Gå til innhold

Du som jobber på kontor!

Anbefalte innlegg

Hvordan jobber dere? Er det mye støy og uro rundt deg? 

Hos oss har vi en policy på at man ikke skal lukke dører uten at det er noe spesiell grunn for det. Jeg kjenner nå at jeg har mer og mer problemer med dette. Mitt kontor er et av de første i rekka, sånn at all trafikk MÅ gå forbi meg. Og det er mye trafikk hele dagen lang. Mange stopper opp og prater litt og det er alltid en jevn strøm av folk forbi. Jeg sitter plassert slik at jeg må se alle også, det er nok derfor folk stopper og slår av en prat.

Jeg kjenner nå at jeg er fryktelig sliten av det. Jeg blir liksom aldri latt i fred, og hvis jeg lukker døra innimellom så banker folk på uansett. 

Vet ikke helt hvordan man kan skjerme seg lengre, kanskje må jeg finne noe annet å gjøre snart. Hvordan har dere det, dere som jobber på kontor? 

Anonymkode: 21819...228

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438643-du-som-jobber-p%C3%A5-kontor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kontor i en avdeling og der hadde jeg døra oppe for å «få med meg» ting jeg kanskje trengte å plukke opp. Nå sitter jeg i en gang med mange andre og lukker døra når jeg trenger ro. Som er ofte. Jeg kan ikke bli forstyrret i tide og utide…

Anonymkode: 3c914...00b

Jeg deler kontor med en person til og vi har stort sett alltid døra åpen. Kontoret vårt er det første folk kommer til, og det er mange som stikker hodet inn for å spørre om vi har sett den eller den eller om vi vet om møterommet er booket osv. Så ille var det en periode at vi satte opp lapp med "forværelsedamene" på døra. Da tok en del hintet. Vi lukker bare døra når vi har veldig behov for å skjerme oss. Om et halvt år flytter vi uansett til åpent landskap og free seating så vi nyter kontor og fast plass med åpen dør så lenge vi kan. 

Anonymkode: b3191...29c

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hos oss har vi en policy på at man ikke skal lukke dører uten at det er noe spesiell grunn for det. Jeg kjenner nå at jeg har mer og mer problemer med dette. Mitt kontor er et av de første i rekka, sånn at all trafikk MÅ gå forbi meg. Og det er mye trafikk hele dagen lang. Mange stopper opp og prater litt og det er alltid en jevn strøm av folk forbi. Jeg sitter plassert slik at jeg må se alle også, det er nok derfor folk stopper og slår av en prat.

Jeg kjenner nå at jeg er fryktelig sliten av det. Jeg blir liksom aldri latt i fred, og hvis jeg lukker døra innimellom så banker folk på uansett. 

Vet ikke helt hvordan man kan skjerme seg lengre, kanskje må jeg finne noe annet å gjøre snart. Hvordan har dere det, dere som jobber på kontor? 

For en idiotisk policy. Hvorfor? Det er jo bare plagsomt og forstyrrende. Lukk døren, og drit i reglene. 

Anonymkode: 8fdfc...9f4

Annonse

Jeg er daglig leder og skal være tilgjengelig for de ansatte, men jeg har som regel døra lukket da jeg har mange oppgaver hvor jeg trenger å konsentrere mrg i fred og ro. Alle ansatte vet at det bare er å banke på så er jeg tilgjengelig, og det gjør de ansatte også.

Anonymkode: 7ec1a...99c

Annonse

Døren min er som regel åpen, men er det mye støy utenfor lukker jeg den. Lukker den også om jeg har møter. Åpent landskap hadde vært helt uaktuelt og å ikke kunne lukke døren ved behov eller ønske hadde også vært helt uaktuelt

Anonymkode: b4156...afa

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg lukker døra, blant annet fordi det er jævla kaldt i gangene nå på vinteren. Jeg klarer ikke å konsentrere meg uten å ha ro rundt meg, da blir jeg sykmeldt (har diverse utfordringer med konsentrasjon etter at jeg fikk diagnosen utbrent for to år siden). Så valget er å ha meg i fullt arbeid og effektiv med lukket dør, eller 50 prosent sykmeldt og ukonsentrert med åpen dør.

Anonymkode: 6f03b...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...