Gå til innhold

Får man alltid svar på celleprøve?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selv om det ikke er noe? Tok celleprøve og biopsi for 3 uker siden og har ikke hørt noe.. kan jeg bare anta at alt er greit?

Anonymkode: aec23...8d2

Det hadde jeg gjort 

Anonymkode: aa94a...862

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får alltid svar, selv om det er normale funn. 

Anonymkode: 06510...f86

Ja var det jeg mente jeg har hørt er normalen. En sånn prøve bør man jo få svar på uansett?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du får normalt beskjeden om du for beskjeden🙂 jeg hørte ingenting første gang. Neste gang hørte jeg noe. Så når du ikke for beskjed, så er alt bra. 

Anonymkode: 5b8e2...720

Ah. Ja, det gir mening. Jeg var litt rask ut døra fordi han virka som han ville ha meg ut. Så spurte ikke engang når man fikk svar 😕 

Annonse

Er ikke noe fasit på det da alle leger gjør forskjellig. Leger har mye å gjøre så en del sparer på tidsbruken ved å bare gi beskjed dersom noe må følges opp/avviker fra normalen. Men hvis du tok biopsi i tillegg, burde du jo få beskjed uansett.

Anonymkode: 4b9fc...4a7

Hvis du har tatt biopsi så vil jeg tro at du får svar på prøven. Jeg tok selv celleprøve for ikke så lenge siden, det tok tid før jeg fikk svar på prøven. Leste at det er forlenget svartid for celleprøver: 

https://analyseoversikten.no/labinfo/241 

Anonymkode: b1bd5...347

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ah. Ja, det gir mening. Jeg var litt rask ut døra fordi han virka som han ville ha meg ut. Så spurte ikke engang når man fikk svar 😕 

Du får uansett beskjed hvis det er noe galt! Og det tar normalt tre -fel uker. Er det alvorlig får du svar ganske fort. Litt avhengig av distrikt, men du trenger ikke å vente lenge. Jeg tror du kan slappe av uten å ha hørt noe på tre uker 🙂

Anonymkode: 5b8e2...720

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvis du har tatt biopsi så vil jeg tro at du får svar på prøven. Jeg tok selv celleprøve for ikke så lenge siden, det tok tid før jeg fikk svar på prøven. Leste at det er forlenget svartid for celleprøver: 

https://analyseoversikten.no/labinfo/241 

Anonymkode: b1bd5...347

Oij, det var lenge. Men er det kun Helse-Bergen som utfører de? For jeg hører ikke til der... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...