: 81d84...5a4 Da stemmer jeg i så fall på Lyngby. Anonymkode: 700fb...d97
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Ville ikke gått for helhvitt. Anonymkode: eccbd...beb
amandine Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg burde spesifisert at hvitt er uaktuelt. Dette er til hverdags og jeg blir glad av kopper med farge. Liker å mikse farger, men det er nettopp barnebursdag-fella jeg er redd for. Anonymkode: 81d84...5a4 Og da står jeg fremdeles på Swedish Grace. Personlig synes jeg ikke fargene/ nyansene til Lyngby er fine, de er for preget av mote. Og mote blir man lei av.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 amandine skrev (2 minutter siden): Og da står jeg fremdeles på Swedish Grace. Personlig synes jeg ikke fargene/ nyansene til Lyngby er fine, de er for preget av mote. Og mote blir man lei av. Hvilke farger ville du mikset? Og to eller flere? Anonymkode: 81d84...5a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Swedish grace eller Lyngby rhombe? Og spørsmål to: velge èn farge eller kombinere flere? Anonymkode: 81d84...5a4 Du spør om to konkrete men hva med disse? De finnes i mange duse farger som fint kan kombineres. https://www.indiska.com/no/inneholder2/chennai-butikk Anonymkode: eccbd...beb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du spør om to konkrete men hva med disse? De finnes i mange duse farger som fint kan kombineres. https://www.indiska.com/no/inneholder2/chennai-butikk Anonymkode: eccbd...beb Tusen takk for forslag, men de er for «orientalske». Jeg liker den skandinaviske stilen. Anonymkode: 81d84...5a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 Jeg ville gått for swedish grace i fargene rosa og beige, gjerne med innsalg av de andre fargene i skåler o.l. Men det er muligens fordi jeg har tre servise i hvitt selv og prøver å fjerne meg fra å kjøpe alt i blått. Alle fargene er pene. Anonymkode: 4a94f...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå