Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #51 Del Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da tenker jeg dere må gå i dere selv, og se på hvorfor folk ikke orker 100%. Om turnus er lagt opp på en måte som er tilrettelagt for folk, og ikke oppleves for tøft å stå i, så ønsker de aller fleste full jobb. Jeg jobber i en kommunal helse-enhet. Vi har, etter flere års arbeid med heltidskultur, bare fulle stillinger. Med unntak av noen få helgestillinger som er besatt av studenter, eller helsepersonell med annen hovedjobb. Helgestillingene er nødvendig for at alle i fulle, faste turnusstillinger jobber hver fjerde helg. Uten helgestillingene måtte man jobbet helg oftere. Anonymkode: fd990...fb5 Folk orker ikke 100% pga tids- og arbeidspresset. Det er ikke nødvendigvis kommunens skyld. Kommuneøkonomien blir stadig strammere og det er krav om å kutte og effektivisere. Det hjelper lite hva lokale ledere sier - eller kommunedirektører for den del, det er ikke penger til hverken flere ansatte eller flere tjenester Anonymkode: 4ee9c...27a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438658-kvinne-krev-din-l%C3%B8nn-og-kom-deg-i-fulltids-arbeid/page/3/#findComment-149927741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #52 Del Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Et Norge bestående av akademikere stopper på dagen. Vi Må ha praktikere. For å gjøre de praktiske yrkene mer attraktive, så er lønn, en anstendig lønn til å leve av og med, et av incentivene. Det er flott at du har tatt en lang utdanning og i dag sitter i en (uforskammet) høyt lønnet stilling, men også du trenger hjelp fra de du nevner i typiske kvinneyrker. Jeg mener at sliterne i bla. "typiske kvinneyrker" i større grad skal verdsettes. Eller er du mer verdt enn helsefagarbeideren? Anonymkode: 5e9e9...729 I denne debatten synes jeg ikke man skal si at en kvinne har uforskammet høy lønn. Lønn er en pådriver til gjøre dagens typiske kvinne-yrker mer attraktiv. Men jeg står for det å slutte med å være flink pike også Anonymkode: 6882f...094 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438658-kvinne-krev-din-l%C3%B8nn-og-kom-deg-i-fulltids-arbeid/page/3/#findComment-149927748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2023 #53 Del Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Uten alle de som jobber i kvinneyrkene så kunne ikke dere opphøyede guder drevet med verdiskaping, det ville ikke vært noe sterkt privat næringsliv uten de menneskene som gjør de jobbene du ser så ned på. Anonymkode: 15ec1...81d Jeg ser ikke ned på typiske kvinneyrker. Hvis du leser det jeg sier så sier jeg at de yrkene er viktig, men det er også de sektorene som driver med verdiskapende. Svarene mine var i utgangspunktet til de som svarte meg etter min første post at jeg umulig kunne gjort min jobb uten at vi hadde f.eks sykepleiere. Det er helt korrekt, men det samme gjelder andre veien. Hadde ikke landet hatt sektorer med verdiskapning ville det ikke vært midler til å lønne de som er sykepleiere så lenge vi har den modellen vi har ved tilnærmet gratis helsetjenester, gratis skole mm. Selvfølgelig kan vi forandre på den modellen og la alle betale for helsetjenester, skole mm selv og da trenger vi ikke annen verdiskapende sektorer til å være med å betale kostnadene, men er det et slikt samfunn vi vil ha? Dessuten handler denne tråden opprinnelig om at kvinner skal kreve sin lønn og komme seg ut i 100 % stilling så hvorfor blir kvinner så hissige når en kvinne svarer at hun har gjort det, og hva hun har gjort? Anonymkode: 3bb0e...355 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438658-kvinne-krev-din-l%C3%B8nn-og-kom-deg-i-fulltids-arbeid/page/3/#findComment-149927763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå