Luksusdyret Skrevet 8. mars 2023 #51 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Helt sikker på at skolen ikke har noe med lotteri å gjøre, men udyret FAU. Om det ikke temmes kommer sånne urimelige krav. Anonymkode: 95524...7f8 Og prøver man å "temme", så får man høre masse rart. Jeg for min del har gitt opp, bare gjør som de sier og holder kjeft. Så får noen andre krangle og lage spetakkel hvis de føler for det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #52 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Trinnet til datteren min skal arrangere 17. mai i år, og vi skal ordne. En del av det er å fixe gaver til lotteriet, verdi 200,-, og minst to gaver pr foresatt. Det vil for vår del si gaver for minst 800 kroner. Hæ? Kan de fau kreve det? Anonymkode: d6413...bdd Nei, det kan de ikke. På mine barn sin skole, brukes penger fra tidligere år til å kjøpe gaver/leker/is osv. Vi i 7 trinn lager til alt og baker en kake, det er alt. Anonymkode: a43d2...d35
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #53 Skrevet 8. mars 2023 Luksusdyret skrev (1 minutt siden): Og prøver man å "temme", så får man høre masse rart. Jeg for min del har gitt opp, bare gjør som de sier og holder kjeft. Så får noen andre krangle og lage spetakkel hvis de føler for det. Hvordan henger dette sammen med denne kommentaren din? Men da får de fortsette med det. Er de så overfladiske at de bryr seg om hva andre mener om deres utseende, eiendeler og omgangskrets, gjerne "status" på omgangskretsen, så får de bare fortsette å bekymre seg for alt mulig. Flere burde gi mer faen og ikke bry seg om hva alle måtte mene om det ene og det andre. Anonymkode: 06560...a6d
Luksusdyret Skrevet 8. mars 2023 #54 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan henger dette sammen med denne kommentaren din? Men da får de fortsette med det. Er de så overfladiske at de bryr seg om hva andre mener om deres utseende, eiendeler og omgangskrets, gjerne "status" på omgangskretsen, så får de bare fortsette å bekymre seg for alt mulig. Flere burde gi mer faen og ikke bry seg om hva alle måtte mene om det ene og det andre. Anonymkode: 06560...a6d Er det noe konkret du lurte på her?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #55 Skrevet 8. mars 2023 Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 timer siden): Nei, vet du hva! Å bidra økonomisk uavhengig av forutsetning eller ikke på 17. mai, er ikke, og skal ikke, være en del av å ha barn. Å forlange det av noen, under påskudd av at det alltid har vært slik, er bare organisert ran! Helt enig, en skal ikke måtte bidra økonomisk! Men å forlange at ALLE stiller på trinnet( foreldre) stiller på dugnad den dagen mener jeg er bra! Er en uting med de som stikker av og lar andre stå med hele jobben Anonymkode: a43d2...d35
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #56 Skrevet 8. mars 2023 Luksusdyret skrev (Akkurat nå): Er det noe konkret du lurte på her? Ja, det er jo 2 helt motstridende innlegg. Anonymkode: 06560...a6d
Luksusdyret Skrevet 8. mars 2023 #57 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er jo 2 helt motstridende innlegg. Anonymkode: 06560...a6d Da leser du noe annet enn jeg leser.
Luksusdyret Skrevet 8. mars 2023 #58 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Helt enig, en skal ikke måtte bidra økonomisk! Men å forlange at ALLE stiller på trinnet( foreldre) stiller på dugnad den dagen mener jeg er bra! Er en uting med de som stikker av og lar andre stå med hele jobben Anonymkode: a43d2...d35 Selvfølgelig er det innenfor at alle foreldre som kan, stiller på dugnad den dagen. Men dugnad skal ikke innebære å blakke seg på svindyre gaver.
Gjest Danida Skrevet 8. mars 2023 #59 Skrevet 8. mars 2023 Himmel og hav skrev (17 timer siden): Jeg må si at jeg har stor sympati med de som har tatt på seg ansvaret for å organisere 17.mai. Det er et opplegg mange vil delta på og det er ting som skal gjøres. Så hagler det inn med folk som ikke kan, ikke vil, ikke skal være tilstede og nå også de som ikke ble spurt på riktig måte. På toppen kommer de som bare uteblir på selve dagen. Jeg har selv stått trippel kioskvakt den 17.maien vi arrangerte og steppet inn for et annet klassetrinn et annet år fordi folk ikke kom til vaktene sine. Etter å ha vært på forumet her en del år så kommer klaging på 17.mai nå, og om noen måneder kommer klaging på at leirskole/ klassetur er dyrt og at det burde ha vært samlet inn mer penger på 17, mai. Det er som eventyret om den lille, røde høna. Alle vil smake brødet, men ingen vil gjøre en innsats på forhånd. Men det var jo ikke snakk om "å gjøre en innsats". Det var snakk om å bla opp minimum 800 kroner. Man kan godt forvente at folk bidrar inn til en dugnad de selv har vært med på å benytte seg av. Men man kan ikke forvente at de skal kjøpe inn dyre gaver til gevinstene. Alle som kjøper lodd på et sånt arrangement vet at gevinstene stort sett er på symbolnivå.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #60 Skrevet 8. mars 2023 Sjekk gies bort på finn.no 👌 Anonymkode: a4c42...806
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #61 Skrevet 8. mars 2023 Å kreve slike dyre gevinster er jo å snu hele greia på hodet. De som kjøper lodd gjør det for å støtte saken, ikke fordi de har så fryktelig lyst til å vinne hva det nå enn er. Dermed bør det ikke spille noen rolle om premien er gavekort, sjokoladeplate eller refleks med logoen til lokalavisen. Det er ikke derfor man kjøper lodd. Anonymkode: 29242...005
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #62 Skrevet 8. mars 2023 5 store plater Freia sjokolade for 100 kr på Extra nå Kjøp 5, ta en selv til helga og knytt en sløyfe rundt to og to, så har du to gaver som er attraktive å vinne for smårollinger. "Så dyre gaver kan vi ikke gi, men her er det to gaver jeg er sikker på slår an hos de små, som vi faktisk arrangerer denne feiringen på skolen for. Ikke glem at dere ikke kan forlange noe som helst, det er mange som ikke har mulighet til å innfri kravene deres. Jeg er sikker på at dere kommer mye lenger om dere spør pent...." Så smiler du pent og vet at du har gjort ditt. Anonymkode: 49076...b7d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #63 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): 5 store plater Freia sjokolade for 100 kr på Extra nå Kjøp 5, ta en selv til helga og knytt en sløyfe rundt to og to, så har du to gaver som er attraktive å vinne for smårollinger. "Så dyre gaver kan vi ikke gi, men her er det to gaver jeg er sikker på slår an hos de små, som vi faktisk arrangerer denne feiringen på skolen for. Ikke glem at dere ikke kan forlange noe som helst, det er mange som ikke har mulighet til å innfri kravene deres. Jeg er sikker på at dere kommer mye lenger om dere spør pent...." Så smiler du pent og vet at du har gjort ditt. Anonymkode: 49076...b7d «Spør pent»… herregud, hvem er det dere tror dere er? Primadonnaer ass. Foreslår at de som arrangerer 17. mai-på fin skole parerer med: Ok, vi kan arrangere 17.mai, men da må dere spørre pent først. Anonymkode: fda70...eb4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #64 Skrevet 8. mars 2023 Danida skrev (3 timer siden): Men det var jo ikke snakk om "å gjøre en innsats". Det var snakk om å bla opp minimum 800 kroner. Man kan godt forvente at folk bidrar inn til en dugnad de selv har vært med på å benytte seg av. Men man kan ikke forvente at de skal kjøpe inn dyre gaver til gevinstene. Alle som kjøper lodd på et sånt arrangement vet at gevinstene stort sett er på symbolnivå. Man må ikke bla opp 800 kr om man gjør en innsats,’mye salg Anonymkode: 9e653...07f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #65 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å kreve slike dyre gevinster er jo å snu hele greia på hodet. De som kjøper lodd gjør det for å støtte saken, ikke fordi de har så fryktelig lyst til å vinne hva det nå enn er. Dermed bør det ikke spille noen rolle om premien er gavekort, sjokoladeplate eller refleks med logoen til lokalavisen. Det er ikke derfor man kjøper lodd. Anonymkode: 29242...005 Man selger lettere om det er skikkelige premier Anonymkode: 9e653...07f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #66 Skrevet 8. mars 2023 Vel… i det man skriver barnet inn på skolen, så godtar man vedtektene og pliktene man har til skolen. Det innebærer også FAU. Vil man ha en endring på det, så må man melde seg inn i FAU og endre på det da. Verre er det ikke. Her er den en egen premiegruppe som har i oppgave å samle inn premier. Da for det meste fra sponsing. Ta kontakt med stenaline, blomsterbutikken, matbutikken osv og spør om de vil donere noe. Er ikke så vanskelig å få det gratis. Samlet inn over 40 premier gratis et år alene jeg, så da klarer du 4! Anonymkode: a4d85...120
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #67 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Vel… i det man skriver barnet inn på skolen, så godtar man vedtektene og pliktene man har til skolen. Det innebærer også FAU. Vil man ha en endring på det, så må man melde seg inn i FAU og endre på det da. Verre er det ikke. Her er den en egen premiegruppe som har i oppgave å samle inn premier. Da for det meste fra sponsing. Ta kontakt med stenaline, blomsterbutikken, matbutikken osv og spør om de vil donere noe. Er ikke så vanskelig å få det gratis. Samlet inn over 40 premier gratis et år alene jeg, så da klarer du 4! Anonymkode: a4d85...120 Neida hun gjør ikke det, viktigere å klage her inne! Anonymkode: 9e653...07f
Gjest Danida Skrevet 8. mars 2023 #68 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): «Spør pent»… herregud, hvem er det dere tror dere er? Primadonnaer ass. Foreslår at de som arrangerer 17. mai-på fin skole parerer med: Ok, vi kan arrangere 17.mai, men da må dere spørre pent først. Anonymkode: fda70...eb4 Kan love deg at INGEN greier å spørre meg pent nok at jeg bruker 3 timelønner på loddgevinster. Da vil de måtte argumentere ved hjelp av stump vold.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #69 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vel… i det man skriver barnet inn på skolen, så godtar man vedtektene og pliktene man har til skolen. Det innebærer også FAU. Vil man ha en endring på det, så må man melde seg inn i FAU og endre på det da. Verre er det ikke. Her er den en egen premiegruppe som har i oppgave å samle inn premier. Da for det meste fra sponsing. Ta kontakt med stenaline, blomsterbutikken, matbutikken osv og spør om de vil donere noe. Er ikke så vanskelig å få det gratis. Samlet inn over 40 premier gratis et år alene jeg, så da klarer du 4! Anonymkode: a4d85...120 Nei, man trenger ikke godta "krav" fra fau, men det gjør hverdagen til barna våre bedre at man gjør det likevel. Anonymkode: 369db...fd3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #70 Skrevet 9. mars 2023 Himmel og hav skrev (På 7.3.2023 den 21.16): Jeg må si at jeg har stor sympati med de som har tatt på seg ansvaret for å organisere 17.mai. Det er et opplegg mange vil delta på og det er ting som skal gjøres. Så hagler det inn med folk som ikke kan, ikke vil, ikke skal være tilstede og nå også de som ikke ble spurt på riktig måte. På toppen kommer de som bare uteblir på selve dagen. Jeg har selv stått trippel kioskvakt den 17.maien vi arrangerte og steppet inn for et annet klassetrinn et annet år fordi folk ikke kom til vaktene sine. Etter å ha vært på forumet her en del år så kommer klaging på 17.mai nå, og om noen måneder kommer klaging på at leirskole/ klassetur er dyrt og at det burde ha vært samlet inn mer penger på 17, mai. Det er som eventyret om den lille, røde høna. Alle vil smake brødet, men ingen vil gjøre en innsats på forhånd. Jeg har vært med å arrangere 17. mai. På skolen til barna våre er det helt eget opplegg, tog osv, i regi av foreldre. Mye jobb. Trikset er å legge opp til oppgaver som fungerer både for aleneforsørgere, foreldre med barn i korps og for de i omsorgsyrker som har vakt på selve dagen. Her går overskuddet til FAU, alle klasser får samme beløp pr elev til avslutning uavhengig inntektene det året, da tross alt været har mer å si enn noe annet. Er det ikke nok voksne til å dekke alle oppgaver, må man nedskalere tilbudet. Klassene varierer tross alt med over 10 elever fra trinn til trinn. Bedre at noen baker ei kake fremfor å trekke seg helt unna, det er viktig å legge opp ett løp hvor ikke mangel på ressurs gir dårlig stemning. Det må ikke være perfekt, de fleste er fornøyd med kaffe, saft, en kakebit og ei pølse. En refleks fra lokalbanken når du deltar på en lek. Hovedpremien fra loddtrekningen sørger FAU for. Det har gitt ett fint overskudd hvert eneste år, inntekt fra loddene dekker denne gaven og mer til, loddene kan elevene selv løpe rundt å selge. Ser ingen god grunn til å lempe det gavekjøret over på foreldrene. Anonymkode: a05dd...593
