Gå til innhold

Skjønner ikke hvordan jeg kan hjelpe mitt barn ifht jobb her, og urimelige sjefer

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, det hadde vært fint! Sjefen snakker elendig norsk, han under han igjen likeså. Størsteparten der snakker ikke norsk, så det er et hav av kaos når kommunikasjonen skal være litt dypere enn "du må jobbe"

Jada, godt klar over at hun jobber mer enn kontrakten sier (som jo hadde vært greit om de spurte på forhånd) og hun jobber gjerne ekstra, men det er urimelig å forvente at hun skal bruke feriedager når hun ikke er tilgjengelig. Når hun nå skal avgårde en del i mai da hun er russ så må hun bruke ferie. På dager hun ikke  nødvendigvis jobber. Og blir hun satt opp og ikke kan, så blir det hennes ansvar. Så ikke er vaktene forutsigbare, men hun kan heller ikke si ja til noe som helst fordi hun ikke aner når hun ikke kan jobbe. Hadde hun hatt faste dager så for all del, da må hun bruke ferie som alle andre, eller bytte med noen.

Hun jobber i den fantastiske fastfoodkjeden som nå har som motto "Søk jobben 7 av 10 ikke vil ha".... 

Anonymkode: 21f12...757

Stort sett alle avdelinger og grupper i hjemmetjeneste eller hjemmesykepleie leter etter vikarer nå slik at de kan være ferdig opplært til sommeren. Det er bare å skrive en cv og banke på dørene. Ingen der bryr seg om hun skal flytte etter sommeren, men blir hoppende glade om hun kommer tilbake neste sommer som fast ferievikar, samme med juleferie etc. Og i kommunen lærer man absolutt å jobbe under press, men det er orden i sysakene og regler følges. 

Anonymkode: ba827...c6a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Stort sett alle avdelinger og grupper i hjemmetjeneste eller hjemmesykepleie leter etter vikarer nå slik at de kan være ferdig opplært til sommeren. Det er bare å skrive en cv og banke på dørene. Ingen der bryr seg om hun skal flytte etter sommeren, men blir hoppende glade om hun kommer tilbake neste sommer som fast ferievikar, samme med juleferie etc. Og i kommunen lærer man absolutt å jobbe under press, men det er orden i sysakene og regler følges. 

Hun har fått avslag på ett sted, venter på svar ett annet. Søkt mange steder som vikar på sykehjem og 

Det å kunne stå opp for seg selv, sette grenser og at man ikke alltid skal finne seg i hva som helst, både fra arbeidsgiver og andre, er også viktig lærdom. Du bør pushe henne litt på det.

LillaGorilla♥♥ skrev (39 minutter siden):

Det å kunne stå opp for seg selv, sette grenser og at man ikke alltid skal finne seg i hva som helst, både fra arbeidsgiver og andre, er også viktig lærdom. Du bør pushe henne litt på det.

Og det gjør jeg! Men hun vil gjerne ha noe å vise til før samtale med sjefen. Det hadde nok jeg ville og, selv nå i voksen alder. Men hun ser at andre som sier fra ender opp med å bli fryst ut feks. At sjefen favoriserer de som er fra eget hjemland. De er rundt 25 ansatte, og alle opplever det samme. De er fryktelig unge, det er ingen voksne som jobber der. Sjefen er 24, alle de andre er yngre. Så ingen tør, og det forstår jeg jo

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og det gjør jeg! Men hun vil gjerne ha noe å vise til før samtale med sjefen. Det hadde nok jeg ville og, selv nå i voksen alder. Men hun ser at andre som sier fra ender opp med å bli fryst ut feks. At sjefen favoriserer de som er fra eget hjemland. De er rundt 25 ansatte, og alle opplever det samme. De er fryktelig unge, det er ingen voksne som jobber der. Sjefen er 24, alle de andre er yngre. Så ingen tør, og det forstår jeg jo

Denne jobben her er jo bare å skrinlegge. Det vil ikke bli bedre, så hun må bare skaffe seg ny jobb. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Denne jobben her er jo bare å skrinlegge. Det vil ikke bli bedre, så hun må bare skaffe seg ny jobb. 

Det gjør den nok ikke, men hun liker selve jobben og har mange fine kollegaer så det å slutte bare for å slutte sitter nok langt inne. Skal høre med henne i kveld om hun har snakket med sjefen :)

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nettopp. Det er ingenting som avtales. Verken vakter knyttet til stillingsprosenten, ei heller de resterende. Hun logger inn i systemet og ser hva hun er satt opp på. Hun vet aldri når hun skal jobbe og kan heller ikke velge å si nei uten å måtte bruke en feriedag 

Når hun leverte sykemelding nå sist fikk hun betalt for de 2 vaktene. Så det er greit. I høst brukte hun egenmelding, da ble vaktene bare slettet. Det har jeg adressert til distriktssjefen tidligere, men han og var ganske svak. Mente at det nok var en misforståelse…

Har hun jobbet sine 14% kan ikkje arbeidsgiver sette ferie på en vakt hun ikke kan ta.

Anonymkode: 8bbf5...f4d

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har hun jobbet sine 14% kan ikkje arbeidsgiver sette ferie på en vakt hun ikke kan ta.

Anonymkode: 8bbf5...f4d

Hun har ingen faste vakter. Hun blir satt opp 14 dager frem i tid og det er det. De 14% er ikke plassert på faste steder. 

Bare klarer ikke finne frem til noe lovverk rundt dette 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun har ingen faste vakter. Hun blir satt opp 14 dager frem i tid og det er det. De 14% er ikke plassert på faste steder. 

Bare klarer ikke finne frem til noe lovverk rundt dette 

Men nå har du fått "tusen" svar på dette, i tillegg til "hundre" oppfordringer om å melde inn i fagforbund... Hallo. Ager.

Anonymkode: a6c6f...336

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men nå har du fått "tusen" svar på dette, i tillegg til "hundre" oppfordringer om å melde inn i fagforbund... Hallo. Ager.

Anonymkode: a6c6f...336

Ja jeg bare svarer folk fordi det åpenbart oppstår noen misforståelser. Jeg har bedt henne melde inn i fagforbund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...