Gå til innhold

Erfaring med brilleabonmement, er det lureri?

Anbefalte innlegg

8 åringen var hos optiker i dag og skal begynne med briller. Var på kontroll hos Synsam og der fekk me eit abonnement (3 par briller og betaler 350 i mnd og kan bytte briller underveis,). Er det lureri? Billigere å kjøpe det me treng? Hva med støtte fra Nav, får vi de og når vi har abonnement? De sa at det var lurt, men det er kanskje for de det er lurt.

Anonymkode: 15171...9b9

Fortsetter under...

Dere får jo gratis kontroller da, gratis pusseutstyr, kan bytte brille en gang per år, og billigere erstatning ved skade på brille. Vi betaler 209 kr mnd, har valgt billigere innfatningen enn dere da. Og brillene har vært ødelagt 3 ganger på 3 år, uten ekstra kost. Glassbytte ved behov for annen styrke er også inkludert.

Anonymkode: 406c7...cc7

Er 8 åringen nærsynt? I tilfelle må dere sørge for å få brilleglass eller linser som bremser hvor fort han blir nærsynt videre! Høy nærsynthet kan gi store problemer når man blir eldre pga økt risiko for mange øyesykdommer. 

Brilleabonnement kan ellers være en god løsning hvis man må bytte glass ofte. 

Anonymkode: 60c92...ce6

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er 8 åringen nærsynt? I tilfelle må dere sørge for å få brilleglass eller linser som bremser hvor fort han blir nærsynt videre! Høy nærsynthet kan gi store problemer når man blir eldre pga økt risiko for mange øyesykdommer. 

Brilleabonnement kan ellers være en god løsning hvis man må bytte glass ofte. 

Hvor har du den informasjonen fra at brilleglass kan være med å bremse hvor fort han blir nærsynt? Opplys meg.

Det eneste forskjellen som er på brilleglass utfra det jeg kan er hvor lett du går riper i dem.

Anonymkode: 60159...3ae

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er lureri.
Vår gutt på snart 8 fikk akkurat nye briller.
Vi var på Specksavers, 2 par for 1, og med brillestøtten betalte vi rett under kr 700,-.
Det er 2 måneder med den avtalen

Anonymkode: cfbd6...78b

Men får vi ikke støtte med dette abonnementet?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er lureri.
Vår gutt på snart 8 fikk akkurat nye briller.
Vi var på Specksavers, 2 par for 1, og med brillestøtten betalte vi rett under kr 700,-.
Det er 2 måneder med den avtalen

Anonymkode: cfbd6...78b

Hva skal til for å søke om brillestøtte? 

Min gutt har måttet ha nye briller og nye glass såpass ofte at for oss er brilleabonnement lønnsomt. Han får jo også solbriller med i den prisen. 209 / mnd

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Min gutt har måttet ha nye briller og nye glass såpass ofte at for oss er brilleabonnement lønnsomt. Han får jo også solbriller med i den prisen. 209 / mnd

Lurer jeg og på? Gutten her frå tre par, eit finere, eit litt grovt til fotball osv, og eit par solbriller. HI

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor har du den informasjonen fra at brilleglass kan være med å bremse hvor fort han blir nærsynt? Opplys meg.

Det eneste forskjellen som er på brilleglass utfra det jeg kan er hvor lett du går riper i dem.

https://www.interoptik.no/oyehelse/behandling-av-narsynthet/

• 4 måneder senere...

Jeg har brille abo hos Synsam og angrer som en hund på det. Etter å ha lest alt med små skrift så viser det seg at man har avtaletid i 24 mnd men at man må betale for brillene i 36 mnd. Det vil da si at brillene mine vil koste 25128,- og sønnen sine vil koste 16128,- en kontroll koster 700,- ca, forsikringen må man ut med en egenandel på 1500,-. Og om man bytter briller i perioden så binder man seg på nytt i 24 mnd. Man får ett par briller hos Specsavers for 3-5000,- en kontroll for 700,- og brillepuss for 129,-. Jeg byttet ikke briller hver 12 mnd. Så dette er nok de dyreste brillene jeg har kjøpt noen gang! 

Jeg har abbonement, er voksen og betaler 203kr per måned. Det er for solbrille og 2 par vanlige briller. 
Synes dette er genialt, da det er sykt dyrt å betale alt på en gang. Og etter 3 år er dette mine briller!

Solbrillene mistet jeg etter en ferie, fikk nye med et mellomlegg på 1000kr.

Anonymkode: be1d2...e1d

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har abbonement, er voksen og betaler 203kr per måned. Det er for solbrille og 2 par vanlige briller. 
Synes dette er genialt, da det er sykt dyrt å betale alt på en gang. Og etter 3 år er dette mine briller!

Solbrillene mistet jeg etter en ferie, fikk nye med et mellomlegg på 1000kr.

Jeg hørte noen snakke om dette, og de sa at det sto ikke i avtalen at man eier brillene etter 3 år - det er ikke avbetaling men abonnement? Jeg vet ikke jeg altså (bruker ikke briller), men er du helt sikker på at brillene blir dine?

Anonymkode: 7a632...266

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hørte noen snakke om dette, og de sa at det sto ikke i avtalen at man eier brillene etter 3 år - det er ikke avbetaling men abonnement? Jeg vet ikke jeg altså (bruker ikke briller), men er du helt sikker på at brillene blir dine?

Anonymkode: 7a632...266

IMG_3942.jpeg

Jeg har brilleabonement hos brilleland, og er så langt veldig fornøyd. Har lesebriller, solbriller med styrke og progressive briller. Synsundersøkelser og bytte av glass inngår i abonnementet. Når bindingstiden er over kan man fortsette abonnement, kjøpe ut brillene eller levere de tilbake. Tilbakelevere brilles benyttes til veldedighet. 

Anonymkode: dae3b...f42

Anonym bruker skrev (På 7.3.2023 den 21.10):

Søke om brillestøtte gjøres der dere kjøper brillene. Så virker som man  kanskje ikke får det på et abbonement siden det ikke ble søkt om. 

Har blitt gjort automatisk her på Specsavers. 

Anonymkode: ad328...0f6

• 1 måned senere...
Anonym bruker skrev (På 7.3.2023 den 20.13):

Det er kanskje snakk om multifokale linser ("misight" er et kjent merke av slike) eller orthokeratologi (nattlinser/drømmelinser). Multifokale linser (finnes som kontaktlinser eller litt..uvanlig utseende briller) skal visstnok stoppe øyeeplet fra å vokse ved å fokusere mer av sollyset mot fremsiden av øyet, mens nattlinsene fysisk former øyeeplet mens du sover. Dette ifølge det jeg har lest på etter at optiker sa vi var helt nødt til å kjøpe disse greiene. Det var vanskelig å finne noe informasjon om det som ikke ser ut som salgsmateriale, jeg finner iallfall ingenting fra helsemyndighetene på dette.

Anonymkode: feab1...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...