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #71 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg har vært med å arrangere 17. mai. På skolen til barna våre er det helt eget opplegg, tog osv, i regi av foreldre. Mye jobb. Trikset er å legge opp til oppgaver som fungerer både for aleneforsørgere, foreldre med barn i korps og for de i omsorgsyrker som har vakt på selve dagen. Her går overskuddet til FAU, alle klasser får samme beløp pr elev til avslutning uavhengig inntektene det året, da tross alt været har mer å si enn noe annet. Er det ikke nok voksne til å dekke alle oppgaver, må man nedskalere tilbudet. Klassene varierer tross alt med over 10 elever fra trinn til trinn. Bedre at noen baker ei kake fremfor å trekke seg helt unna, det er viktig å legge opp ett løp hvor ikke mangel på ressurs gir dårlig stemning. Det må ikke være perfekt, de fleste er fornøyd med kaffe, saft, en kakebit og ei pølse. En refleks fra lokalbanken når du deltar på en lek. Hovedpremien fra loddtrekningen sørger FAU for. Det har gitt ett fint overskudd hvert eneste år, inntekt fra loddene dekker denne gaven og mer til, loddene kan elevene selv løpe rundt å selge. Ser ingen god grunn til å lempe det gavekjøret over på foreldrene. Anonymkode: a05dd...593 Det der høres fornuftig ut. I opplegget som TS beskriver høres det ut som om utgiftene til gevinster fort kan overstige inntektene de får på loddsalget. Særlig om det blir dårlig vær og få (utenom arrangørene) møter opp på arrangementet, men ellers også. Da blir det jo helt meningsløst. Anonymkode: 29242...005
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #72 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 7.3.2023 den 17.11): Trinnet til datteren min skal arrangere 17. mai i år, og vi skal ordne. En del av det er å fixe gaver til lotteriet, verdi 200,-, og minst to gaver pr foresatt. Det vil for vår del si gaver for minst 800 kroner. Hæ? Kan de fau kreve det? Anonymkode: d6413...bdd Dere ber om donasjoner fra bedrifter Anonymkode: 0decd...565
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #73 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det der høres fornuftig ut. I opplegget som TS beskriver høres det ut som om utgiftene til gevinster fort kan overstige inntektene de får på loddsalget. Særlig om det blir dårlig vær og få (utenom arrangørene) møter opp på arrangementet, men ellers også. Da blir det jo helt meningsløst. Anonymkode: 29242...005 Ikke sant? Det blir så voldsomt og flott, til slutt orker bare noen få å delta på slikt, ikke minst ha ansvar, når en skal pushe folk rundt på den måten. Vi har hatt denne avtalen med en lokal bedrift i mange år, hovedpremien er avklart og delvis sponset (kjøpes for innkjøpspris) direkte av fau hvert år. Så enkelt og folk er fornøyd. Resten er spons, kaffe fra ett sted, en kake, kanskje ett gavekort om noen har vært riktig heldige. Det handler om å samle folk og fe, ikke arrangere på profesjonelt nivå, rollene til foreldre handler om å stå i kiosken, koke kaffe, manøvrere parkering, rigge før og rydde i etterkant. Anonymkode: a05dd...593
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #74 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Vel… i det man skriver barnet inn på skolen, så godtar man vedtektene og pliktene man har til skolen. Det innebærer også FAU. Vil man ha en endring på det, så må man melde seg inn i FAU og endre på det da. Verre er det ikke. Her er den en egen premiegruppe som har i oppgave å samle inn premier. Da for det meste fra sponsing. Ta kontakt med stenaline, blomsterbutikken, matbutikken osv og spør om de vil donere noe. Er ikke så vanskelig å få det gratis. Samlet inn over 40 premier gratis et år alene jeg, så da klarer du 4! Anonymkode: a4d85...120 Rull inn. Man har INGEN plikter ovenfor det sosiale rundt skole. Selvsagt bør man bidra. Det er likevel ikke noe du er pliktig å gjøre. Anonymkode: 232a4...131
Gjest Danida Skrevet 10. mars 2023 #75 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 8.3.2023 den 21.48): Vel… i det man skriver barnet inn på skolen, så godtar man vedtektene og pliktene man har til skolen. Det innebærer også FAU. Vil man ha en endring på det, så må man melde seg inn i FAU og endre på det da. Verre er det ikke. Her er den en egen premiegruppe som har i oppgave å samle inn premier. Da for det meste fra sponsing. Ta kontakt med stenaline, blomsterbutikken, matbutikken osv og spør om de vil donere noe. Er ikke så vanskelig å få det gratis. Samlet inn over 40 premier gratis et år alene jeg, så da klarer du 4! Anonymkode: a4d85...120 17.mai er en fridag som verken skolen eller FAU råder over. Du kan like godt påstå at hvis FAU vil arrangere St.Hansfeiring, så må foreldrene stille opp, men det er altså feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå